دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

تصویب افزایش پنج‌ساله مدت اعتبار گذرنامه‌ها

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 850913
پس از تصویب مجلس شورای اسلامی مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از مدت ۵ سال به مدت ۱۰ سال افزایش پیدا می‌کند.
تصویب افزایش پنج‌ساله مدت اعتبار گذرنامه‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، علی بهادری جهرمی امروز چهارشنبه، (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص مصوبات یکشنبه هفته گذشته هیئت وزیران از موافقت با پیشنهاد وزارت دادگستری برای تصویب لایحه معاهده انتقال محکومان میان ایران و ازبکستان خبر داد و گفت: یکی دیگر از موصوبات هیئت وزیران مصوبه‌ای بود که به پیشنهاد وزارت اقتصاد به منظور تسویه بخش دیگری از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته بخش زیادی از دیون دولت که طی سال‌های گذشته تلنبار شده بود تسویه شده و با این مصوبه بخش دیگری از این بدهی‌ها از محل سهام‌های مختلفی که دولت در شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های وابسته به دولت یا شرکت‌هایی که بخشی از سهام آن‌ها متعلق به دولت است به عنوان بخش دیگری از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بهادری جهرمی از گزارش رئیس کل بانک مرکزی از برنامه این بانک برای رفع ناترازی در مجموعه نظام بانکی نیز خبر داد و گفت: در جلسه یکشنبه هفته گذشته برنامه بانک مرکزی برای سوق دادن بانک‌های ناتراز به سمت اصلاح هرچه بیشتر ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدورایم با این برنامه خوب شاهد کاهش ناترازی بانک‌ها طی سال‌های آینده باشیم.

سخنگوی دولت درباره مصوبات جلسه امروز هیئت وزیران نیز گفت: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیئت دولت به منظور تسهیل سفر‌های خارج از کشور هموطنان و کاهش هزینه‌ها لایحه‌ای تصویب و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که پس از تصویب آن مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از مدت ۵ سال به مدت ۱۰ سال افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مصوبه دوم لایحه‌ای برای تقویت حوزه مبارزه با قاچاق اسلحه، مهمات و مواد و تجهیزات مرتبط با فعالیت‌های غیر مجاز شبه نظامی که امنیت مردم را تحت مخاطره قرار می‌دهد بود که به تصویب هیئت وزیران رسید و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
https://jahannews.com/vdcdfz0jsyt0kn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfz0jsyt0kn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسیار عالی