کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخورد سیاسی با موضوعات شهری ممنوع!

واکنش اعضای شورای شهر تهران به نطق عجیب و رفتار زننده یکی از اعضا: انقلابی‌گری رفتار هیجانی نیست/ ناراحتی از انتخابات ربطی به مسائل شهری ندارد +فیلم

22 اسفند 1402 ساعت 14:04

اقراریان با عصبانیت از صندلی خود برخاست و با رفتن کنار صندلی مظفر، با دست صورت او را کشید که با برخورد متین و صبورانه مظفر مواجه شد، اما سایر اعضای شورای شهر این حرکت هیجانی اقراریان را مورد تقبیح قرار دادند.


گروه سیاسی جهان نیوز: «یک شرط اساسی آن است که انگیزه های جناحی و حزبی، این شوراها را عرصه ی تاخت و تاز خود نکند و آن را از کار اصلی خود ‌باز ندارد‌. دخالت جناح بندی ها و انکیزه های حزبیو گروهی و شخصی، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می اندازد ئو آن را کم سود و گاه زیان بخش می سازد». این بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 86 است.

در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، مهدی اقراریان، عضو شورا با تاکید بر این که من افتخار می‌کنم که منتقد شهرداری هستم عنوان کرد: ما در این سه سال مکرر تذکر دادیم و به نظر می‌رسد شهرداری در رفع این مشکلات ناتوان است.

دبیرکل حزب سیاسی نسل نو در بخش تذکرات که سقف زمانی آن برای هرعضو تذکر دهنده حداکثر 3 دقیقه در آیین نامه شورا تعیین شده، 8 دقیقه صحبت های تند انتقادی را مطرح کرد که مظفر عضو دیگر شورا تذکر داد که می بایست زمان قانونی را رعایت نمود و مدیریت صحن شورا درچارچوب آیین نامه باشد.

در پی این گفتگو اقراریان با عصبانیت از صندلی خود برخاست و با رفتن کنار صندلی مظفر، با دست صورت او را کشید که با برخورد متین و صبورانه مظفر مواجه شد، اما سایر اعضای شورای شهر این حرکت هیجانی اقراریان را مورد تقبیح قرار دادند.

انقلابی گری با رفتار هیجانی فرق دارد
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران فرازی از سخنان مقام معظم رهبری را قرائت نمود که باید در مجلس، آن حالت سکینه‌ لازم و آرامش عقلانی لازم وجود داشته باشد. کارهای هیجانی، احساسی، تصمیم‌گیری‌های دفعی، اینها نبایستی وجود داشته باشد. برخی انقلابی‌گری را با رفتار هیجانی اشتباه می‌گیرند، با حرفهای غیر مسئولانه اشتباه میگیرند؛ نه، انقلابی‌گری این نیست؛ انقلابی‌گری آن روحیه‌ی اقدام صحیح، عازم،‌ و جازم در جهت درستی است که با عقلانیّت برخاسته‌ی از روحیه‌ی انقلابی‌گری ترسیم شده.



برخورد سیاسی با موضوعات شهری ممنوع
در واکنش به این اتفاقات محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در صفحه شخصی‌اش نوشت: «کسی حق ندارد عصبانیت خود از نتیجه انتخابات را به مسائل شهری که ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد، تعمیم دهد. بنده به عنوان خادم مردم اجازه برخورد سیاسی با مسائل شهر را به کسی نمی‌دهم و در صورت ادامه این روند مسائل را با مردم تهران در میان می‌گذارم».

اقراریان از مخالفان سیاسی شهردار تهران است که در ماه‌های گذشته انتقادات تندی علیه شهرداری انجام داده است.

فیلم

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران هم در واکنش به اوج گیری اخبار تخریبی علیه شهرداری تهران توئیت قابل تاملی منتشر کرد و با طعنه به اینکه انتخابات یازده اسفند پایان دنیا نبود، از کارفرمایان پروژه تخریب خواست یواش تر پول پاشی کنند.


کد مطلب: 873481

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/873481/واکنش-اعضای-شورای-شهر-تهران-نطق-عجیب-رفتار-زننده-یکی-اعضا-انقلابی-گری-هیجانی-نیست-ناراحتی-انتخابات-ربطی-مسائل-شهری-ندارد-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com