سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 874039
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تامین برق خودرو‌های برقی خارج از زمان پیک مصرف انجام می‌شود و هیچ‌گونه بار اضافی به مدار وارد نخواهد کرد.
نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند
به گزارش جهان نيوز، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با میزان با بیان اینکه در حال حاضر هشتاد هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر تهران وجود دارد گفت: بیش از نیمی از این خودرو‌ها فرسوده هستند.

وی ادامه داد: براساس سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ سهم منابع متحرک در آلودگی هوا و انتشار گاز‌های آلاینده، ۸۳ درصد است که از این مقدار ۳۷ درصد به خودرو‌های سواری تعلق دارد.

مالکی افزود: بخشی از این خودرو‌ها پر‌پیمایش و بخشی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکسی هستند؛ بنابراین حرکت به سوی توسعه فناورانه و برقی‌سازی ناوگان‌های حمل‌و‌نقل شهری قطع به یقین در کاهش آلودگی هوا تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به برقی‌سازی ناوگان‌های شهری در بسیاری از شهر‌ها و کلان شهر‌های صاحب صنعت و توسعه یافته جهان به مثابه راه حلی برای رفع مشکل آلودگی تاکید کرد: برقی‌سازی خودرو‌ها قطع به یقین کاهش مصرف سوخت را در پیش خواهد داشت و یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش آلودگی هوا و نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران بود.

مالکی در پاسخ به این پرسش با توجه به ناترازی انرژی در ایام پیک مصرف، چگونه برق این خودرو‌ها تامین خواهد شد؛ اظهار داشت: طی قراردادی که شهرداری تهران با شرکت مپنا منعقد کرده، زیرسخت‌های لازم برای نصب دستگاه‌های شارژ با حمایت و مساعدت وزارت نیرو عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت تکنولوژی و تامین برق مورد نیاز این خودرو‌ها باید به تناسب و هم‌زمان صورت پذیرد تا در هیچ حوزه‌ای دچار عقب‌‎ماندگی نباشیم ادامه داد: این کار یک پروژه بزرگ ملیست و تمام وزارتخانه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط مانند وزارت کشور، وزارت صمت، وزارت نیرو، نفت شهرداری تهران و... هر یک از نهاد‌های موثری که اکنون پیشرو و پیشگام هستند در آن دخیل هستند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران تصریح کرد: طی جلسات مشترکی با وزارت نیرو و وزارت صمت داشتیم تامین برق این خودرو‌ها خارج از زمان پیک و شب هنگام انجام می‌شود و هیچ‌گونه بار اضافی به مدار وارد نخواهد کرد.

مالکی در خاتمه بیان کرد: هم اکنون تعدادی از این خودرو‌ها که وزارت صمت هماهنگی ورود آن‌ها را انجام داده است در مرحله شماره‌گذاری است و در اوایل سال آینده به ناوگان اضافه خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcip5av3t1ayu2.cbct.html
jahannews.com/vdcip5av3t1ayu2.cbct.html
برچسب ها: تاکسی تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *