پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

سانسور ۱۳ آبان در رسانه‌های اصلاح‌طلب

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 857510
پررنگ کردن تجمعات ضدامریکایی در ایران، مورد علاقه اصلاح‌طلبان نیست، زیرا آنان به شدت از انجام کار یا گرفتن موضعی که باعث دلخوری دولتمردان امریکایی شود، پرهیز دارند.
سانسور ۱۳ آبان در رسانه‌های اصلاح‌طلب
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، راهپیمایی‌ها و تجمعات ۱۳ آبان در رسانه‌های اصلاح‌طلب سانسور یا کوچک‌نمایی می‌شود، یعنی یا اصلاً به آن نمی‌پردازند یا در حد تیتری کوچک و خبری کوتاه پوشش می‌دهند و می‌گذرند. ۱۳ آبان امسال هم با وجود اینکه شدیداً میدان حمایت از فلسطین شد، مورد توجه رسانه‌ای اصلاح‌طلبان قرار نگرفت و از کنار آن گذشتند. از آنجایی که یکی از مناسبت‌های ۱۳ آبان، تسخیر سفارت امریکا یا همان لانه جاسوسی به دست دانشجویان است و اصلاح‌طلبان با وجود نقش آفرینی در این تسخیر، سال‌هاست از آن پشیمان شده‌اند و دست دوستی به ایالات متحده امریکا داده‌اند، اکنون نمی‌خواهند این مناسبت دیده شود.

از سویی دیگر، پررنگ کردن تجمعات ضدامریکایی در ایران، مورد علاقه اصلاح‌طلبان نیست، زیرا آنان به شدت از انجام کار یا گرفتن موضعی که باعث دلخوری دولتمردان امریکایی شود، پرهیز دارند و حتی در دورانی که دولت را در دست داشتند، از بیم دلخوری امریکایی‌ها مدل سیاست خارجی را بر مبنای بی‌اعتنایی به شرق چیدند! و چین و روسیه را حتی به قیمت چشم‌پوشی از منافع ملی عقب راندند. کسانی که دیپلماسی را بر مبنای ناراحت نشدن غربی‌ها گذاشتند، دیگر سانسور خبر تجمعات ضدامریکایی و ضد اسرائیلی که برایشان امر سختی نیست!

یک نکته جالب که سانسور امسال ۱۳ آبان در رسانه‌های اصلاح‌طلب را قابل تأمل‌تر می‌کرد، تئوری‌پردازی‌های اخیر آن‌ها در خصوص کمرنگ شدن حمایت مردم ایران از فلسطین است. راهپیمایی ۱۳ آبان امسال در ایران کاملاً فلسطینی بود، اما آن‌ها نخواستند که ببینند، حال می‌توان باور کرد که نگران عدم حمایت مردم ایران از فلسطین شده‌اند؟

حال بماند که در دو دهه اخیر با شبهه آفرینی‌های متعدد درباره نحوه و میزان حمایت ایران از محور مقاومت و از جمله فلسطین، باعث شدند توده‌های حامی اصلاح‌طلبان نسبت به درستی پشتیبانی از فلسطین شک کنند. یعنی اگر هم این حمایت کمرنگ شده باشد، دلیلش را باید در اقدامات خود اصلاح‌طلبان جست. تئوریزه کردن شعار «نه غزه، نه لبنان...» کار شورای نگهبان و سپاه و اصولگرایان و عمرو و زید که نبود، کار اصلاح‌طلبان بود، حالا هم سانسور تجمعات ضدامریکایی در همان مسیر است.
https://jahannews.com/vdcdf50jzyt0kk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdf50jzyt0kk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه‌شان را تعطیل کنید.