چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
در آستانه بزرگترین کنکور کشور؛

رئیس سازمان سنجش تغییر کرد/ رئیس جدید: با سابقه‌ام

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 229524
ابراهیم خدایی به عنوان سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور منصوب شد.
به گزارش جهان، کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد حسین سرورالدین را برکنار و ابراهیم خدایی را به عنوان سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور منصوب کرد.

خدایی عضو هیأت علمی و دانشیار رشته آمار است و پیش از  این به عنوان  قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور و معاون فنی و آماری این سازمان مشغول به فعالیت بود.

محمد حسین سرورالدین، در روزهای اخیر شاهد اعتراض گسترده داوطلبان آزمون دکترا و تجمع آنان مقابل سازمان سنجش بود.

بسیاری از دانشجویان شرکت کننده در آزمون دکتری که برای انتخاب رشته مجاز اعلام شده بودند اما برای مصاحبه به دانشگاه ها معرفی نشده اند، روز سه شنبه مقابل سازمان سنجش تجمع کردند. طبق گفته معترضان، قرار بوده هر فرد به سه دانشگاه معرفی شود اما در آخرین اطلاعیه سازمان سنجش مشخص شد که هر فرد متقاضی تا چهار کد رشته برای مصاحبه دوره دکتری معرفی شده است.

علت تغییر ریاست

اما تغییر رئیس سازمان سنجش در شرایطی صورت می گیرد که کمتر از 10 روز به آغاز بزرگترین آزمون کشور، یعنی کنکور سراسری باقیمانده است؛ موضوعی که نگاه ها را به سمت وزیر علوم و استدلال وی برای این تغییر جلب کرده است.

برخی از منتقدان عملکرد سرورالدین هم معتقدند، کارنامه رئیس سابق در 2 سال اخیر، کامران دانشجو را برای اجرای فوری تصمیمش ترغیب کرده است؛ به طوری که وی حاضر نشده حتی فرصت مدیریت آزمون سراسری را به رئیس سابق بدهد.

اما آنچنان که ابراهیم خدایی گفته، سرورالدين خودش استعفا کرده است: "با توجه به شروع به کار وی بعنوان رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در 27 خرداد ماه با استعفای وي موافقت كرد."

تقدیرنامه وزیر علوم هم این موضوع را تایید می کند؛ چنانکه دانشجو خطاب به سرور‌الدين نوشته است: با توجه به پذيرش مسئوليت در اخذ از مجموعه‌هاي دانشگاهي كشور، علي‌رغم ميل باطني با استعفاي جنابعالي موافقت مي‌نمايم. بدين‌وسيله از زحمات شايسته شما طي مسئوليت رياست سازمان سنجش و آموزش كشور صميمانه تقدير و تشكر مي‌نمايم.

خدايي: 20 سال در اين حرفه سابقه دارم

در همین حال، رئيس جديد سازمان سنجش و آموزش كشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: من حدود 20 سال در سمت هاي مختلف از جمله مدير كل، معاونت و هيئت علمي در سازمان سنجش فعال بوده ام و در حال حاضر نيز با درجه علمي دانشياري در اين سازمان مشغول به كار هستم كه امروز با حكم وزير علوم به عنوان رئيس جديد سازمان سنجش منصوب شدم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *