پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۴
۱۲
نگاهی متفاوت به انتخابات یازدهم اسفند

اینجا یک رای مردم هم ارزشمند است +تصاویر

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 872064
رهبر انقلاب پای صندوق رای حاضر می شود و در اولین دقایق رای خود را به صندوق می اندازد. همیشه هم تاکید دارند که مردم در انتخابات شرکت کنند و در انتخاب افراد هم دقت کنند.
اینجا یک رای مردم هم ارزشمند است +تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: 45 سال است که نظر مردم ارزش دارد. انقلاب اسلامی با خواست مردم شکل گرفت؛ با نظر آنان هم به پیش رفته و خواهد رفت. مردم خودشان، مسئولان کشور را انتخاب می کنند.

رهبر انقلاب پای صندوق رای حاضر می شوند و در اولین دقایق رای خود را به صندوق می اندازند. همیشه هم تاکید دارند که مردم در انتخابات شرکت کنند و در انتخاب افراد هم دقت کنند. تاکید مهم دیگری هم که دارند این است که کسی از رای من خبر ندارد و من هم مثل دیگران یک رای دارم.

همین رفتار و گفتار رهبری نشان می دهد که سطح آزادی در ایران پس از انقلاب و قدرت انتخاب مردم تا چه حد بالاست.



در انتخابات ها موضوعی به نام صندوق سیار وجود دارد. رای مردم آنقدر ارزش دارد که صندوق را به بیمارستان می برند تا بیماران و همراهان آنها و همچنین کادر درمان مستقر از حق خود محروم نشوند. صندوق به پادگان ها می رود تا سربازان هم بتوانند از حق خود استفاده کنند.







همه حق رای دارند. از مناطق مرفه نشین در پایتخت تا ساکنان روستاهای دورافتاده و لب مرزی همه از یک حق مساوی برخوردار هستند.

صندوق ها به مناطق صعب العبور برده می شود تا مردم آن روستای دورافتاده با 50 نفر جمعیت هم رای خود را به صندوق بیاندازد و نمایندگان خود در حاکمیت و اداره کشور را مشخص کند. این قدرتی است که جمهوری اسلامی به مردم می دهد وگرنه بعضی از سیاسیون رای تهران و اصفهان و تبریز را اصطلاحا رای تر و بالاتر می دانند و چندان موافق این کارها نیستند.





انتخابات را مردم برگزار می کنند. پای هر صندوق رای بیش از 10 نفر عوامل اجرایی و نظارتی و امنیتی حاضر هستند که از صبح آرای مردم را اخذ می کنند و بعد از آن به شمارش می نشینند. یعنی مردم رای می دهند، مردم رای می گیرند، مردم شمارش می کنند. مردم امنیت آرا را برقرار می کنند.





تعداد شعب اخذ رای تکثر دارد تا هم نزدیک ترین صندوق انتخاب شود و هم کمترین وقت از مردم گرفته شود. تا آخرین نفر حاضر در شعب اخذ رای حتی در ساعات پایانی شب رای گیری می شود. 

این رای آنقدر هویت، ارزش و اهمیت دارد که حتی بازمانده های دیکتاتوری پهلوی و کشورهایی که فرق صندوق میوه با صندوق رای را نمی دانند از مردم ایران می خواهند رای ندهند!

مردم ایران قدر این حق خود را می دانند. هرچند مشارکت ها کم و زیاد می شود اما خیلی ها که برای نمونه در این دوره به هر دلیلی رای نداده اند در دوره های پیش پای صندوق آمده بودند.

قدر این نعمت را بیشتر بدانیم؛ از کنار این موارد و تصاویر به راحتی عبور نکنیم.

فیلم
https://jahannews.com/vdcepw8vejh8f7i.b9bj.html
jahannews.com/vdcepw8vejh8f7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالی بود
Iran, Islamic Republic of
امار افزایش قیمت طلا بعد از انتخابات هم اعلام کنید. انتخابات تمتم شد به افزایش گرانی سلام کنید
ایران سربلند
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین کمپین تحریم انتخابات در 45 سال گذشته شکست خورد مردم ایران بار دیگر حماسه خلق کردند.
Iran, Islamic Republic of
همین طور به رای دادن ادامه دهید طلا شد 3 میلیون گوشت و ... که مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
ما برای شکم انقلاب نکردیم... الحمدلله زنده ایم
Iran, Islamic Republic of
به نظرم رای ندادن کفران این نعمت بزرگه
Iran, Islamic Republic of
فقط یه مقایسه ساده قیمتها با دوران روحانی همه چیز رو روشن میکنه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم انگار نمی دونی در ایران یه چیزی به نام تورم هست
پاسخ 14:06
Iran, Islamic Republic of
رای ندادن مردم به لیست صدای ملت مورد حمایت اصلاح طلبان همه چیز را روشن میکنه.
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات هیچ لیستی نداشت
Iran, Islamic Republic of
براي اثبات سلامت انتخابات همين بس كه بسياري چهره هاي برجسته و مشهور مناسب مهم كشور در انتخابات يا شكست خوردند يا نفرات اول نشدند همين نشان مي دهد سيستم برگزاري و شمارش آرا در نظام ما سلامت است البته كه برخي خود را به خواب مي زنند هميشه
Iran, Islamic Republic of
دالار رفت بالا تورم میره بالا؟