دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کتابی که محمود کریمی معرفی کرد؟

يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 865424
محمود کریمی در جشن میلاد صدیقه طاهره حضرت زهرا(ع) در هیئت کتابی را معرفی و به همه توصیه کرد که آن را خودشان و فرزندانشان بخوانند، این کتاب ۲ ویژگی خاص دارد.
کتابی که محمود کریمی معرفی کرد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمود کریمی مداح اهل‌بیت(ع) در بخشی از مراسم میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا علیها السّلام در هیئت رایة العباس در تاریخ 12 دی ماه 1402، کتابی را معرفی کرد که فیلم این معرفی شب گذشته منتشر شد.

این کتاب «داستان فاطمه» نام دارد و به‌قلم حجت‌الاسلام علیرضا نظری‌خرم نوشته شده است.
 
محمود کریمی در این معرفی تأکید می‌کند که هم خانم‌ها و هم آقایان حتماً این کتاب را مطالعه کنند.

به‌گفته او «داستان فاطمه» ماجراهای مربوط به حضرت زهرا علیها السّلام را از زمان خلقت نوری تا شفاعت ایشان از شیعیانشان در بر می‌گیرد.

کریمی می‌گوید این کتاب با «زبان عامیانه و فنی» نوشته شده و خیلی «خوش‌زبان» است.
او در این جلسه قطعه‌ای از کتاب را هم به‌عنوان نمونه ‌خواند و گفت: حتماً این کتاب را در خانه داشته باشید و گاهی اوقات مطالعه کنید و برای فرزندانتان هم بخوانید.

برای آشنایی بیشتر با این کتاب سراغ نویسنده آن رفتیم و او در توضیحاتی گفت که یک پژوهشگر حدیثی است که در مؤسسه دارالحدیث و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی مشغول پژوهش‌های حدیثی و مشارکت در گردآوری موسوعة الامامة است.

حجت‌الاسلام علیرضا نظری‌خرم با بیان اینکه سابقه پژوهشگری او در حوزه حدیثی منجر به این شده است که در کتاب‌های ده دوازده جلدی  با مطالب نفیسی درباره اهل‌بیت مواجه شود که در اختیار عموم مردم نیست، گفت: من نویسنده نبودم اما تصمیم گرفتم کتاب‌هایی بنویسم که حلقه واسط رساندن این مطالب نفیس به مردم شود.

وی که پیش از کتاب «داستان فاطمه» کتاب «داستان‌های بریده بریده» را نیز نوشته و منتشر کرده است، 2 ویژگی برای کتاب‌های خود برشمرد و افزود: یکی از این ویژگی‌ها پشتوانه پژوهشی و دیگری استفاده از سبک نگارشی محاوره با تنوع واژگانی بالاست.

نظری خرم در رابطه با پشتوانه پژوهشی دو کتاب خود تصریح کرد که با خودش قرار گذاشته است از منابع قرون اول تا چهارم که به زمان حضور اهل‌بیت نزدیک‌تر است استفاده کند.
به‌گفته او این تصمیم سبب شده است که خوانندگان کتاب با محتوایی مواجه شوند که کمتر شنیده و یا اصلاً نشنیده‌اند.

او می‌گوید اهل منبر و روضه پس از مطالعه این دو کتاب به این مسئله اذعان کرده‌اند.

نویسنده کتاب داستان فاطمه با اشاره به بهره جستن از «موسوعة الامامة» در «داستان فاطمه» گفت: 5 جلد از این موسوعه، روایات مربوط به حضرت زهرا سلام الله علیها از منابع اهل‌سنت است و علاوه بر آن از رساله دکترای همسرم که درباره خلقت نوری اهل‌بیت علیهم السلام است و دیگر منابع شیعی در کتاب «داستان فاطمه» استفاده کرده‌ام.

نظری‌خرم درباره علت انتخاب سبک محاوره برای کتاب‌های خود نیز با ابراز اینکه فرهنگستان فرهنگ و ادب فارسی این شیوه نگارش را به‌عنوان یک سبک پذیرفته است، اضافه کرد: این سبک را برای ایجاد کشش و رغبت در مخاطب عامّی که کمتر کتاب می‌خواند استفاده کردم؛ پیش از این نیز نویسندگان و مترجمان موفقی مثل نجف دریابندری از این سبک استفاده کرده‌اند و من هم بازخوردهای جالبی از طیفی از مخاطب کتاب از کاسب تا استاد دانشگاه، درباره سبک نگارش و محتوای آن دریافت کرده‌ام؛ به‌عنوان مثال این کتاب را در مغازه کاسبی در بازار دیدم و بدون اینکه خودم را معرفی کنم نظرش را درباره کتاب پرسیدم و او به من گفت که بسیار عالی نوشته شده است و علاوه بر اینکه خودش یک بار کتاب را خوانده است، اکنون شب‌ها نیز «داستان فاطمه» را برای همسرش می‌خواند.
 

کتاب داستان فاطمه را نشر کتابستان در 372 صفحه منتشر کرده است و اکنون چاپ چهارم آن با قیمت 164 هزار تومان به فروش می‌رسد.
https://jahannews.com/vdcgxn97tak93t4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxn97tak93t4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *