شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

هشدار ماکرون درباره احتمال «مرگ اروپا»

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 878150
رئیس‌جمهور فرانسه امروز پنجشنبه درباره احتمال مرگ اروپا در نتیجه رقابت بین آمریکا و چین هشدار داد.
هشدار ماکرون درباره احتمال «مرگ اروپا»
به گزارش جهان نيوز، امانوئل ماکرون با بیان اینکه رقابت بین آمریکا و چین ممکن است به مرگ الگوی اروپایی منجر شود دهه آتی را برای بقای این الگو حیاتی خواند و از کشورهای اتحادیه اروپا خواست که بیشتر از همیشه متحد باشند. 
 
ماکرون در نطق ۱۰۸ دقیقه‌ای خود در «سوربون»- جایی که ۷ سال پیش به عنوان رئیس‌جمهور تازه انتخاب‌شده فرانسه نخستین سخنرانی‌اش و دیدگاه‌هایش درباره اروپا را ارائه کرده بود- چندین بار تکرار کرد که قاعده‌های بازی در عرصه‌های متعددی اعم از مسائل ژئوپولتیک، اقتصاد، تجارت و فرهنگ تغییر پیدا کرده‌اند. 
 
او گفت: «باید درباره این واقعیت که اروپای امروز ما فناشدنی است صریح باشیم. [اروپای امروز] می‌تواند بمیرد. این اتفاق می‌تواند رخ دهد و همه چیز تنها به انتخاب‌های ما که الان باید اتخاذ شوند بستگی دارد.»
 
وی اضافه کرد: «آن روزگاری که اروپا انرژی خود را از روسیه خریداری می‌کرد، تولیداتش را به چین برون‌سپاری می‌کرد و امنیتش را به ایالات متحده آمریکا واگذار می‌کرد گذشته‌اند.»
 
او از میان مهم‌ترین دغدغه‌هایش به مسئله جنگ اروپا و تبعات آن برای دفاع و امنیت اروپا اشاره کرد. 
 
ماکرون گفت که برای همساز شدن با صحنه ژئوپولتیک جدید بایستی «یک دفاع قابل اتکا» برای قاره اروپا ایجاد شود. او گفت که اروپا بایستی دفاع از ارزش‌های خود در کنار متحدانش و همچنین به تنهایی را یاد بگیرد.
 
ماکرون همچنین با اشاره به رقابت میان چین و آمریکا یادآوری کرد که اروپا، صرفظر از اتحاد موجود میان این قاره با ایالات متحده، در سال‌ها و دهه‌های آتی اولویت واشنگتن نخواهد بود.
https://jahannews.com/vdcgn797zak9uq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgn797zak9uq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
۴۰۰ سال دنیا رو غارت کردید حالا توان دفاع از خودتون ندارید
Iran, Islamic Republic of
مگر اروپا زنده است . اروپا تبدیل به توله آمریکا شده