يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

چند درصد مردم تا پایان عمر به خون نیاز دارند؟

يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 843166
از هر سه نفر یک نفر تا پایان عمر خود نیاز به خون و فرآورده خونی دارد.
چند درصد مردم تا پایان عمر به خون نیاز دارند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مصطفی جمالی پیش از ظهر امروز در نشست با خیرین و گروه‌های مرجع مردمی شهرستان خمین با اشاره به اظهار داشت:

براساس آمار از هر سه نفر یک نفر تا پایان عمر خود نیاز به خون و فرآورده خونی دارد بنابراین با راه اندازی این پایگاه حداقل در روز 40 بسته خون اهدایی وجود دارد که به همین میزان نیز خون به بیماران اهدا می‌شود و جان بیماران را نجات داد.

وی گفت: بیش‌ترین بیمار در کشور مربوط به بیماران تالاسمی با حدود 24 هزار بیمار است که گاهی هفته‌ای دو بار نیاز به خون دارند که حدود 20 درصد خون کشور را بیماران تالاسمی مصرف می‌کنند، اما در مجموع تمام بیماران از جمله سرطانی، هموفیلی، تالاسمی و غیره نیاز به خون دارند و شاید در مجموع 30 الی 40 درصد مصرف خون کشور مربوط به این دسته از بیماران باشد.

جمالی ضمن قدردانی از حمایت خیرین برای پیشبرد این پروژه، افزود: اهدای خون یک اقدام مقدس است که افراد خیر در این کار سهیم هستند، انتقال خون پرخیرترین کار  محسوب می‌شود که تا سال‌های سال برکت آن شامل حال انسان می‌شود. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد: استانداردها اجازه نمی‌دهند مجوز انتقال خون جدید صادر شود، کلنگ زنی جدید داشته باشیم اما به جهت افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی استان سبب شد مجوز پایگاه انتقال خون صادر شود. 

جمالی بیان کرد: تجهیز کامل پایگاه انتقال خون خمین توسط سازمان انتقال خون کشور انجام می‌شود و روزی که پایگاه آماده شود تجهیزات در این پایگاه مستقر می‌شود. 

بیمارستان خمین به صورت 100 درصد تکمیل و آماده بهره‌برداری است
فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی امروز در نشست با خیرین و گروه‌های مرجع مردمی شهرستان خمین اظهار داشت: نخستین پایگاه انتقال سیار انتقال خون استان با هزینه بالغ بر 11 میلیارد تومان، امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی بزرگ‌ترین سردخانه پلاسما با اعتبارات دولتی آغاز شد. 

وی افزود: مهم‌ترین اقدامات امروز عملیات کلنگ برداری پایگاه انتقال خون خمین است که با همت خیرین مشکل شهرستان خمین برطرف شد، به زودی اتفاق بزرگی را در حوزه زیرساخت‌های سلامت استان مرکزی و غرب کشور شاهد هستیم، بیمارستان خمین به صورت 100 درصد تکمیل و آماده بهره‌برداری است، بیمارستان ولیعصر به مراحل پایانی رسیده و در مرحله تجهیز قرار دارد. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: بیمارستان مدرن زنان و زایمان نیز مراحل پایانی را سپری می‌کند همچنین بیمارستان فوق تخصص سینا به مراحل پایانی نزدیک می‌شود به طوری که از زمان اجرای خود برخلاف بیمارستان‌های دیگر جلوتر است، بیمارستان 210 تختخوابی شهرستان شازند سرعت بسیار خوبی دارد، فاز سوم بیمارستان خیر ساز آیت‌الله خوانساری نیز رو به پایان است. 

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان 138 پروژه در حوزه علوم پزشک و تعدادی پروژه نیز در حوزه تامین اجتماعی در حال اجرا است، بیان کرد: رتبه سوم تردد کشور مربوط به جادهای استان مرکزی است که این امر میزان تصادفات استان را افزایش می‌دهد و به مراتب نیاز استان را به خون و فرآورده‌های خونی را بیشتر می‌کند. 

وی عنوان کرد: سال گذشته 38 هزار مورد اهدای خون وجود داشته اما در صورت بهره برداری از دیگر پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان نیاز استان به اهدای خون افزایش پیدا می‌کند‌. حوزه انتقال خون استان از 13 اسفند سال گذشته به همت خیرین پشتوانه محکمی پیدا کرد و وارد حوزه جدیدی شد، جوانان حضور کمتری در اهدای خون دارند که نقش جوانان در سازمان انتقال خون باید پررنگ‌تر شود چراکه تامین نیازهای استان و کشور برای اهدای خون کار خیر ویژه‌ای است که نیاز به مادیات ندارد بنابراین نیاز است زیرساخت‌ها برای زنجیره و موجی از کارهای نیکوکاری ایجاد شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون استان به جهت کمبود نیروی انسانی با چالش‌هایی مواجه است که در راستای جبران این کمبود نیاز است از ظرفیت نیروهای مردمی متخصص، جوانان هلال احمر، بسیج و جامعه پزشکی و  گروه‌های جهادی استفاده شود و تا زمان استخدام نیروی متخصص در کنار این مرکز قرار گیرند. 

امورات اجرایی پایگاه انتقال خون شهرستان خمین انجام شد
حمید کمانکش، فرماندار شهرستان خمین در این نشست اظهار داشت: امسال با پیگیری مسئولان استانی و خیرین استان مقدمات امورات اجرایی پایگاه انتقال خون شهرستان خمین انجام شد و به زودی اقدامات اجرایی خود را آغاز می‌کند، تخصص دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی و پویا بر اتمام پروژه‌های بر زمین مانده است، با بهره برداری از این پروژه مردم خمین و شهرستان‌های جنوب استان می‌توانند از پایگاه انتقال خون بهره‌مند شوند‌. 

وی افزود: تکمیل پایگاه انتقال خون خمین نیاز به اعتبارت دارد که در بودجه امسال شهرستان دیده می‌شود، انتظار می‌رود سازمان انتقال خون کشور برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز، این شهرستان را یاری کند.
https://jahannews.com/vdcfvmdcvw6djya.igiw.html
jahannews.com/vdcfvmdcvw6djya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *