يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۶
۱۱

ترافیک شدید در راه یک مراسم بدون تبلیغ

دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 798279
چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی‌ای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیده‌های مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط می‌نویسند؟!
ترافیک شدید در راه یک مراسم بدون تبلیغ
به گزارش جهان نيوز، علی صدری نیا، فعال رسانه ای در صفحه شخصی خود پیرامون حضور انبوه مردم برای احیای لیالی قدر در گلزار شهدا اینگونه نوشته است:

فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار می‌گذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار می‌گذاشتند که هر کدام در گوشه‌ای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعه‌شناس می‌شوند و تمام صفحات مجازی پر می‌شود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل می‌کردند...

اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی‌ای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیده‌های مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط می‌نویسند؟!

یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر می‌شود، این موضوع هم محور تحلیل‌مان می‌شود یا بی توجه از کنارش رد می‌شویم؟! نمی‌دانم این چه مرضی است که همه‌مان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشم‌مان می‌آید و تبدیل می‌شود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمی‌بینیم و از کنارش به سادگی گذر می‌کنیم!

فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای اینکه مردم عزیزانشان. ا در انجا به خاک سپردهاند وبه امید ان هستند که روزی دران دنیا درکنا ر هم بدون غم وغصه این دنیای دنی باشند
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال شهید. خوش به حال شهید دوستان
United States
ملت ایران عاشق درگذشتگانشان هستند....
Iran, Islamic Republic of
شهید اون هم در نبرد با دشمن و آن هم شهید مرید مولا و بانو حضرت زهرا با درگذشته خیلی فرق داره
Iran, Islamic Republic of
مردم عاشق شهدا هستند
Iran, Islamic Republic of
با شهدا راه رامیتوان پیدا کرد.
Iran, Islamic Republic of
من خودم یکی دو بار رفتم
حال و هوای خاصی داره کنار شهدا با خدا حرف بزنی
شهیدان زنده اند الله اکبر
Iran, Islamic Republic of
و ملت و دولت آمریکا عاشق یتیم کردن همه بچه های دنیا هستند
Iran, Islamic Republic of
البته عاشق شهیدان بودن، توفیقی است که خدا در دل اهلش قرار می دهد
عرفان
Iran, Islamic Republic of
و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفاى آزادگان خواهد بود. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله نور، جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایى که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!
((امام شهدا حضرت روح الله))