پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان سنجش خبر داد:

زمان انتشار کارنامه کنکور دکتری

جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 477853
رئیس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ در هفته اول اردیبهشت ماه سال ۹۵ خبر داد و گفت: این نتایج به صورت کارنامه منتشر می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ابراهیم خدایی صبح امروز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون نیمه متمرکز دکتری در جمع خبرنگاران گفت: طبق گزارش های رسیده این آزمون سر موقع و با دقت کامل از صبح امروز شروع شده و تعداد ۱۵۸ هزار داوطلب در ۵۴ شهرستان در این آزمون شرکت کرده اند.

وی افزود: ۴۳ درصد داوطلبان این آزمون را زنان تشکیل می دهند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ هفته اول اردیبهشت اعلام می شود و تا ۱۰ اردیبهشت دفترچه ظرفیت های این آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

خدایی عنوان کرد:دانشگاه ها نیز از ۱۸ اردیبهشت تا ۳۰ تیرماه مهلت دارند فرایند مرحله دوم این آزمون را که شامل مصاحبه، یا امتحان تخصصی و یا بررسی مدارک است را انجام دهند و نتایج را در مرداد ماه به سازمان سنجش اعلام کنند.

رئیس سازمان سنجس اضافه کرد: نتایج نهایی این آزمون توسط سازمان سنجش تایید و اعلام خواهد شد.

خدایی گفت: کارنامه داوطلبان این آزمون در اختیار آنها قرار داده می شود و دانشگاه ها پس از اعلام حد نصاب نمرات رشته ها مراحل پذیرش را انجام می دهند.

وی اضافه کرد:حد نصاب نمرات دانشگاه ها علاوه بر انتشار در سایت دانشگاه ها در سایت سازمان سنجش نیز منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش در خصوص رای دیوان عدالت اداری درباره تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری نیز گفت: همان زمان که موضوع رای دیوان عنوان شد اعلام کردیم قبل از اینکه رای دیوان نهایی شود این موضوع را از مجلس استفسار کرده ایم.

خدایی عنوان کرد: در جلسه گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جمع بندی در خصوص استفساریه صوت گرفت و همانگونه که رئیس این کمیسیون در مصاحبه اعلام کرده است این موضوع در حال نهایی شدن است و اگر طی هفته آینده در متن استفساریه به توافق برسیم موضوع به صحن مجلس برده می شود.

وی تاکید کرد: اگر مجلس در استفساریه تغییری ندهد رای دیوان عدالت را اجرا می کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *