شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

شبه نظامیان۷۰کشور در سوریه می‌جنگند

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 332086
تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط یک گروه مطالعاتی نشان می دهد که بیش از ۳۳۰۰ تا ۱۱ هزار شبه نظامی از ۷۰ کشور جهان در سوریه بر ضد دولت بشار اسد می جنگند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: درگیری‌های داخلی سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.بر اساس این گزارش مرکز بین المللی تحقیق در خصوص افراطی گرایی موسوم به آی سی اس آر اعلام کرد، بیش از ۳۳۰۰ تا ۱۱۰۰۰ شبه نظامی از بیش از ۷۰ کشور جهان شامل کشورهای غرب اروپا از اواخر ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۳ میلادی بر ضد دولت بشار اسد در سوریه جنگیده اند.

این آمار شامل افرادی می شود که هم اکنون نیز در سوریه در حال جنگ و مبارزه هستند و همین طور کسانی که تاکنون به کشورهای خود بازگشته و یا کشته و یا دستگیر شده اند.

این گزارش نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد شبه نظامیان خارجی که در سوریه بر ضد بشار اسد می جنگند از کشورهای غربی و عربی هستند. البته در این بین شبه نظامیانی از کشورهای جنوب شرق آسیا، آمریکای شمالی، آفریقا، کشورهای بالکان و شوروی سابق حضور دارند.

شبه نظامیان اروپای غربی بیش از ۱۸ درصد شبه نظامیان خارجی در سوریه را تشکیل می دهند و ۷۰ درصد این شبه نظامیان نیز از کشورهای خاور میانه هستند.از آوریل امسال تاکنون تعداد شبه نظامیان کشورهای اروپای غربی سه برابر افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *