سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

اعتراض شدید چین به انگلیس

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب: 370761
دولت چین در پی ملاقات یک مقام ارشد انگلیس با دو فعال سرشناس هنگ کنگی و تاکید بر کسب آزادیهای بیشتر از پکن، روز چهارشنبه لندن را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه از پکن، این موضع چین به دنبال ملاقات ˈنیک کلگ ˈ معاون نخست وزیر انگلیس با فعالان هنگ کنگی اتخاذ شد.

خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) گفت: چین در مورد ملاقاتهای روز سه شنبه با مارتین لی بنیانگذار حزب دمکراتیک حزب جناح مخالف هنگ کنگ و آنسون چان مرد شماره دو سابق دولت به شدت اعتراض کرده است. ˈهنگ لی ˈ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت : آنچه انگلیس انجام داده دخالت در امور داخلی چین بوده و چین به شدت با این اقدام مخالف است.

وی افزود: امور هنگ کنگ در حیطه امور داخلی چین است و ما با هرنوع مداخله در امور هنگ کنگ توسط هرکشوری و به هر بهانه سخت مخالف هستیم. هنگ کنگ مستعمره سابق انگلیس در سال ۱۹۹۷ به چین بازگردانده شد و براساس توافق یک کشور با دو نظام ˈ در زمان تحویل هنگ کنگ، آزادیهایی فراتر از سرزمین اصلی چین از جمله آزادی بیان و آزادی اعتراضات تضمین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *