يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تمام نیاز خون کشور در سال گذشته تامین شد

دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 845573
۱۰۰ درصد نیاز خون کشور در سال ۱۴۰۱ تامین شد و سردخانه‌هایی در قزوین به میزان صد هزار لیتر و در اراک به میران ۶۰ هزار لیتر ایجاد شده است.
تمام نیاز خون کشور در سال گذشته تامین شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت روز ملی اهدای خون که با حضور مهاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: یکی از دستاورد‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است که بنا بر گفته سازمان بهداشت جهانی در موضوع انتقال خون در منطقه حرف اول را می‌زنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اهدای خون علاوه بر اینکه یک روش در درمان بیماری‌ها است در کشور ما یک نماد از ایثارگری است و افرادی هستند که بار‌ها بار‌ها خون اهدا می‌کنند و این نمونه‌ای از ایثارگری مردم است، ادامه داد: ما در کشورمان فروش خون نداریم و ۱۶ سال است که خون به صورت رایگان در اختیار مردم و افرادی که به آن نیاز دارند قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دفاع مقدس که همه مردم به هر شکلی می‌خواستند به دفاع از مرزها کمک کنند بسیاری از افراد نیز با خون خود کمک می‌کردند و ما از همان زمان در این زمینه رشد و جهش را آغاز کردیم، افزود: امروزه سازمان انتقال خون ایران از نظر سازمان بهداشت جهانی مرجع منطقه است و از سوی انجمن آسیایی طب انتقال خون نیز به‌عنوان مرجع شناخته شده است.

عین اللهی با اشاره به اینکه نیاز داریم از وضعیت خام فروشی پلاسما نجات پیدا کنیم و در گذشته نیز اعتباراتی در این زمینه اختصاص داده شده اما اقدام موثری صورت نگرفته است اظهار کرد:  ۱۰۰ درصد نیاز خون کشور در سال ۱۴۰۱ تامین شد و سردخانه‌هایی در قزوین به میزان صد هزار لیتر و در اراک به میران ۶۰ هزار لیتر ایجاد شده است.
https://jahannews.com/vdcjaieotuqexiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaieotuqexiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *