شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۹
۱۶

آیا در عیادت از هنرمندان بیمار هم، خط و‌ مشی سیاسی‌ملاک‌است؟

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب: 482637
چطور می شود یک کارگردان دیگر مملکت ما هم بیشتر از یک سال به سرطان مبتلا باشد اما برخی از این مقامات کلمه ای هم درباره او حرف نزنند چه برسد به عیادت؟
آیا در عیادت از هنرمندان بیمار هم، خط و‌ مشی سیاسی‌ملاک‌است؟
به گزارش جهان، فقط بیماران و آنها که تجربه ابتلا به یک بیماری سخت را پشت سر گذاشته اند هستند که حال بیماران صعب العلاج را درک می کنند. شاید اینکه بزرگان دین اسلام مرتب مسلمانان را سفارش کرده اند به اینکه از یک طرف قدر سلامتی خود را بدانند و از طرف دیگر سر زدن به بیماران را از یاد نبرند ناشی از همین امر باشد.

در ماههای گذشته چندین و چند هنرمند را به دلیل ابتلا به بیماریهای صعب العلاج مانند سرطان از دست دادیم و چند هنرمند هم اخیرا به دلیل سرطان در بستر بیماری قرار گرفته اند.

این یک انتظار معقول و طبیعی از سوی سیاستگذاران فرهنگی-هنری کشور است که حتی اگر وقت این را ندارند که به هنگام سلامتی حالی از هنرمندان بپرسند وقت بیماری که شد سراغ آنها بروند و دلگرمشان کنند.

*چه خوب که حواستان به این کارگردان مملکت هست
اخیرا عباس کیارستمی کارگردان ایرانی به دلیل آنچه نارسایی گوارش گفته می شود و برخی مترادفش را سرطان دانسته اند در بیمارستان بستری شده است.

بستری شدن این کارگردان در بیمارستان که گویا بیشتر از یک ماه هم به طول انجامیده سبب ساز آن شده است که تعدادی از سینماگران و مدیران در حد خود به وی سر زده و حالی از وی بپرسند. اخیرا رییس سازمان سینمایی در پیامی برای سلامتی این کارگردان دعا کرد.

از آن طرف وزیر بهداشت هم شخصا از کیارستمی عیادت کرد و روند درمانی وی را مورد بررسی قرار داد. روز گذشته هم خبری آمد مبنی بر دستور ویژه وزیر بهداشت برای فراهم کردن امکانات کامل مداوای این کارگردان سینمای ایران.

اینکه مقامات کشوری مملکت ما این چنین توجهی را به یک کارگردان سینما نشان می دهند واقعا مایه خوشحالی است و البته سبب ساز آن می شود که اهالی هنر هم بیش از گذشته نسبت به جایگاه شان خوش بین باشند اما...

* سلحشور کارگردان این کشور نبود؟
اما سوال اینجاست که چطور می شود یک کارگردان دیگر مملکت ما هم بیشتر از یک سال به سرطان مبتلا باشد اما برخی از این مقامات کلمه ای هم درباره او حرف نزنند چه برسد به عیادت؟

درباره فرج ا.. سلحشور کارگردان سریال ماندگار "یوسف پیامبر" صحبت می کنیم که ماهها درد سرطان و عوارض شیمی درمانی را تحمل کرد و تا لحظه ای که می توانست پاسخگوی پرسشهای مخاطبان بود اما دیده نشد که مقامات دولتی این گونه در صفحات اجتماعی خود برای او مویه کنند یا وزیر بهداشت شخصا به عیادت او برود شاید بتواند دردی از آن کارگردان فقید دوا کند!

آیا سریال "یوسف پیامبر" سلحشور به نام یک محصول فرهنگ ایرانی-اسلامی در سراسر کشورهای منطقه پخش نشده بود و آیا او کسی نبود که نام ایران را در جهان اسلام پر آوازه کرد؟

آلودگیهای سیاسی که سالهاست هنر ما را کدر کرده باعث شده خط کشی ها حتی در دوران ابتلای هنرمندان به بیماریهای لاعلاج هم ادامه یابد.

جهان نيوز با آرزوی سلامتی تمامی بیماران و از جمله عباس کیارستمی و سایر هنرمندانی که در بستر بیماری هستند از مدیران دولتی می خواهد حداقل در برخورد با هنرمندان بیمار دیگر خط  و ربطهای سیاسی را کنار بگذارند!
منبع:نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
وزیر بهداشت به عیادت سلحشور رفت ولی وقتی داشت روی تخت بیمارستان جون می داد و کار از کار گذشته بود .
United States
همچنین مساله سرطان شجریان، که آنهمه ضد منافع ملی سخن گفت.
طالقانی
کینه ای که از انقلاب و خود فروشی به غرب دارند که حتی به جنازه های مومنین و انقلابی ها بی احترامی می کنند
خالقی شیرزاد
Iran, Islamic Republic of
احسن و درود سخن بسیار به حقی را مطرح نمودید . درود
Iran, Islamic Republic of
شما از کسی مثل وزیر بهداشت با آن گرایشهای شدید سیاسی چه توقعی دارید؟؟؟
این وزیر که خود را غیرسیاسی معرفی می کند انواع و اقسام موضع گیری های سیاسی را از خود بروز داده و هر از گاهی بر سر منتقدین سیاستهای دولت هم کوبیده است!
حرف حق برای اکثر انسانها تلخ است همه می دانند حتی چندین هنرمند و بازیگر به فساد سینمای ایران اعتراف کرده اند و بخاطر همین به حذف آن بازیگر شد. و چون سلحشور هم از فساد در سینمای ایران گفت برای همین کسی از وی سراغی نگرفت ای دوست از جنازه دشمن که بگذری خوشحال مباش که بر تو هم همین ماجراست. مرگ برای همه است.
Romania
احسنت
ایراد مرحوم سلحشور این بود که ولایی ، انقلابی و سیاسی بود و حضرات فوق الذکر با این آدمها خیلی کاری ندارند !
روحش شاد
روحانی فعلا به فکر برجامهای بعدی هس
وقت این کارها را نداره
عالی بود
United States
خوب شما از سلحشور حمایت کردید و عیادت. این چه سوالی است در این کشور همه چیز سیاسی است. مگر شما سیاسی نیستید و برای آن مرحوم دعوت به تشییع نکردید چون او تفکراتی شبیه شما داشت. البته بنده موافق کار شما و دولت نیستم چرا که هنرمند خود باید در دل مردم عزیز باشد نه با تشویق دولت یا دستگاه های سیاسی. جناب وزیر هم از جیب خودشان خرج هنرمند ها را بپردازند و سری به بیمارستان های دولتی بزنند و ببینند طرح شان برای ارتقای سلامت عملا اجرا شده یا نه. شاید مثل زمان خواجه نظام الملک در لباس یک کارتن خواب به بیمارستان سر بزنید واقعیت را ببینید.
دیوار حزب اللهی واقعی! جماعت از همه کوتاه تره
دم احمدی نژاد گرم که رفت عیادت سلحشور
Iran, Islamic Republic of
سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست. تجلیل از یک عنصر پیش تاخته در معرفی هنری معارف قرآنی با سایرین ارزش و اولویت یکسان ندارد.
هرچند به نظر من متاسفانه اکثر سیاسیون بنا بر منافع شخصی و بیشتر دیده شدن این بازدید ها را میکنند تا دلسوزی برای فرهنگ
حقیقت تلخ
جرم سلحشور آن بود که اسرار هویدا میکرد و ژست اپوریسیون نگرفت تا برای جذبش خرج کنند!
همین جناب پرستویی برای بیماری شجریان منقلب شده و متن مینویسد در حالیکه در برابر بیماری سلحشور سکوت کرد. بقیشون که جای خود دارند. جهان نیوز میبینی بیان حقیقت چقدر تلخه ؟ انقدر که امکان حذف پیام من از جانب شما وجود دارد
به هرحال همه میدونن امثال کیارستمی و شجریان اونور تریبون دارن بنابراین منتظر بیماری و مرگشان نشستند تا از این طریق خودی نشان بدهند و برای اپوریسیون دلبری کنند.
خداوند او را بیامرزد کارگردان خوبی بود
دکتر صالحی حداقل دو نوبت به ملاقات سلحشور رفت