شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۵

روحانی به ترک فعل خود افتخار کرد!

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 859252
یکی از انتقاداتی که آیت الله توکل، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری علیه روحانی طرح کرد، اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت او باوجود مخالفت صریح ولی فقیه بوده است. نطق توکل منتشر نشده است، اما او در گفت‌وگویی با سایت جماران، گفته که نطق تند و تیزی علیه روحانی داشته و بسیاری از نمایندگان خبرگان هم از او بابت این نطق تشکر کرده‌اند.
روحانی به ترک فعل خود افتخار کرد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، موضوع نطق یک عضو مجلس خبرگان علیه صلاحیت حسن روحانی در آخرین اجلاسیه این مجلس در روز‌های اخیر مورد توجه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفت و آنان تلاش کردند از روحانی در این ماجرا دفاع کنند. حالا خود دفتر روحانی هم نامه او به اعضای خبرگان در رد انتقاداتی را که نماینده مازندران در مجلس خبرگان علیه او طرح نمود، بیان کرده است.

یکی از انتقاداتی که آیت الله توکل، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری علیه روحانی طرح کرد، اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت او باوجود مخالفت صریح ولی فقیه بوده است. نطق توکل منتشر نشده است، اما او در گفت‌وگویی با سایت جماران، گفته که نطق تند و تیزی علیه روحانی داشته و بسیاری از نمایندگان خبرگان هم از او بابت این نطق تشکر کرده‌اند. توکل معتقد است که مواضع روحانی تضعیف رهبری بوده و با توجه به دوران هشت سال ریاست جمهوری روحانی، صلاحیت او برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری نباید تأیید شود.

علاوه بر این، توکل موضوع دوم انتقاد از روحانی را این گونه مطرح می‌کند: «رهبری فرمودند اگر خارجی‌ها آن برگه برجام را پاره کنند، ما برگه برجام را آتش می‌زنیم. اما بعد از آن سخنرانی آقای روحانی گفتند، "انگار یک منقلی اینجا هست که آدم بخواهد داخل آن کاغذی را آتش بزند! " این تعبیری که ایشان آوردند، چه تعبیر زشتی بود!»
طبق همین گفتگو، روحانی پس از نطق توکل، از خود دفاع کرده، اما پس از آن دیگر ننشسته و فوراً جلسه را ترک کرده است و سپس دو کلیپ از اظهارات روحانی در مورد سند ۲۰۳۰ و همین موضوع برجام در مجلس خبرگان پخش شده است.

در نامه روحانی به اعضای خبرگان آمده است که «تهمت مربوط به اینکه بنده گفته باشم "تا من هستم سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنم" یک دروغ آشکار و حاصل تقطیع ناجوانمردانه بخشی از سخنرانی مورخ ۴/۳/۱۳۹۶ است.... هر ذهن غیرمریضی که حتی ادبیات و قرینه متصل در اصول را هم نخوانده باشد در نگاه اول می‌فهمد که این سخن ناظر به دنبال کردن توطئه‌گران است نه اجرای سند ۲۰۳۰ (چه اینکه در تاریخ ۱۸/۴/۱۳۹۶ در دولت یازدهم و ۲۴ روز قبل از شروع دولت دوازدهم، خود دولت آن را لغو کرد.)».

اما اسناد نشان می‌دهد که لغو مصوبه ۲۰۳۰ گرچه در تیرماه ۹۶ به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، اما تا شهریور ۱۴۰۰ و روی کار آمدن رئیس‌جمهور بعدی، این قانون ابلاغ نشده بود. کسی هم که موظف به ابلاغ این مصوبه بود، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی حسن روحانی بود. اما او با ترک فعل، این موضوع را آن قدر معطل نگه داشت تا عمر دولتش به پایان رسید.
تاریخ ابلاغ این مصوبه از سوی رئیس‌جمهور مربوط به شهریور ۱۴۰۰ است که دیگر نه حسن روحانی، بلکه سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بود.

در واقع حسن روحانی در حالی از لغو ۲۰۳۰ برای خودش و دولتش افتخارآفرینی کذایی می‌کند که ترک فعل او در این زمینه می‌تواند حتی مورد پیگیری قضایی قرار بگیرد.

در نامه روحانی پیرامون موضوع آتش زدن برجام هم با رد خطاب جمله روحانی به رهبری، آمده که «مخاطب رئیس‌جمهور مخالفان داخلی برجام و ساده‌انگارانی هستند که قطعنامه‌های فصل هفتی شورای امنیت را کاغذ پاره می‌انگاشتند».
https://jahannews.com/vdciw3avrt1awr2.cbct.html
jahannews.com/vdciw3avrt1awr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهروند
Iran, Islamic Republic of

الان وقت آن است که شورای نگهبان انقلابی عمل کند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بزودي مشخص مي شود
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اما او با ترک فعل، این موضوع را آن قدر معطل نگه داشت تا عمر دولتش به پایان رسید. /!!!!؟؟؟1
Iran, Islamic Republic of
به نظرم در زمین روحانی بازی میکنید.
اگر کاری به کارش نداشته باشید رای نمی آورد.
Iran, Islamic Republic of
رد صلاحیت حسن روحانی و تیمش (اصلاح طلبها) خواسته مردم ایران است