دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲۶
اظهارات تاجیک، دیپلمات اصلاح طلب:

حل مشکلات ما با آمریکا برای بقای کشور و نظام ضروری است!/ بهترین راه حل مذاکره رودرو است

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 791799
اساسا اصلاح طلبان به فکر رفع تحریم‌ها نیستند و صرفا معیشت و حتی سلامت مردم را گروگانی برای بازی‌های سیاسی و خوش خدمتی خود به طرف غربی می‌دانند.
حل مشکلات ما با آمریکا برای بقای کشور و نظام ضروری است!/ بهترین راه حل مذاکره رودرو است
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان به هر حربه‌ای متوسل می شوند و هر صغری کبرایی را می‌چینند تا در نهایت نتیجه بگیرند ایران و آمریکا باید رودردرو مذاکره کنند! در تازه ترین مورد، نصرت الله تاجیک دیپلمات سابق با گستاخی تمام عیار، حل مشکلات ما با امریکا را یک ضرورت برای بقای کشور و نظام(!) دانسته و بهترین کار را هم «مذاکره مستقیم» معرفی کرده است.

تاجیک گفته است: «حل مشکلات ما با آمریکا از سود و زیان و شعاری کف خیابانی گذشته و یک ضرورت اولیه برای بقای کشور و نظام است. معمولا ضرورت و یک الزام جنبه‌های مختلفی دارد. به عقیده من حل مشکلات ایران و آمریکا یک ضرورت ملی و امنیتی شده است. اینکه شکل حل این مشکلات چگونه باشد به تاکتیک‌ها مربوط است. در تاکتیک‌ها بهترین حالت این است که یک روشی را با کمترین هزینه و صرف وقت در پیش بگیریم. در حقیقت اکنون شرایطی به وجود آمده که سیاست خارجی ما نیاز به یک خون جدید دارد. تا هم بتوانیم از آن به عنوان پشتوانه سیاست داخلی استفاده کنیم و هم بتوانیم مسائل سیاست خارجی و مخصوصا" مسائل منطقه‌ای و همسایگان و نیز معضلات بین‌المللی‌مان را در پرتو آن حل و فصل کنیم.

بنابراین با مجموع مشکلات داخلی و اقتصاد سیاسی و پیوند خوردن فروش نفت به سفره مردم، حل مشکلات ایران و آمریکا یک ضرورت ملی است. تداوم این وضعیت و از بین بردن توان سیاست خارجی و درگیر کردن کشور در داخل و خارج با آمریکا جز اینکه روند توسعه کشور را خدشه دار بکند، دستاورد دیگری ندارد.

متاسفانه با وضعیتی که اکنون به وجود آمده، بار سنگینی بر دوش ماشین سیاست خارجی که یک توان محدودی دارد، گذاشته‌ایم. به نظر من بهترین روش حل این مشکل مذاکره رودرو است. ما یک کشور قدرتمندیم و جایگاه ویژه ای در منطقه داریم و تحرکات سازنده و تخریبی ما تاثیرات بین المللی میتواند داشته باشد.

اما کَل کَل ایران و آمریکا دچار قانون بازده نزولی شده و ما را آسیب پذیر کرده است. گذشته از مشکلات داخلی و خارجی نه تنها روند توسعه ما را تحت تاثیر قرار داده بلکه در رقابتهای منطقه ائی رقبای ما را نیز جلو انداخته و این نیز علاوه بر مشکلات سیاسی اجتماعی امنیتی داخلی ایجاد طمع در رقبا و دشمنان کشور میکند! ضمن آنکه هر گونه عقب ماندن ما و لطماتی که بر ایران از این قبل وارد میشود بر همپیمانان منطقه ای ما که ایران را عقبه خود میدانند تاثیر منفی خواهد گذاشت».

گفتنی است چندی پیش جهان نيوز در گزارشی با عنوان «اصرار اصلاح طلبان برای خوش خدمتی به اسرائیل» به موضوع قابل تاملی در حاشیه مذاکرات رفع تحریم ها پرداخت. در این گزارش اظهارات پنج چهره اصلاح طلب به عنوان نمونه جمع آوری شده بود که اصلاح طلبان از رهگذر مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، به دنبال تضمین امنیت رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی هستند. یکی از آن پنج چهره هم نصرت الله تاجیک بود که گفته بود: «در مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی باید مقداری تجدید نظر کنیم!»

لازم به ذکر است اساسا اصلاح طلبان به فکر رفع تحریم‌ها نیستند و صرفا معیشت و حتی سلامت مردم را گروگانی برای بازی‌های سیاسی و خوش خدمتی خود به طرف غربی می‌دانند. حتی به عقیده برخی کارشناسان در دولت گذشته فرصت های قابل توجهی برای خنثی سازی تحریم ها وجود داشت که به راحتی مسئولان وقت از کنار آن عبور می‌کردند.

یادآور می شود در حالی که اصلاح طلبان هنوز می خواهند پروژه سوخته خود را به ملت ایران تحمیل کنند که در دولت روحانی به عنوان مدعیان فهم زبان دنیا هرکاری اعم از حرف زدن، راه رفتن، جلسه خصوصی، قرارداد و... با طرف امریکایی انجام دادند اما در نهایتا چیزی جز هیچ نصیبشان نشد اما با روی گشاده و دست و دلبازی امتیاز نقد از جیب مردم تقدیم دشمن قلدر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یبار مذاکره رو در رو کردید دلاراز ۳۶۰۰ رفت رو ۳۰ هزار ، لطفا دهانتان را ببندید
Iran, Islamic Republic of
ما چندبار مذاکره کرده ایم و آمریکا پایبند نبوده. توافق در مورد آزادی گروگانها، توافق در مورد پایان جنگ، توافق پاریس سعد آباد در مورد اعتمادسازی و برجام ننگین.
.
Iran, Islamic Republic of
اول آمریکا به تمام تعهدات قبلی خود که ایران هزینه آنها را پرداخت کرده پایبند باشد و تضمین بدهد که دوباره زیر میز نمی زند. آنوقت ادعا و توقع مذاکره رودرو داشته باشد.
United States
شرمتان نمیاد که بعد از ۸ سال التماس باز هم دم از مذاکره میزنید.
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجیک بگوید که مشکلات ما با امریکا چیست و در مورد هر مشکل ما و امریکا چه باید بکنیم.تاجیک مدعی اصلاح کلی گویی نکند.
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید.. دولت اصولگرا به راحتی و مستقیم با آمریکا مذاکره خواهد کرد... !!!!!
Iran, Islamic Republic of
خب خیلی فرقه کی بره جلو برای مذاکره . مثل دولت قبل کسانی برن که با یه تشر آمریکا توی جلسه شلوارشون رو خیس میکنن یا کسانیکه برای گرفتن حق ملت برن
United States
دروغ بستن شما، ضعف مدیریت دولت روحانی و افتضاحات ان دولت را پاک نمی کند. نتیجه ۸ سال شد هیچ.
United States
. اگر رهبری جلوی دولت روحانی را نمی گرفت...
Iran, Islamic Republic of
اقای اصلاح طلب!
چه جوابی به این حرفهای شما می توان داد
م
United Arab Emirates
رو در رو مذاکره نکنید...
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجیک مگه یادتون نیست تو دولت اقای روحانی دقیقا ۸ سال ما در حال مداکره با کشور مذکور بودیم و کشور و معیشت مردم تو این مدت به فنا رفت و نتیجه ای جز خسارت محض برای ما نداشت
حالا شما می فرمایید راه رفته رو یه بار دیگه بریم ؟!!!!!
!!
Iran, Islamic Republic of
لیبرال اصلاح طلبا ؛ فقط مرگ بستن با کدخدا رو دارن !!
Iran, Islamic Republic of
شماها که مذاکره کردید حال و روز مردم را بدتر کردید حالا ببینیم دولت رییسی چکار می کنه اگر اصلاح طلبان سنگ اندازی نکنند
سید حسن
Iran, Islamic Republic of
آخه مرد حسابی حداقل 4 سال که مستقیم با خود کدخدا اونم رو در رو پشت میز نشستین و مذاکره کردین نتیجه نداد الان دیگه دنبال چی هستین
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجیک همین که شما بعد از بازنشستگی برای تحصیل! تشریف بردید انگلیس و زندانی شدید و کلی بلا بر سر کشور آمد تا باز گردید ...??
United Arab Emirates
اقای اصلاح طلب در مذاکره روبه رو چی میخوای به امریکا بدهی تا امتیاز بگیری .....
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجیک تنش و دشمنی امریکا با ایران بر سر مسائل سیاسی و اقتصادی و... نیست امریکا با اساس اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی تعارض و دشمنی دارد . تافلر در کتاب جابجایی در قدرت میگوید : تعارض امروز ایالات متحده با ایران به جهت " جابجایی در قدرت " است !! یعنی ایران بعنوان یک کشور مستقل و مقتدر نمیخواهد از نسخه های لیبرال دموکراسی غرب پیروی کند و حافظ منافع امریکا و انگلیس و رژیم غصب صهیونیستی در منطقه باشد .
Iran, Islamic Republic of
ایا اصلاح طلبان بخاطر دارند که حجه الاسلام مرحوم اقای رفسنجانی در یکی از خطبه های نماز جمعه گفتند : این سخن امام که :"تا امریکا ادم نشودما با امریکا رابطه برقرار نمیکنیم " راهنمای سیاست خارجی ما است . حالاامریکا ادم شده یا ما از اموزه های امام و انقلاب عدول کرده ایم ؟
عافیت
Mozambique
بنام خدا. مشارالیه ، یا آمریکا را نمیشناسد ویا مشکلات فیمابین را.
وقتی فرمود: فاقرؤا ما تیسّر من القرآن ، برای امروز بود که تو، یهود را بشناسی.
Iran, Islamic Republic of
ما با امریکا چه مشکلی دارم؟انها هستند که نمی گذارند ما زندگی مان را انطور که خودمان می خواهیم بسازیم وادامه دهیم.و......چرا خودمان را زدیم به نادانی؟
ح ر
Iran, Islamic Republic of
لطفا ساکت شو
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها .... تنها مشکلشان با امریکا این است که نتوانستند دستورات امریکا را بطور کامل در ایران اجرایی کنند
حامد
United States
چرا لازمه؟ ۶۰ سال است که کوبا رابطه نداره.
Iran, Islamic Republic of
امریکا غلط کرد
Iran, Islamic Republic of
چهل ساله داریم با آمریکای شما مذاکره می کنیم!، عجیبه که شما تا حالا ندیدی آقای تاجیک!؟.