سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱
۱

گلایه سروری از بازداشت برخی از اعضای شوراها

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 840726
نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تعدادی از اعضای جامعه شورایی کشور پس از یک سال و نیم از اتهامات تبرئه شدند؛ اما رسانه‌ای شدن دستگیری بدون اثبات اتهام یک عضو شورا باعث می‌شود مردم به این مجموعه بی‌اعتماد شوند.
گلایه سروری از بازداشت برخی از اعضای شوراها
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها در جریان هفدهمین اجلاس شورای عالی استان ها با گلایه از برخی اقدامات عجولانه که به تضعیف نهاد شورایی منجر می‌شود، اظهار کرد: نظام شورایی، سرمایه مردم‌سالاری کشور است و اگر ضربه بخورد، مردم‌سالاری ضربه می‌خورد. برای مثال ما شاهد آن بودیم که هفته گذشته تعدادی از اعضای جامعه شورایی کشور پس از یک سال و نیم از اتهامات تبرئه شدند؛ اما متأسفانه هنگامی که یک عضو شورا دستگیر شود بی‌آنکه اتهامات او ثابت شود، صدا و سیما اعلام می‌کند و مردم به این مجموعه بی‌اعتماد می‌شوند اما مثل الان که این افراد تبرئه شدند آیا صدا و سیما حاضر به جبران کردن است و می‌گوید که تبرئه شدند؟

وی تصریح کرد: تا هنگامی که موضوعی ثابت نشده است، نباید اعلام شود و از نهاد‌های نظارتی درخواست دارم که راهکار مناسبی اتخاذ شود تا این اتفاقات نیفتد. در این‌گونه موارد، بسیاری از آن‌ها به تبرئه انجامیده است اما آثار منفی این رسانه‌ای شدن نادرست، هرگز از بین نرفته است.

رئیس شورای عالی استان‌ها از برنامه توسعه هفتم و نقش شوراها در این برنامه اشاره کرد و گفت: نشست‌های فشرده‌ای برای گنجاندن مباحث شورایی در این برنامه داشتیم و با کار منظم و علمی که انجام شد، یک کتابچه هم در این زمینه تدوین کردیم اما متوجه شدیم در لایحه دولت این موضوعات حذف شده است که سریعاً آن را در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم.

سروری خاطرنشان کرد: نزدیک به صد در صد توانستیم موضوعات مد نظر خود را به برنامه هفتم توسعه برگردانیم و تأکید جدی ما این بود موضوع مدیریت یکپارچه شهری در برنامه هفتم توسعه از کانال مجلس باشد تا دولت‌های بعدی نتوانند از زیر بار اجرای آن شانه خالی کنند.
https://jahannews.com/vdcew78vpjh8efi.b9bj.html
jahannews.com/vdcew78vpjh8efi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از هر 100 نفر شاید یک نفر تبرئه بشن . ...!!!!