يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۲۴
پشت پرده این بازی، دلسوزی برای منافع مردم تهران نیست

رگبار حواشی برای مخدوش کردن چهره مدیریتی شهرداری تهران/ رفوزه‌های مدیریتی، نمی‌خواهند مدیریت شهری کار کند!

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 879398
تخریب پی در پی شهرداری تهران با موج سازی و فضاسازی خبری نشان می‌دهد جریان یا جریاناتی سعی دارند سدی در جلو اقدامات مثبت مدیریت شهری ایجاد کنند که در این حوزه مردم متضرر خواهند شد.
رگبار حواشی برای مخدوش کردن چهره مدیریتی شهرداری/ رفوزه‌های مدیریتی، نمی‌خواهند مدیریت شهری کار کند!
گروه سیاسی جهان نيوز:‌ موج تخریبی شهرداری تهران از سوی جریانات خاص از جمله اصلاح طلبان در سال جاری بسیار وسیع و پی در پی بوده است. این ماجرا از پارک قیطریه تهران آغاز شد. خبر اینطور روایت شد که شهرداری تهران قصد تخریب بخشی از این پارک و درختان آن را دارد؛ این درحالی بود که هم شورای شهر و هم شهرداری تهران به رعایت قوانین مربوط به این امر حساس بوده اند. اما این روند تخریبی به همین جا ختم نشد. بعد از ماجرای قیطریه که هنوز کش و تاب داده می‌شود ماجرای واردات اتوبوس و تاکسی برقی از سوی جریان اصلاحات مورد حمله قرار گرفت. برای خوراک خبری نیز یکی از افرادی که در شبهه افکنی در این حوزه به اسم افشاگری دستی بر آتش دارد شروع به جنجال سازی کرد و با انتشار بخش هایی از این قرارداد ادعاهایی را نسبت به آن داشت.

از جمله این ادعاها این بود که چرا تشریفات اداری آنچنان که باید انجام نشده است که این مسئله با توجه به نوسانات قیمت ارز و پنجره ارزی که برای این موضوع باز شده بود، پاسخ داده شد تا شهرداری با هزینه و احتمالا خسارت کمتری در این حوزه برای مردم تهران ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی پاک و نو تهیه کند.

 از سوی دیگر مطرح شد که این شرکت چرا کارکردش ساختمان سازی است این درحالی است که همین شرکت دارای زیرمجموعه ها و شرکت های مختلفی است که بخشی از آن ها به طور هولدینگی کار می کنند و قرارداد هم نشان می دهد که یکی از همین شرکت های تابعه این شرکت چینی کار واردات اتوبوس و تاکسی های برقی را برعهده دارد.

«لطف الله فروزنده»، ‌معاون شهردار تهران گفت: «تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد. یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سؤالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم.»

اینکه قرارداد اتوبوس و تاکسی‌های برقی به سرانجام نرسد هدفی است که برخی از جریانات به دنبال آن هستند اما قطعا مردم در این زمینه متضرر می‌شوند که نمی‌توانند از ناوگان حمل و نقلی پاک و جدید استفاده کنند اما هدف افرادی که به نوعی سعی دارند این قراردادها را زیر سئوال ببرند قطعا سودبخشی به مردم نیست!

این موضوع نیز در حال تببین برای مردم بود که بلافاصله یک خبرسازی دیگر در فضای مجازی رخ داد. جالب است که سناریو پارک قیطریه این بار برای پارک لاله تکرار شد و اعلام شد که شهرداری تهران در حال درخت کشی است تا رسانه‌های اصلاح طلب به طور همزمان وارد معرکه جنجال سازی علیه شهرداری شوند. روزنامه های اصلاح طلب شرق،‌ سازندگی، جهان صنعت، دنیای اقتصاد و ... تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص دهند بدون اینکه واقعیت ماجرا را جستجو کنند!

فضای تخریبی علیه شهرداری تهران درحالی با اخبار مداوم و پی در پی با فضاسازی رسانه ای  ادامه می یابد که در این مدت محدود یک ماه و نیمه که از سال گذشته است، خبرسازی های اینچنینی که اغلب هیاهو بر سر هیچ است نشان از یک عملیات روانی برای مخدوش کردن افکار عمومی دارد.

نکته جالب اینجاست کسانی پیگیر موضوع خبرسازی علیه شهرداری با عنوان درخت کشی و ... شده اند که در دوره قبل مدیریت عموما در اختیار آن ها بود. روزنامه های اصلاح طلب چنان به طور هماهنگ پای کار موارد تخریبی آماده اند که این جراید در دوران شهرداری قبل که مدیریت شهرداری تهران میان سه اصلاح طلب با ماجراهای عجیب و غریب دست به دست شد، از طرح های بی اثر همچون دوچرخه سواری حمایت می کردند. حالا که طرح دوچرخه سواری جای خود را به اتوبوس و تاکسی برقی داده مقابل آن با صف آرایی خبری می ایستند.







«محمد آخوندی» عضو شورای شهر تهران طی تذکری به همکاران خود با بیان اینکه اسیر فضاسازی خبری نشوید، بیان می کند کسانی هم نام من از جمله وزرای دولت قبل از غار بیرون آمده و احساس نگرانی می کنند که باید خود پاسخگوی موارد مدیریتی خود باشند.

وی با بیان اینکه در موضوع پارک لاله هیچ اتفاقی نیفتاده است، حساسیت شورای شهر را برای بررسی این مسائل قابل تقدیر می داند اما تذکر می دهد که نسبت به فضاسازی رسانه‌ای پشت مباحث نیز باید هوشیار باشیم.

فیلم

درواقع در سخنان این عضو شورای شهر تهران علاوه بر تفاوت در سطح مدیریتی به موضوع کارهایی که انجام می شود نیز اشاره شده که برای ممانعت از انجام کار اقداماتی انجام شده است.

توسعه حمل و نقل شهری با افزایش ایستگاه های مترو که شامل ۱۸ ایستگاه قطار می شود که فقط ۱۱ ایستگاه آن در خط ۶ مترو قرار دارد.

آسفالت ریزی مداوم سطح معابر، بازسازی و نوسازی شده ۷۰۰ اتوبوس، نوسازی ۲۵۰۰ تاکسی، خریداری ۶۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۵۰ دستگاه ون، اضافه شدن ۱۵۰۰ هکتار هم به کمربند سبز تهران، تسویه ۷ هزار میلیارد بدهی گذشته شهرداری با وجود تداوم عملیات عمرانی و توسعه شهر تهران بخشی از اقدامات گذشته شهرداری پایتخت است.

اهتمامی هم در شهرداری تهرات برای اتمام و پیگیری پروژه های نیمه تمام وجود دارد که بخشی از آن به ثمر نشسته است و اقدامات بزرگی همچون افتتاح بزرگراه شهید بروجردی بعد از 13 سال در این دوره انجام شده است که موارد پارک لاله و قیطریه با خبرسازی کذب قطع چند درخت در برابر آن یک شوخی است اما جریانی سعی دارد ضمن کتمان و پنهان سازی اقدامات و دستاوردهای شهرداری تهران و ممانعت از کارهای مثبت از جمله تجهیز ناوگان شهری به اتوبوس و تاکسی برقی، چهره مدیریتی آن را هم میان مردم مخدوش کند اما قطعا وقتی شهروندان مواهب و منفعت این اقدامات را ببیند و در بالا رفتن سطح رفاه شهری خود آن را احساس کنند همه این مخدوش کردن‌ها در اذهان عموم معکوس خواهد شد.

فیلم

بیشتر بخوانید:
آقای اژه‌ای! امنیت روانی مردم در خطر است
حمله دوچرخه‌بازان به قرارداد توسعه حمل و نقل عمومی
موضع این ‎طناز امنیتی چیست؟
https://jahannews.com/vdcb99bwwrhbzfp.uiur.html
jahannews.com/vdcb99bwwrhbzfp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز شدی ارگان شهرداری!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی میفرماید اعضای شورای شهر هم که نمایندگان پارلمان شهری و مردم هستند میخواهند شهردار را مخدوش کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
اسم سایتتان را به همشهری نیوز تغییر دهید با این حجم از مطلب و پشتیبانی از شهردار
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان 8 سال اتوبوس و واگن مترو و هواپیما نخریدند و ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شده حالا بجای عذرخواهی شهرداری تهران را تخریب می کنند !
Iran, Islamic Republic of
با این پول اتوبوس نمیخرند . میشه دو تا کارخانه اتوبوس سازی خرید
Iran, Islamic Republic of
تذکرات اعضای شورای شهر: ساخت و سازها نباید به نمای بوستان‌ها آسیب بزند؛شورای شهر بر شفاف بودن عملکرد مالی شهرداری اصرار دارد؛شهرداری در تصمیمات خود از علم نخبگان و تجربه گذشتگان استفاده کند، اینها را هم رگبار برای مخدوش کردن میدانید؟
Iran, Islamic Republic of
اینهمه زمین و فضا در اختیار شهرداریه
Iran, Islamic Republic of
به قول خود محسن هاشمی در دوره قبل که اصلاح طلبان مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو ساخته نشد حالا نگران خرید اتوبوس و تاکسی برقی برای مردم شده اند !
Iran, Islamic Republic of
اونوقت ساخت و ساز تو فضای سبز و پارکها معناش چیه
Iran, Islamic Republic of
اگر شهردار كار درستي انجام داده چرا نگرانيد؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کار نمی کنند یکی هم که داره درست کار میکنه تخریبش می کنند.
Iran, Islamic Republic of
نگرانی وجود ندارد شهرداری تهران با پشتوانه مردمی با قدرت به خدمت رسانی به مردم ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
رئیس شورای شهر تهران گفت: بنده از جزئیات پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است. منبع: تسنیم
Iran, Islamic Republic of
این سایت زاکانی نیوز است یا جهان نیوز؟
خخ
Iran, Islamic Republic of
این زردنامه های زنجیره ای فقط به درد شیشه پاک کردن می خورند.
فهیم
Iran, Islamic Republic of
جیغ و داد معلوم الحالها نشان موفقیت است در تهران
علی
Iran, Islamic Republic of
قوم اصلاح طلب از هر دستاویزی برای مخدوش کردن چهره مدیریت انقلابی شهر استفاده می کند! بهانه های بنی اسرائیلی این جماعت تمامی ندارد!
اینها همانند انتخابات مجلس، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز تو دهنی خواهند خورد!
Iran, Islamic Republic of
صبح که پا میشی هزار تا خبر علیه شهرداری ساختن آیا این برای شما کافی نیست که دنبال تخریب هستن
Iran, Islamic Republic of
پا نشو برادر صرماد بگیر بخواب عزیز دل برادر
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
دست خودم نیست الکی نگرانم استرس دارم همیشه
ا
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید کدوم مدیریت شهری !؟
ذ
Iran, Islamic Republic of
رفوزه‌های مدیریتی که نمی‌خواهند مدیریت شهری کار کند باید از تنبلی ها و گند کاریهاشون خجالت بکشند و حرف مفت نزنند
Iran, Islamic Republic of
در محدوده ترددم کاملا عملکرد شهردار جدید را بوضوح شاهد هستم کافی است ایستگاههای مترو پاکنژاد.میدان کتاب.کوهسار بعلاوه تغییر مهندسی میدان صنعت که کلا ترافیک محدوده را کاهش داده است بعلاوه زیبا سازی فضای سبز را رویت نمایید .