دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

لزوم حفظ فاصله طولی خودروها در هوای بارانی

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 865995
بارش باران معابر تهران را خیس و لغزنده کرده و پلیس راهور بر لزوم حفظ فاصله طولی خودروها برای جلوگیری از حادثه و تصادف تاکید دارد.
لزوم حفظ فاصله طولی خودروها در هوای بارانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر پنجشنبه شب با بیان اینکه بارش باران از دقایقی پیش شدت گرفته و معابر خیس و لغزنده است، افزود: رعایت و حفظ فاصله طولی خودروها در این شرایط برای جلوگیری از تصادفات مهم است زیرا راننده فرصت کنترل خودرو را بیشتر خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه با بارش ها قاعدتا سرعت حرکت خودروها کمتر و ترافیک بیشتر می شود، گفت: نکته بعدی عاج دار بودن لاستیک ها و اطمینان از سالم بودن سیستم‌ خودروها در شرایط بارندگی است.

به گفته سرهنگ کشیر، در شرایط بارندگی اصطکاک بین لاستیک خودرو و سطح راه کاهش می یابد بنابراین باید برای کنترل وسیله نقلیه سرعت را کاهش داد و البته که فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند.

وی به رانندگان تاکید کرد: در هوای بارانی از سبقت گرفتن پرهیز کنند و از سالم بودن برف پاک کن ها مطمئن شوند.

سرهنگ کشیر همچنین با بیان اینکه لغزنده بودن جاده‌های بارانی به راحتی باعث سُر خوردن خودرو می‌شود، گفت: به هنگام مواجه با این مشکل، خونسردی خود را حفظ کرده و پای خود را از روی پدال گاز بردارید.

وی یادآور شد: حتی الامکان ترمز نزنید و به آرامی فرمان را به سمت مکانی که می خواهید خودرو را متوقف کنید، بچرخانید.
https://jahannews.com/vdcjhieoiuqemhz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhieoiuqemhz.fsfu.html
برچسب ها: بارش باران خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *