شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
مقام ارشد اتحادیه اروپا:

بریتانیا نمی‌تواند خانه ما را ترک کند ولی کلید را نگه دارد

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 644099
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا بر این باور است که بریتانیا نمی‌تواند خانه اروپایی را ترک کند ولی همچنان کلید آن را در اختیار داشته باشد.
بریتانیا نمی‌تواند خانه ما را ترک کند ولی کلید را نگه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد: فرانس تیمرمنس معاون کمیسیون اروپا در اظهاراتی در پارلمان اروپا تاکید کرد: بریتانیا نمی تواند خانه اروپایی ما را ترک کند ولی همچنان کلید را پیش خود نگه دارد.

بر اساس این گزارش اظهارات تیمرمنس در شرایطی است که مذاکرات بروکسل و لندن بر سر برگزیت به بن بست رسیده است و دو طرف هنوز نتوانسته اند به توافق روشنی درباره برگزیت دست یابند.

وی در ادامه افزود: تعهد همه ما این است که کاری را انجام دهیم که کمترین آسیب و زیان ممکن را داشته باشد. این مساله به نفع همه اروپایی ها خواهد بود، چه در بریتانیا باشند چه در قاره اروپا.

معاون کمیسیون اروپا تصریح کرد: ولی اجازه بدهید شفاف و روشن باشیم. اگر مسی بگوید که می خواهم خانه شما را ترک کنم ولی کلید را نگه خواهم داشت و هر زمان که خواستم دوباره بازمی گردم، این مساله عملی نخواهد بود.

انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *