يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آگهی‌های فروش قرنیه کلاهبرداری است

شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 858142
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان این‌که آگهی‌های فروش قرنیه کلاهبرداری است، از انجام سالانه ۱۵۰۰ پیوند قرنیه در کشور خبر داد.
آگهی‌های فروش قرنیه کلاهبرداری است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دکتر محمود جباروند امروز در نشست خبری ششمین همایش مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم، در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر این‌که آیا آگهی‌های فروش قرنیه توسط افراد زنده در فضای مجازی واقعیت دارد؟ اظهار کرد: پیوند قرنیه از فرد زنده به هیچ عنوان در کشور ما امکان‌پذیر نیست‌، زیرا این کار نیاز به عمل جراحی دارد و از قرنیه فرد دچار مرگ مغزی یا از بافتی که بانک چشم در اختیار متخصصان می‌گذارد برای پیوند استفاده می‌شود.

وی افزود: برای پیوند قرنیه باید از بافت قرنیه افرادی که فوت کرده‌اند و هیچ بیماری سیستمکی نداشته‌اند، استفاده شود و پس از انجام آزمایشات روی آن، پیوند قرنیه انجام می‌شود بنابراین آگهی‌های فروش قرنیه برای پیوند آن، کلاهبرداری است‌‌.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: سالانه 1500 بیمار در کشور تحت عمل جراحی پیوند قرنیه قرار می‌گیرند.

جباروند گفت: در کشورهای دیگر بیماران نیازمند انجام پیوند قرنیه در نوبت‌های طولانی و با هزینه‌های بسیار بالا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، در حالی که در کشور ما بهترین روش پیوند قرینه با قیمت نازل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 110 تا 120 نفر چشم پزشک در کشور وارد بازار کار می‌شوند و از نظر نیروهای چشم پزشکی مشکلی نداریم، تاکید کرد: نیاز است سیاستگذاران تعرفه جراحی پیوند چشم‌پزشکان را افزایش دهند تا انگیزه پزشکان برای ورود به این موضوع افزایش یابد‌.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران تصریح کرد: کشور ایران از نظر هزینه‌های پزشکی پایین‌ترین قیمت را دارد اما کیفیت خدمات جراحی بسیار بالا و در سطح کشورهای پیشرفته است؛ به همین دلیل نیز از کشورهای همسایه مانند عراق بیماران بسیار زیادی برای پیوند قرنیه به کشور مراجعه می‌کنند و هزینه جراحی پیوند قرنیه 2500 دلار به ازای هر بیمار خارجی است.
https://jahannews.com/vdcfjcdc0w6dtya.igiw.html
jahannews.com/vdcfjcdc0w6dtya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *