چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

فقط به خاطر یک بو!

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 878235
۸۴ درصد از پرسش شوندگان کفش‌های اتاق بودار را ترجیح دادند. به علاوه، مشتریان ارزش کفش‌های اتاق بودار را به صورت میانگین ۱۰/۳ دلار بیش از کفش‌های اتاق بدون بو تخمین زدند!
فقط به خاطر یک بو!
کانال تلگرامی «خلاقیت، بدون مرز» بخشی از کتاب «حس برند / نوشته مارتین لیندستروم / ترجمه حسن بنانج» را به اشتراک گذاشت. در این بخش از کتاب می‌خوانیم: «پیتر آرتس» و «جی استفان» در مورد این موضوع که چگونه احساسات، قضاوت و رفتار ناخودآگاه، براساس رایحه شکل می‌گیرد، مطالعه کرده‌اند.

یافته‌های این دو روانشناس از این فرضیه حمایت کرده که بو و رایحه عاملی تأثیرگذار در استفاده از یک محصول، توسط مصرف‌کننده است. رایحه‌ها نقش بسیار مهمی در پذیرش برند از سوی مصرف‌کننده بازی می‌کنند. رایحه به طور فزاینده، به فاکتوری مثبت و اثرگذار برای برند تبدیل شده است. 

دو جفت کفش ورزشی شبیه به هم از برند نایک، در دو اتاق جدا، اما مشابه قرار داده شدند. در داخل یکی از اتاق‌ها ترکیبی از بوی گل‌ها پخش شد، اما اتاق دیگر تحت تأثیر هیچ بویی قرار نداشت.

مشتریان قبل از پاسخگویی به سؤال‌ها، کفش‌ها را در داخل هر اتاق، مورد بررسی قرار دادند. نتایج خیلی جالب بود؛ ۸۴ درصد از پرسش شوندگان کفش‌های اتاق بودار را ترجیح دادند.

به علاوه، مشتریان ارزش کفش‌های اتاق بودار را به صورت میانگین ۱۰/۳ دلار بیش از کفش‌های اتاق بدون بو تخمین زدند!
https://jahannews.com/vdcaeanam49n0u1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeanam49n0u1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *