کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات تهران:

مردم از اتهام‌زنی‌ها خسته شده‌اند/ به نظر می‌رسد ریاست مجلس آینده هم با آقای قالیباف است/ اولویت مجلس دوازدهم بهبود وضع اقتصادی است

21 اسفند 1402 ساعت 21:11

نجابت در گفتگو با جهان نیوز تاکید کرد: اتهام زنی و سر و صدا کردن خلاف نظر رهبری است و حتی مردم هم از این نوع رفتار خسته شده‌اند.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسین نجابت نماینده اسبق مجلس و یکی از 32 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران در گفتگو با جهان نيوز درباره حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفند اظهار داشت: انتخابات سرنوشت سازی بود به دلیل اینکه در طول یکسال گذشته همه عناصر ضدانقلاب و عوامل داخلی آن‌ها تلاش کردند تا مردم رای ندهند. با وجود آن همه تبلیغات منفی و ناراحتی بخشی از جامعه از وضعیت اقتصادی، مشارکت بیش از 40 درصدی نشان می‌دهد که استقبال قابل ملاحظه‌ای از این دوره از انتخابات شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که مجلس دوازدهم از مجلس یازدهم انقلابی‌تر خواهد بود؟ گفت: خوشبختانه در مجلس دوازدهم ترکیبی از جوانان در کنار افراد با تجربه انتخاب شده‌اند. این مجلس از مجلس دوره قبل چیزی کم ندارد البته در عمل باید خودشان را نشان دهند و باید صبر کرد. درباره مجلس یازدهم هم رهبری پس از گذشت یکسال از تشکیل آن از واژه انقلابی استفاده کردند.
 
نماینده اسبق مجلس درباره تغییر ریاست مجلس در دوره دوازدهم، گفت: با این ترکیبی که دیده می‌شود به نظر می‌رسد ریاست مجلس تغییر نکند و آقای قالیباف دوباره رای آورند.
 
نجابت درباره اولویت مجلس دوازدهم، بیان کرد: مجلس یازدهم کارهای خیلی خوبی انجام داد اما موضوعی که درباره این مجلس می‌توان از آن به عنوان نقطه ضعف تعبیر کرد مسئله فضای مجازی است. فضای مجازی مقداری رها است و نیاز به قوانینی است که جرم انگاری شود تا هر کسی نتواند در فضای مجازی هر چه که دلش می‌خواهد به هر نحوی بگوید و برای جامعه روان پریشی ایجاد کند یا به افرادی اتهام بزند و پس از آن هم هیچ خبری نشود. لذا اولویت شماره یک بحث فضای مجازی است، از طرفی وضعیت اقشار ضعیف در حوزه اقتصادی باید بهبود پیدا کند چراکه همواره تحت فشار هستند و این قابل قبول نیست. سایر طرح‌ها و لوایح مجلس هم بسته به موضوعات روز است اما این دو محور که گفته شد از مهمترین محورها است.
 
وی با اشاره به انذار ‎رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس جدید در خصوص پرهیز از اختلاف‌انگیزی، گفت: دامن زدن به اختلافات عدم تبعیت از فرمایش رهبری است و عده‌ای شاید بی‌توجه به فرمایشات رهبری حرف‌هایی می‌زنند و همه اینها خلاف وحدت است. آنچه که از مجموعه فرمایشات رهبری برداشت می‌شود وحدت ملی است. نباید کار را به جایی برسانیم که در گروه‌های سیاسی یا درون یک جناح جای دشمن را با برخی از همکاران خودمان تغییر دهیم. دشمن ما در خارج از کشور و عمدتاً با سردمداری آمریکا و اسرائیل در حوزه بین‌الملل است که هویت ما را زیر سوال می‌برد و هیچ علاقه‌ای به جمهوری اسلامی و افرادی که در آن خدمت می‌کنند ندارد و نباید این را از یاد ببریم.

نماینده اسبق مجلس در پایان گفت: باید میان ما مودت برقرار باشد البته اختلاف هم است و همیشه این موضوع در مجلس بوده اما با رعایت اخلاق و احترام باشد. نقادی همیشه بوده و هست و خواهد بود اما اتهام زنی و سر و صدا کردن خلاف نظر رهبری است و حتی مردم هم از این نوع رفتار خسته شده‌اند.


کد مطلب: 873375

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/873375/مردم-اتهام-زنی-ها-خسته-شده-اند-نظر-می-رسد-ریاست-مجلس-آینده-هم-آقای-قالیباف-اولویت-دوازدهم-بهبود-وضع-اقتصادی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com