يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

برنامه بهشت زهرا(س) برای احیاء حجله‌های شهدا

شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 848695
گلزار شهدا بزرگترین میراث دینی و انقلابی ماست و ما موظفیم این موزه طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم.
برنامه بهشت زهرا(س) برای احیاء حجله‌های شهدا
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: گلزار شهدا بزرگترین میراث دینی و انقلابی ماست و ما موظفیم این موزه طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمان تشریف فرمایی به بهشت زهرا در یازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، حفظ آثار شهدا اعم از سنگ مزار، حجله و یادبود شهدا بود، افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده بین سازمان بهشت زهرا (س) و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، حفظ، نگهداری و احیا حجله‌های شهدا که یکی از آثار هویتی و میراثی مزار شهداست، در دستور کار مشترک قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: در صورت اعلام خانواده‌های معظم شهدا، این سازمان نسبت به رفع نقص و احیا حجله‌های شهدا یا نصب حجله برای شهدای سال‌های اخیر که حجله ندارند، اقدام می‌کند.

تاجیک عنوان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته برخی از حجله‌ها بر اثر فرسودگی و عدم مراقبت صحیح دچار آسیب شده یا به سرقت رفته و یا برخی خانواده‌های شهدا اقدام به حذف حجله و جایگزینی کتیبه سنگی کرده اند؛ لذا در صورت ادامه این روند به مرور شاهد حذف تدریجی حجله‌ها خواهیم بود به همین خاطر برنامه ویژه‌ای برای حفظ و احیا حجله‌های شهدا و نصب حجله برای مزار‌های بدون حجله با هماهنگی خانواده‌های معظم شهدا داریم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: همه ما باید در نگهداری و مراقبت و صیانت از آثار هویتی شهدا کوشا باشیم تا این میراث ارزشمند برای نسل‌های بعد به یادگار بماند.

وی تصریح کرد: در طی یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ حجله در گلزار شهدا بهشت‌زهرا (س) توسط سازمان بهشت زهرا و بنیاد شهید احیا و نصب شده و این روند با شتاب بیشتری برحسب درخواست‌های خانواده‌های معظم شهدا دنبال خواهد شد.

تاجیک، افزایش دوربین‌ها و پوشش کامل نظارت تصویری، افزایش تعداد نگهبان‌ها و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های مردمی برای رسیدگی به قطعات شهدا را از جمله برنامه‌های سازمان بهشت زهرا در جهت افزایش ضریب امنیت نگهداری حجله‌ها و آثار شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برشمرد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: برنامه مشترک این سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که آثار هویتی شهدا اعم از سنگ مزار و حجله ثبت ملی شوند تا در آینده کسی نتواند به این آثار خدشه وارد کند.
https://jahannews.com/vdchw6n6m23nk-d.tft2.html
jahannews.com/vdchw6n6m23nk-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *