شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

برگزاری آزمون مجلس خبرگان رهبری در قم

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 859772
آزمون کتبی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز با رقابت متقاضیان در قم آغاز شد. طبق آمار ستاد انتخابات ۵۱۰ نفر داوطلب ورود به مجلس خبرگان در دوره جدید هستند.
برگزاری آزمون مجلس خبرگان رهبری در قم
به گزارش جهان نيوز به نقل از رسا، آزمون کتبی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در قم آغاز شده و تا ساعت 16 امروز نیز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد مهري مسؤول آزمون علمي داوطلبان ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: آزمون كتبي داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور اين عزيزان از ساعت 7 صبح امروز (سه شنبه، 30 آبا ماه 1402) در محل مصلی قدس قم آغاز شد و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهري با نگاهی آماری به ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان كرد: در مهلت ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از تاریخ 14 آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته (تا 20 آبان) ادامه داشت، 510 نفر ثبت نام كردند كه تعداد 495 نفرآقايان تشيع؛ 2 نفر خانم و 13 نفر از برادران اهل سنّت هستند.
 

 
وي افزود: از اين 510 نفر ثبت نامي؛ 328 نفر (از طريق تلفن و پيامك) به آزمون كتبي دعوت شدند و از هفته آينده 64 نفر كه در ادوار گذشته نمره كتبي قبولي داشتند به آزمون شفاهي (از طريق تلفن و پيامك) دعوت خواهند شد، و داوطلباني كه به آزمون كتبي و شفاهي دعوت نشدند، معاف از آزمون بودند؛ چرا كه  68 نفرشان نمایندگان فعلی مجلس خبرگانند و حدود 50 نفرشان يا در آزمون هاي كتبي و شفاهي ادوار گذشته قبول شده اند و يا جزو نمایندگان ادوار هستند.
 

حجت الاسلام والمسلمین مهري با تشريح کیفیت سؤالات داوطلبان شیعه و اهل سنت و همچنين نحوه محاسبه نمرات داوطلبان حاضر درآزمون اجتهاد خبرگان گفت: این آزمون با نظارت فقهای شورای نگهبان انجام می‌شود و نتایج آن کاملاً محرمانه است و داوطلبان به سؤالاتي در سه بخش فقه، اصول و اجتهاد كه به صورت استدلالی است پاسخ مي دهند و در صورتي كه حائز نمره قبولي شدند، دعوت به مصاحبه شفاهي خواهند شد و پس از قبولی در آزمون شفاهی، بررسی صلاحیت‌های عمومی در شورای نگهبان انجام و نتیجه قطعی به شخص داوطلب اعلام می‌شود.

وي در ادامه درباره زمان اعلام نتائج آزمون داوطلبان خبرگان رهبري بيان داشت: جهت اتقان و دقت كار و اين كه خدايي ناكرده حقي از كسي ضايع نشود، اوراق پاسخ نامه به دو نفر مصحح داده مي شود كه تصحيح نمايند، یعنی هر پاسخ نامه دوبار و توسط دو نفر متفاوت تصحیح می شود و آن هم فقط با درج کد داوطلبی است که مصححین نمی دانند این پاسخ نامه متعلق به کیست.
 

حجت الاسلام والمسلمین مهری ادامه داد: ان شاء الله تا اوخر آذر ماه يعني حدود يك ماه ديگر، نتايج تصحيح اوراق مشخص مي شود و سپس كساني كه حائز نمره قبولي شدند، دعوت به مصاحبه شفاهي خواهند شد. و سرانجام اوائل بهمن ماه نتايج قبول شدگان نهايي را اعلام خواهيم كرد.

مسؤول آزمون علمي داوطلبان ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري در پايان سخنان خود ابراز داشت: در 11 اسفند ماه سال جاري تعداد 88 نفر برای 31 حوزه انتخابیه (پس از فرآيند آزمون كتبي و شفاهي و سپس بررسي صلاحيت عمومي) توسط مردم شريف انتخاب و به عنوان نمايدگان ملت راهي مجلس خبرگان مي شوند كه 16 نماينده براي استان تهران؛ استانهاى خراسان رضوى و خوزستان هر كدام 6 نماينده؛ استانهاى اصفهان، آذربايجان شرقى و فارس هر كدام 5 نماينده؛ استانهاى گيلان و مازندران هر كدام 4 نماينده؛ استانهاى آذربايجان غربى و كرمان هر كدام 3 نماينده؛ استانهاى اردبيل، البرز، سيستان و بلوچستان، قزوين، كردستان، كرمانشاه، گلستان، لرستان، مركزى و همدان هر كدام 2 نماينده؛ استانهاى ايلام، بوشهر، چهارمحال و بختيارى، خراسان جنوبى، خراسان شمالى، زنجان، سمنان، قم، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان و يزد هر كدام 1 نماينده.
 
https://jahannews.com/vdcfe1dc0w6dtea.igiw.html
jahannews.com/vdcfe1dc0w6dtea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی غایب است؟
حتماْ آزمون ازش بگیرید