يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

هشدار ۱۳ وزیر خارجه به رژیم صهیونیستی

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۸
کد مطلب: 880801
۱۳ وزیر خارجه کشورهای جهان، عمدتا غربی طی نامه‌ای به یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به حمله به شهر رفح هشدار دادند.
هشدار ۱۳ وزیر خارجه به رژیم صهیونیستی
به گزارش جهان نيوز، ۱۳ وزیر خارجه کشورهای جهان، عمدتا غربی طی نامه‌ای به «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به حمله به شهر رفح هشدار داده و خواستار ارسال کمک‌های بیشتر به نوار غزه شدند.

این نامه را وزرای خارجه گروه هفت به استثنای آمریکا و همچنین استرالیا، دانمارک، فنلاند، هلند، نیوزلند، کره جنوبی و سوئد امضا کرده‌اند.

این مقامات همچنین کاهش بحران انسانی ویرانگر و رو به وخامت در غزه و بازگشایی همه گذرگاه‌های مرزی این منطقه به روی کمک‌ها از جمله گذرگاه رفح را خواستار شدند.

۲۲۴ روز از جنگ خونین در غزه می‌گذرد، جنگی که فاجعه‌بارترین تراژدی بشر پس از جنگ جهانی دوم لقب گرفته و تاکنون ۱۱۵ هزار شهید و مجروح و ۱۰ هزار مفقودی به جا گذاشته است که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان بی دفاع هستند.

نبرد در غزه این روزها در شمال این باریکه در اردوگاه جبالیا و در جنوب در شهر رفح متمرکز شده است و رزمندگان فلسطینی به شدت در حال مقاومت و وارد کردن تلفات سنگین به اشغالگران هستند؛ تا جایی که شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که خانواده نظامیان این رژیم در نامه‌ای به کابینه جنگ و شخص نتانیاهو نوشته‌اند: «برای جان فرزندانمان ارزش قائل شوید».

از سوی دیگر علی‌رغم هشدارهای جهانی، ارتش اشغالگر از قصد خود برای گسترش تهاجم زمینی در شهر رفح خبر داده و روزنامه عبری‌زبان معاریو اعلام کرد لشکر ۸۹ ارتش رژیم صهیونیستی از شامگاه پنج‌شنبه برای جنگ در رفح وارد این منطقه شده است.

شهر رفح در نوار غزه پیش از جنگ محل سکونت ۱۰ درصد ساکنان این منطقه بود اما امروزه ۶۵ درصد یا دوسوم جمعیت نوار غزه در آن حضور دارند. فشار جنگ صدها هزار فلسطینی را به این ناحیه کشانده است. بسیاری از این افراد را رژیم با دستور تخلیه مناطق به رفح سوق داده و به آنها اطمینان داده بود این منطقه امن است. اکنون صهیونیست‌ها برخلاف وعده‌های قبلی خود درصدد آغاز عملیات در منطقه‌ای هستند که به پرتراکم‌ترین قسمت نوار غزه و جهان تبدیل شده است.
https://jahannews.com/vdccxxq4s2bq448.ala2.html
jahannews.com/vdccxxq4s2bq448.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *