دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

مهدی طارمی، پایان یک معادله پیچیده +جزئیات

شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 875090
رسمی‌شدن انتقال به اینتر و عملکرد قابل قبول در تیم ملی باعث شد تا مهدی طارمی در سال ۱۴۰۲ یکی از خوب‌های فوتبال ایران باشد.
مهدی طارمی، پایان یک معادله پیچیده +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مهدی طارمی در سال ۱۴۰۲ دو روی متفاوت را تجربه کرد. اخبار انتقال او به تیم‌های مختلف بارها درسانه‌های اروپایی منتشر شد تا اینکه در نهایت همان اتفاقی که خیلی‌ها منتظرش بودند، رخ داد. پیوستن پرحاشیه به اینتر مهم‌ترین خبر درباره طارمی در سالی که گذشت بود. این بازیکن البته مهم‌ترین گلزن تیم ملی ایران بود و توانست شمار گل‌هایش را برای ایران به ۴۵ گل برساند ولی در رده باشگاهی در پورتو تنها شش گل به ثمر رساند که البته حضور در جام ملت‌ها و مصدومت دو عامل کلیدی در افت آمار گلزنی این مهاجم بوشهری محسوب می‌شود.

طارمی برای حضور در اینتر باید تا تابستان ۱۴۰۳ منتظر بماند و در ادامه راهی این تیم شود تا برای فصل جدید در تیم سیمونه اینزاگی بازی کند.

پایان یک معامله دشوار
طبق گفته خبرنگار ایتالیایی، توافق طارمی با اینتر دوساله است. انتقال او به اینتر به عنوان بازیکن آزاد و پس از پایان قراردادش با پورتو صورت می‌گیرد. همچنین در صورت توافق طرفین، قرارداد مهاجم تیم ملی ایران با صدرنشین فعلی سری‌ آ برای سال سوم تمدید خواهد شد. نراتزوری با قراردادی به ارزش ۹ میلیون یورو این مهاجم را به ایتالیا خواهد برد. اگر چه طارمی پیشنهادهای بهتری از عربستان و ترکیه داشت ولی ترجیح داد در فوتبال اروپا بماند و به همین خاطر اینتر را انتخاب کرد.

این انتقال می‌توانست سال قبل نهایی شود ولی سران پورتو به این امید که ممکن است طارمی قراردادش را در سال آخر تمدید کند، حاضر به فروش او به اینتر نشدند و به همین خاطر بازیکن ایرانی در پرتغال ماندنی شد و حالا به عنوان بازیکن آزاد راهی ایتالیا خواهد شد.


این مهاجم ۳۱ ساله ایرانی در ۲۵ بازی در تمام رقابت‌ها برای پورتو شش گل به ثمر رسانده و چهار پاس گل داد. طارمی در ابتدای فصل برای پورتو بازی کرد ولی عملکرد خوب فصل قبل را نداشت در ادامه راهی جام ملت‌های آسیا شد و یک مصدومیت را نیز پشت سر گذاشت تا فصل پایانی حضور او در پورتو خوب پیش نرود.

او فصل گذشته کفش طلای لیگ برتر پرتغال را با ۲۲ گل به دست آورد و در پنجمین فصل حضورش در پرتغال درخشید و باید دید در ادامه در سری آ چه کار خواهد کرد.

تیم ملی ایران
مهدی طارمی در جام ملت‌های آسیا سه گل برای ایران به ثمر رساند تا این تیم به نیمه‌نهایی برسد. او دو گل در دیدار با امارات و یک گل نیز برابر سوریه به ثمر رساند تا این رقابت‌ها را با زدن ۳ گل به پایان ببرد. او در دیدار ایران برابر ژاپن غایب بود و در دیدار با قطر هر چه تلاش کرد نتوانست دروازه این تیم را باز کند.
https://jahannews.com/vdcgyn97zak9uz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgyn97zak9uz4.rpra.html
برچسب ها: مهدی طارمی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *