چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

طالبان: به تامین حقابه ایران متعهد هستیم

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 872270
شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با تأکید بر تعهد کابل نسبت به حقابه ایران گفت: حکومت سرپرست افغانستان هیچ‌‎گاه نمی‌خواهد رابطه خود با ایران را به خاطر آب تخریب کند.
طالبان: به تامین حقابه ایران متعهد هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با تأکید بر تعهد کابل نسبت به حقابه ایران گفت: در حال حاضر فقط به اندازه رفع نیاز شهروندان افغانستان آب وجود دارد و به مقداری نیست که به سمت ایران رها شود.

وی در گفتگو با «طلوع نیوز» تأکید کرد در صورت افزایش آب هیرمند و رفع چالش‌های شهروندان افغانستان در این زمینه، حق‌آبه ایران پرداخت خواهد شد.

استانکزی تصریح کرد: همچنان در واکنش به انتقادهای برخی مقام‌های ایرانی در باره پرداخت آب می‌گوید که حکومت سرپرست هیچ‌‎گاه نمی‌خواهد روابط خود با ایران را به خاطر آب تخریب کند.

به رغم تاکید چندین باره مقامات ارشد طالبان به تامین حقآبه تاکنون مقامات ایران اعلام کردند که تامین حقآبه از سمت افغانستان با مشکلاتی مواجه بوده است.
https://jahannews.com/vdcd5x0jzyt05x6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5x0jzyt05x6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
ولی آب نمی دهیم.