کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش تمام عیار سعودی ها برای افزایش آشوب در ایران/ آخرین آمار از کشته های اغتشاشات ضدانقلاب

11 دی 1396 ساعت 13:41

شبکه خبر در گزارش خبری ساعت ۱۳ امروز خود، مجموع کشته های اغتشاشات چند روز اخیر را درمجموع ۱۰ تن اعلام کرد.


گروه سیاست جهان نیوز: شب گذشته در شهرستان دورود استان لرستان، آشوبگران راننده یک خودروی آتش نشانی آماده باش را از خودرو پیاده و سوار آن می شوند و روی پل هوایی راه آهن دورود رها می کنند. خودرو در سرازیری، خودروی پرایدی که فرزند و پدری سرنشین آن بودند را زیر گرفته و هر دو  سرنشین در دم جان باختند.

این خودرو  پس ازانجام ماموریت در حال بازگشت به ایستگاه آتش نشانی بود که اغتشاش گران، عوامل امدادی اتش نشانی را با فشار و تهدید از خودرو پیاده کردند و ماشین را از حدفاصل پل هوایی امام خمینی(ره) به سمت میدان منوچهری رها می کنند.

متاسفانه این خودرو پس از برخورد با دو دستگاه  سواری پراید و سمند، موجب مرگ سرنشینان سواری پراید (پدر و فرزند) شد.

گفتنی است در جریان اغتشاشات دوشب گذشته هم دونفر کشته شدند. که جمع آمار کشته شدگان در این شهرستان به چهار نفر رسید.

همچنین صبح امروز خادمی نماینده مردم ایذه از کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن تعدادی از تجمع کنندگان شب گذشته در این شهرستان خبر داد.

همچنین شبکه خبر در گزارش خبری ساعت 13 امروز خود، مجموع کشته های اغتشاشات چند روز اخیر را درمجموع 10 تن اعلام کرد.

*جزئیات کشته‌شدن ۲نفر در اغتشاشات ایذه
هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: مردم شهرستان ایذه نیز مانند برخی از شهرهای دیگر ایران در اعتراض به مشکلات اقتصادی دست به تجمع زدند که متاسفانه منجر به کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن تعدادی در این شهرستان شد.

وی ادامه داد: متاسفانه سال‌هاست که ما با مشکل وجود سلاح سرد و گرم در دست مردم این منطقه مواجه هستیم که بعضا باعث بروز برخی مشکلات شده است.بارها از دولت و مسئولان خواسته‌ایم که نسبت به این مساله ورود جدی داشته باشند.

نماینده ایذه گفت: اینکه تیراندازی در روز گذشته از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی، هنوز اطلاعی ندارم و این مساله در حال بررسی است.

خادمی افزود: مردم این شهرستان در ادامه اعتراضات خود شیشه تعدادی از بانک‌های این شهرستان را شکسته و تجمع را تا نیمه‌های شب ادامه دادند به طوری که منجر به اختلال در امنیت سایر شهروندان شد از این رو نیروی انتظامی برای برقراری نظم و آرامش وارد عمل شد.

خادمی گفت : ماموران نیروی انتظامی در حین جستجو در برخی از منازل دستگیرشدگان مواد منفجره کشف و ضبط کردند که جای تامل دارد.

خادمی با اشاره به مشکلات مردم منطقه ایذه گفت: مردم شهرستان ایذه با جمعیت 220 هزار نفری دچار مشکلات اشتغال، امکانات تفریحی و رفاهی هستند. با وجودی که این شهرستان دروازه ورود رود کارون به استان خوزستان است ولی از داشتن آب شرب محروم است. متاسفانه مسئولان دولتی و استانی کوچکترین توجهی به مشکلات این منطقه ندارند.

وی اظهار داشت: شهرستان ایذه به لحاظ آب و هوایی و زمین کشاورزی بهترین شرایط را برای کشارورزی و باغداری داراست ولی متاسفانه آبی در اختیار این مردم نیست که بتوانند به امور کشاورزی بپردازند.

خادمی تصریح کرد: شهرستان ایذه و 1200 روستای آن بالای 70 درصد به روحانی رای داده‌اند و از دولت و نظام انتظار برآورده شدن خواسته‌های‌شان را دارند و امیدواریم دولت نگاهی به محرومیت این منطقه داشته باشد تا شاهد اتفاقاتی مانند چند روز اخیر نباشیم.

وی در پایان گفت:‌ خواسته من از جوانان شهرستان ایذه این است که با صبر و شکیبابی رفتار کرده و از شعارهای هنجارشکنانه بپرهیزند و از دولت نیز خواهشمندیم به خواسته مردم منطقه نگاهی ویژه‌ داشته باشد.

علی رغم این موضوع، فرماندار ایذه درباره خبر کشته شدن یک نفر در اغتشاشات دیروز این شهرستان گفت: این اتفاق در دو کیلومتری محل آشوب رخ داد و ربطی به درگیری‌های اخیر ندارد و نیروی انتظامی قاتل را دستگیر کرد.

*استاندار مرکزی: اغتشاش‌گران به ۲۰ شعبه بانک حمله کردند
آقازاده با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: در این ناآرامی‌ها شاهد خسارت‌هایی بودیم که بیشتر به موسسات مالی و بانک‌ها وارد شد، در شهرستان ساوه هم شب گذشته دو شعبه بانک مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت و آسیب‌هایی وارد شد که البته آسیب‌ها خیلی جدی نبوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین حملات در این ناآرامی‌ها به بانک‌های بوده که این بیانگر این است که شاید منشا این ناآرامی‌ها نارضایتی‌های مردم از موسسات مالی و بانک‌ها است، از همکاری بانک‌ها در این چند روز تشکر می‌کنیم، حضور خوبی در شورای تامین استان داشتند و خیلی از سرپرستان شعبه‌ها در طول شب سعی کرده‌ بودند که وضعیت را برای سرویس‌دهی در صبح روز بعد آماده کنند که این نشان می‌دهد که بانک‌ها همیشه در صحنه هستند و انتظار مردم هم از آنها بیشتر است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌های اخیر 20 شعبه بانک مورد تهاجم اغتشاشگران قرار گرفت و بخش‌هایی از آنها تخریب شد.

*سعودي‌ها ركورددار هشتگ‌ دعوت به آشوب‌در ایران!
سعودي و بي‌بي‌سي (شبكه ملكه) و ترامپ دوباره با اشتهاي فراوان بر سر ديگ هليم اعتراضات چند شهر ايران نشستند. آمار توئيتر نشان مي‌دهد 74 درصد هشتگ‌هاي «تظاهرات سراسري» در خارج از ايران است و 35 درصد آن هم به زبان عربي است و يك توئيترباز ديوانه هم در رأس همه آنها كه شخص پرزيدنت ترامپ است!

 
كارشناسان شبكه ملكه البته براي‌شان سخت است كه همان حرفي را بزنند و همان كاري را بكنند كه ترامپ مي‌كند چون يكي دو سالي است او را احمق و ديوانه مي‌نامند و حالا نمي‌خواهند دست در گردن يك احمق بيندازند و سلفي بگيرند اما دستور از وزارت خارجه ملكه آمده است تا همان تجربه سال 88 را دوباره بيازمايند. برخي كارشناسان بي‌بي‌سي اما در اظهارات و حرف‌هاي‌شان تيپ ليدر تجمعات را گرفته‌اند، گويي انقلابي شده و آنها رهبران در تبعيد انقلاب هستند! البته به نظر نمي‌رسد اين خرده كارشناسان و مجريان بي‌بي‌سي كه هر دو سال يك‌بار خبر تجاوزات جنسي- صنفي‌شان مهمترين خبر روز مي‌شود، شباهتي به لنين، گاندي و ماندلا داشته باشند اما به هر حال تيپ ليدري يك جريان را به خود مي‌بينند و آرزو بر جوانان عيب نيست!
 
در سوي ديگر بن‌سلمان - ركوردشكن شكست‌هاي پياپي سياسي نظامي در تاريخ - آن سر طنابي را كه بي‌بي‌سي به دست دارد و ترامپ روي آن بند بازي مي‌كند، به دست گرفته است؛ 35 درصد توئيت عربي در حمايت از كساني كه در چند شهر ايران برخي از شعارهاي‌شان عليه عرب‌ها است! بي‌بي‌سي، ترامپ، بن‌سلمان، پيوندتان مبارك! اما ملت ايران بزرگ‌تر از اين است كه شما همواره در محاسبات‌تان با خط‌كشي كه به دست شما مي‌دهند، اندازه مي‌گيريد. 
 
آمار توييتر نشان مي‌دهد كه از مجموع توييت‌ها با هشتگ تظاهرات سراسري «فقط ۲۶ درصد» از داخل ايران منتشر شده و «۷۴ درصد» از خارج از ايران توييت شده است. جالب اينجاست كه با جست‌وجوي كلمه «ايران» در اين شبكه نتايج جست‌وجو توييت‌هايي به زبان عربي است و در لابه‌لاي اين همه توييت عربي منتشر شده از عربستان سعودي به سختي مي‌توان توييتي به زبان فارسي پيدا كرد. 35 درصد توييت‌ها در اين رابطه هم به زبان عربي بوده است؛ شبكه‌هاي عرب زبان وابسته به دولت سعودي هم به طور گسترده و با هدف ترغيب مردم به حضور در اين اغتشاشات بخش مهمي از گزارشات خود را به ايران اختصاص داده‌اند. 

*اعترافات دستگیرشدگان اصفهان به ارتباط با خارج
متهمان دستگیرشده در اغتشاشات روزهای گذشته اصفهان اعترافات مهمی در رابطه با نوع ارتباطات خود با شبکه های ضدانقلاب و خط گیری ها از سلطنت طلبان و معاندان کردند.

یکی از دستگیرشدگان اغتشاشات روزهای گذشته در اعترافات خود از رابطه با رادیو فردا سخن گفته است.

بر پایه گزارش رجانیوز، این متهم اعتراف کرده است که رادیو فردا سوژه هایی برای او ارسال کرده و وی نیز اقدام به تهیه و ارسال اخبار متناسب با این سوژه ها کرده است.

در تلفن های همراه بسیاری از متهمان تصاویر و کلیپ های بسیاری از اغتشاشات و سران ضد انقلاب و سلطت طلبان، یافت شده است.

تلفن های همراه اکثر متهمان از نوع برندهای لوکس خارجی با قیمت های چند میلیونی بوده است.


کد مطلب: 578077

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/578077/تلاش-تمام-عیار-سعودی-افزایش-آشوب-ایران-آخرین-آمار-کشته-های-اغتشاشات-ضدانقلاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com