يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

فرانسه در ژنو به دنبال رفع دغدغه‌ اسرائیل بود

به تیم مذاکره کننده ایرانی اعتماد داریم
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 325490
مدیرمسئول روزنامه جام‌جم ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، تصریح کرد: فرانسه در مذاکرات ژنو به دنبال رفع دغدغه‌های رژیم صهیونیستی بود.
به گزارش جهان، بیژن مقدم مدیرمسئول روزنامه جام‌جم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کارشکنی فرانسوی‌ها در روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، گفت: به نظر می‌رسد فرانسه در مذاکرات اخیر نقش نمایندگی رژیم صهیونیستی را بازی کرد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات فرانسوی که صراحتاً گفته بودند که به دنبال رفع دغدغه‌های رژیم صهیونیستی هستند، متذکر شد: بنابر این اظهارات، آنها این نمایندگی را برعهده داشته و توانستند در روند مذاکرات بین ایران و ۱+۵ اختلاف به وجود بیاورند.

مدیرمسئول روزنامه جام جم ضمن قدردانی از هیئت مذاکره کننده ایرانی متذکر شد: خوشبختانه در این دوره از مذاکرات، ابتکار عمل در اختیار ایران بود چرا که محور صحبت‌ها پیرامون طرح پیشنهادی جمهوی اسلامی ایران صورت می‌گرفت و بدیهی است که در این طرح باید خطوط قرمز و منافع ملی لحاظ شده باشد.

مقدم با اشاره به اعتماد مقام معظم رهبری به هیئت مذاکره کننده ایرانی یادآور شد: هرچند اطلاع دقیقی از جزئیات این طرح پیشنهادی در دست نیست اما خوش‌بینی ما بر اساس اعتمادی است که به تیم مذاکره کننده داریم.

وی با اشاره به جلسات فشرده در دور آخر مذاکرات ایران و ۱+۵ خاطرنشان کرد: چنین مذاکراتی بسیار سخت و طاقت‌فرساست که لازمه آن حمایت داخلی از تیم مذاکره‌کننده ایرانی و نگاه حمایتی همه‌جانبه به این تیم است.

مدیرمسئول روزنامه جام جم در پایان ضمن تمجید از مواضع محمدجواد ظریف مسئول هیئت مذاکره کننده ایرانی که گفته بود ما از منافع ملی‌مان کوتاه نخواهیم آمد، یادآور شد: هیئت ایرانی حاضر نیست که از خط قرمزها عدول کرده و منافع ملی را زیر پا بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *