دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

خطیر در واکنش به اظهارات نکونام: به دشمن خوراک ندهید

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 876297
مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اظهارات و انتقادهای اخیر جواد نکونام گفت که نباید صحبت‌های درون خانوادگی را بیرون برد و به دشمن خوراک داد.
خطیر به نکونام: به دشمن خوراک ندهید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی خطیر پیش از آغاز جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیران عامل باشگاه‌ها درباره فیرپلی مالی گفت: در ایران، حق پخش تلویزیونی ندارید، تبلیغات دور زمین برای باشگاه‌ها نیست. بلیت فروشی داستان خودش را دارد و 15 سال پیش قرارداد عجیبی با یک شرکت بستند. بلیت قیمتی ندارد و ورودی در حال حاضر یک دلار است. در هیچ جای دنیا قیمت بلیت این نیست.

وی ادامه داد: برای بازی آرسنال با یک تیم درجه دوم به طبقه سوم ورزشگاه امارات رفتم و 120 پوند قیمت بلیت دادم. ورودی قیمت بلیت در ایران یک دلار است. مدیران عامل باشگاه‌ها نمی‌توانند کار خارق‌العاده‌ای یا کار بازرگانی انجام دهند و فولاد در انبار نگه دارم و وقتی گران شد بفروشم! تنها محل درآمد ما پیراهن است. این اواخر گفتند کم مانده است روی دست و صورت بازیکنان تتوی تبلیغات بزنید!

خطیر یادآور شد: سال گذشته باشگاه بزرگ استقلال کلاً 55 میلیارد تومان درآمد داشته و امسال عدد بالاتر رفته است. هر چقدر کنترل کردیم باز هم درآمد و هزینه با هم نمی‌خواند. فیرپلی مالی یعنی اینکه اندازه درآمدتان هزینه کنید. شنیده‌ام مصوبه‌ای در برنامه توسعه هفتم وجود دارد که باید بحث فیرپلی در ورزش انجام شود و می‌خواهند از فوتبال شروع کنند. مقدمات فوتبال فیرپلی مالی به حق پخش تلویزیونی، محیطی، کپی رایت، اصطلاح قیمت بلیت‌ها و ... برمی‌گردد. تا این مسائل حل نشود، باشگاه‌هداری در ایران با چالش بزرگی مواجه خواهد بود. فیرپلی بحث عدالت است و باید ببینیم دوستان چه راهکاری خواهند داشت.

مدیرعامل استقلال گفت: فقط چند باشگاه صنعتی نگرانی ندارند و به شیر دولت وصل هستند و منابع عجیب و غریب به آنها می‌رسد. نگرانی مدیران آنها هزینه‌کرد است و اینکه چطور هزینه کنند ولی من از صبح که از خواب بلند می‌شوم دنبال این هستم که چطور پول تأمین کنم. با احترام به تیم‌های صنعتی، دغدغه آنها درآمد نیست، چطور هزینه کردن است. همین جا بحث فیرپلی مالی مطرح است و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

خطیر در واکنش به اظهارات شب گذشته جواد نکونام علیه مدیریت باشگاه استقلال تصریح کرد: در اولین برنامه تلویزیونی گفتم، خیلی اعتقاد ندارم حرف‌های خانواده را بیرون بزنم و حرف خانواده باید در دل خانواده بماند. از زمانی که شروع به کار کردم یک نفر نمی‌تواند بگوید خطیر چنین حرف‌هایی زده است. حرف خیلی زیاد است و من هم حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارم ولی از همه خواهش می‌کنم حرف‌های باشگاه درون باشگاه بماند. از ارکان باشگاه نیز چنین خواسته‌ای داشته‌ام.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: نکونام دغدغه‌های خودش را دارد و دلش می‌خواهد تیمش قهرمان شود. الان استقلال صدر جدول است و خواهش می‌کنم به آرامش استقلال کمک کنید. پس از اینکه استقلال قهرمان شد، هر کسی می‌تواند حرف بزند و بگوید من مقصر نبودم و او مقصر بود. الان مهم نیست چه کسی مقصر است. هیچ وقت حرف‌های خانواده را بیرون نمی‌برم. همه ارکان باشگاه باید این مسئله را رعایت کنند. قهرمانی در اختیار استقلال است، مگر اینکه خودمان اذیت کنیم و این قهرمانی را بگیریم. مطمئنم اتفاقات خوبی در پایان فصل می‌افتد و استقلال با تلاش بازیکنان با غیرت و کادرفنی خوب منجر به قهرمانی خواهد شد. خودمان نباید به دشمنان خوراک بدهیم و حاشیه به تیم وارد شود.

خطیر در رابطه با اظهارات مصطفی زارعی، مدیر مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال که اعلام کرد با مشکلات واگذاری استقلال و پرسپولیس این دو باشگاه حذف می‌شوند یا یک تیم باید حذف شود، گفت: نمی‌دانم زارعی بر چه منطقی صحبت کرده و حتماً باید خودش پاسخ دهد. آن چیزی که در رابطه با بحث مجوز حرفه‌ای باید انجام می‌شد، انجام شده است. تقریباً 10 پرونده باز داشتیم و باید یک به یک جواب می‌دادیم و حل می‌کردیم. حل کردن پرونده‌های بدهی به سه طریق انجام می‌شود، نخست با طرف تسویه حساب کنید یا به تعلیق بیندازید یا همچنان با دلیل منطقی در کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال پرونده را پیش ببرید.

وی خاطرنشان کرد: با 10 پرونده باز خارجی روبه‌رو بودیم. امروز جلسه شکایت پرونده ساپینتو در دادگاه CAS را داریم. سه دستیار این مربی بودند، پرونده آمانوف و سیلوا بود و با پرونده شکایت سانتاکلارا نیز روبه‌رو بودیم. سیلوا نزدیک به 900 هزار دلار رأی داشت و می‌توانست خانه‌اش بنشیند و پولش را بگیرد ولی باید از غیرت و محبت سیلوا به خانواده استقلال تشکر می‌کنم. او می‌توانست سر کوچه‌اش با تیمی قرارداد ببندد و 5 هزار دلار قرارداد ببنند و نهایت از استقلال 895 هزار دلار پول بگیرد.

خطیر افزود: طبق فرایندی قراردادی با سیلوا بستیم که 900 هزار دلار بابت امسال و فصل بعدش بگیرد. سیلوا یک فصل و نیم در استقلال می‌ماند و تقریباً رایگان بازی می‌کند. این کار راحت نبود و مشابه این اتفاق را ندیده‌اید. نمی‌گویم کار فوق‌العاده‌ای کرده‌ایم ولی ساعت‌ها وقت گذاشتیم تا این اتفاق بیفتد. پرونده سیلوا را به CAS می‌بردیم، باید نزدیک 50 هزار دلار هزینه دادرسی و داوری می‌دادیم. پرونده آمانوف را نیز «شیفت» کردیم که فعلاً نهایی نشود. مطالبات سه دستیار ساپینتو نیز پرداخت شد. در این فاصله آمانوف با یک باشگاه اماراتی به توافق رسیده و به CAS‌ اعلام کردیم که مبلغی که او از استقلال شکایت کرده است، باید به واسطه قرارداد جدیدش کم شود.

مدیرعامل استقلال با اشاره به پرونده شکایت سانتاکلارای پرتغال از این باشگاه گفت: تنها گرفتاری ما پرونده سانتاکلارا بود. فیفا به سود ما رأی داده بود ولی سانتاکلارا در دادگاه CAS مدرک جدیدی رو و اعلام کرد که باشگاه استقلال فیش‌های جعلی داده است. غم انگیز اینجاست که طلب 260 هزار یورویی بابت محمد محبی به سانتاکلارا داده بودیم و 140 هزار یوروی آخری جعلی ارسال شده بود. الان باید 500 هزار یورو دیگر بدهیم که روی هم 760 هزار یورو می‌شود، در صورتی که بازیکن را می‌توانستیم قطعی بگیریم.

وی ادامه داد: باشگاه سانتاکلارا نه تنها 760 هزار یورو از استقلال گرفت، بلکه محبی را با قیمت یک میلیون و 200 هزار یورو به روستوف روسیه فروخته است، در صورتی که می‌توانستیم با مبلغ کمتر محبی را قطعی بگیریم و خودمان او را بفروشیم. سانتاکلارا بابت محبی عدد عجیب و غریبی دریافت کرده است. با یک اشتباه درآمد یک میلیون و 200 هزار یورویی و بازیکن با کیفیتی مثل او را از دست دادیم. اینها به خاطر سوء مدیریت است. موقعی که به باشگاه استقلال ورود کردم با باشگاه تقریباً ورشکسته روبه‌رو شدم، باشگاهی با 900 میلیارد بدهی و بدون اسپانسر. تیم در حال تمرین کردن بود و یک ریال پرداختی به بازیکنان نداشتیم.

خطیر تأکید کرد: سال قبل این اتفاقات، استقلال بدون باخت قهرمان شده بود ولی نتوانست به آسیا برود و از تلویزیون بازی‌ها را می‌دیدیم و حرص می‌خوردیم. تیم‌هایی که حق‌شان نبود در آسیا شرکت و درآمدزایی کردند. خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی توانستیم همه این مسائل را نقطه به نقطه حل کنیم. فقط یک مبحث باقی مانده که در حیطه اختیارات من نیست، آن هم بحث مالکیت مشترک است.

وی گفت: استقلال و پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی ورزش کشور هستند ولی چرا هیچ ارگان و نهادی حاضر نیست یکی از این دو باشگاه را بردارد؟ علتش یک چیز بیشتر نیست، آن هم فیرپلی مالی است. این باشگاه‌ها درآمدزا نبوده و فقط هزینه‌زا هستند. کسی نمی‌آید اعتبارش را بگذارد. الان هم تمام کنترل در فضای مجازی است و چند بچه به اسم ادمین و بلاگر هزار و یک مسئله ایجاد می‌کنند. هر بنگاه اقتصادی وارد می‌شود، به یکباره هجمه‌ای وارد می‌شود و می‌گویند نه به فلانی یا بله به فلانی. طرف می‌گوید من سالی 500،600 میلیارد هزینه کنم و ناسزا بشنوم و هیچ آورده‌ای برایم نداشته باشد؟ به همین دلیل کسی نمی‌آید سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل استقلال یادآور شد: در جلسه‌ای دیدم وزیر ورزش و جوانان دغدغه این مسئله را دارند و باید از او تشکر کنم. برای خوشایند کسی این حرف را نمی‌زنم. در گذشته نیز این جلسات برگزار می‌شد ولی کیومرث هاشمی بالغ بر 6،7 جلسه مداوم و مستمر با مدیران عامل باشگاه‌ها و ارکانی که با مجوز حرفه‌ای در ارتباط هستند برگزار کرد و در جلسه بعدی یک به یک صورتجلسه‌های قبلی بررسی می‌شد. این موضوع حساسیت موضوع را بالا برد و به حل مشکلات کمک کرد.

خطیر افزود: همه آیتم‌ها در رابطه با صدور مجوز حرفه‌ای حل شده و فقط یک بحث حقوقی مالکیت مشترک باقی مانده است. نمی‌دانم در جلسه امروز این موضوع مطرح می‌شود یا نه امیدوارم این مشکل نیز حل شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه جواد نکونام گفته برخی‌ در تقلب شاگرد اول هستند، گفت: ایرادی ندارد، من شاگرد آخر هستم. حاضرم هر چه ناسزا و کنایه است را به خاطر استقلال بشنوم. بحث جنگ مدیرعامل و سرمربی برای رسانه جذاب است و دوست دارید هیجانی شود، چون می‌خواهید مخاطبان‌تان زیاد شود اما خواهش می‌کنم به هواداران میلیونی استقلال نگاهی بیندازید. آنها از این دعواها حرص می‌خورند. انتهای این داستان‌ها هیچ چیزی ندارد و انداختن مسئولیت روی این و آن فایده‌ای نخواهد داشت. اینجا اعلام می‌کنم هر اتفاقی افتاده برعهده من بوده و مقصر من هستم. هیچ کسی در باشگاه استقلال مقصر نیست و من به گردن می‌گیرم. ما صدر جدول هستیم و عده‌ای می‌خواهند ما را از صدر دور کنند که ان‌شاء‌الله این اتفاق نمی‌افتد.
https://jahannews.com/vdcgy397uak9ux4.rpra.html
jahannews.com/vdcgy397uak9ux4.rpra.html
برچسب ها: باشگاه استقلال
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *