شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۲

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 874983
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه عفاف و حجاب هنوز در شورای نگهبان تصویب نشده و به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است.
لایحه عفاف و حجاب به مجلس بازگشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه تمام ارکان نظام برای جریمه بی‌حجابی به جمع‌بندی رسیدند با تأکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.
https://jahannews.com/vdcg7t97wak9uy4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7t97wak9uy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی قانون برای حجاب داریم دیگر چه احتیاجی به قانون جدید داریم
توجه مسئولین
Iran, Islamic Republic of
با سلام،مسئولین محترم؛ پس از این مدت طولانی لایحه حجاب باید در جهت حفظ همبستگی ملی باشد.فقط افراد معدودی عناد ورزی دارند.لذا در برخورد بااین پدیده باید ظرافتهای لازم لحاظ بشه.مثلا در جریمه نقدی بجای برداشت پول از حساب و واریز آن به خزانه ،مبلغ در حساب خود شخص بلوکه شود و در صورت عدم تکرار جرم در بازه زمانی مشخص مبلغ بلوکه آزاد بشه در نتیجه شخص خاطی بدون خدشه دار شدن شان اجتماعی ضمن دریافت پاداش قانونمندی تشویق به رعایت قانون می شودو همچنین به عواقب قانون شکنی متوجه میگردد.