دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲۱
محمد هاشمی:

مشارکت مردم در انتخابات برای دشمنان بازدارنده است/ به علی مطهری رای می‌دهم، چون منشاء تحول است/ برجام چون برای ایران مفید بود ترامپ آن را پاره کرد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 871406
تفکر من به مطهری خیلی نزدیک‌تر است. علی مطهری بسیاری از افکارش برگرفته از پدرش است.
مشارکت مردم در انتخابات برای دشمنان بازدارنده است/ به علی مطهری رای می‌دهم، چون منشاء تحول است/ برجام چون برای ایران مفید بود ترامپ آن را پاره کرد
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد هاشمی برادر کوچک‌تر آیت الله هاشمی و رئیس صداوسیما در سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۲ است. هاشمی در فاصله سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰ در دولت‌های ششم و هفتم، به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور اجرایی نیز فعالیت می‌کرد و سابقه عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در کانامه خود دارد.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از گفتگوی محمد هاشمی با باشگاه خبرنگاران جوان را خواهید خواند:

*در بخش رسانه خیلی فضا گرم است و صدا و سیما کار‌های خوبی انجام داده است. هر شبکه‌ای که می‌بینیم یک موضوعی درباره انتخابات مطرح می‌کند. رسانه‌های دیگر هم به مسائل انتخاباتی می‌پردازند و بر ضرورت مشارکت مردم تاکید دارند و به فرمایشات و صحبت‌های رهبری استناد می‌کنند. از این جهت شوق و شور زیادی وجود دارد، اما به لحاظ مردمی و رقابتی به دلیل اینکه شورای نگهبان در تایید و ردصلاحیت‌ها خوب عمل نکرده، احساس می‌شود که عادلانه عمل نشده است.

*چند روز بیشتر تا انتخابات باقی نمانده! مثلا فرض کنید مردم اگر به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی‌ها، انگیزه نداشته باشند، در این چند روز که نمی‌توان کاری کرد و قیمت‌ها را کنترل و تورم را کم و ارزش پول ملی را بالا برد تا انگیزه پیدا کنند.

*یکی از معضلات ما این است که اولا، قانون سن شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا را از ۳۰ تا ۶۵ سال تعیین کرده در حالی که افراد زیر سی سال بسیاری تحصیلات عالی دارند اما نمی‌توانند به عنوان نامزد در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند. این باعث شده قشر جوانی‌ که بین ۱۸ تا ۳۰ سال هستند، انگیزه نداشته باشند. مثلا فرد جوان می‌گوید وقتی من نمی‌توانم نامزد شوم چه دلیل دارد در انتخابات  شرکت کنم؟

*خانم‌ها ۵۰ درصد جامعه ما هستند، در دانشگاه‌ها هم دیدیم خانم‌ها درصد بالاتری از آقایان حضور دارند. در مبحث سن هم وقتی یک خانم ۱۵ ساله می‌شود بالغ است و می‌تواند ازدواج کند و فرزند بیاورد. فرض کنید شورای نگهبان اعلام کند که ۳ هزار نفر در تهران تایید صلاحیت شدند، از این ۳ هزار نفر باید ۱۵۰۰ نفر خانم‌ها باشند. اما چندنفر هستند؟ ۱۰۰ نفر هم نیستند. خیلی تعدادشان کم است. این‌ها را ما حذف کردیم؛ بنابراین شرایط مشارکت و فضای انتخابات بین مردم خیلی سرد است. چون انگیزه وجود ندارد.

* تفکر من به مطهری خیلی نزدیک‌تر است. علی مطهری بسیاری از افکارش برگرفته از پدرش است.

بیشتر بخوانید:
مردم محال است آیت الله هاشمی را فراموش کنند!
پاسخ «محمد هاشمی» به سیاسی بازی فاطمه با فوت آیت الله
محمد هاشمی: فائزه سرتق است


*مشارکت همیشه در مسائل اجتماعی و سیاسی تعیین‌کننده است البته ما دشمن داریم و آن طرف آب هم عده‌ای هستند که رسانه‌های مختلفی دارند و علیه موجودیت نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند و خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی هستند، مشارکت بالا بازدارنده خواهد بود مشارکت در انتخابات اصلی است که همه روی آن تاکید دارند و این چهل و یکمین انتخاباتی است که برگزار می‌شود.

*امام خمینی بزرگترین اصلاح‌طلب و بزرگترین اصولگرا بودند. اسلامیت و جمهوریت نظام دو رکن تفکیک‌ناپذیر هستند. یعنی ما نمی‌توانیم به نام اسلام علیه جمهوری باشیم یا به نام جمهوری علیه اسلام باشیم. هر کدام به جای خودشان باید محفوظ باشند

*مجلس وظیفه‌اش را انجام نداده است. در عمل است، اگر ما قوانینمان را همان‌طور که تصویب می‌شدند اجرا می کردیم این مشکلات را نداشتیم. مشکلات کشور به این معناست که یا قانون نداشتیم یا اگر داشتیم خوب اجرا نشده است.
اگر قانون نداشتیم مجلس باید قانون تصویب می‌کرد اگر قانون بود، بد اجرا شده و نظارت مجلس ضعیف بوده که نظارت نکرده است. پس با توجه به وضعیت بحرانی کشور، وضعیت خوب نیست، کاهش ارزش پول ملی یعنی از بین رفتن دارایی و ثروت مردم، شب مردم می‌خوابند نصف پولشان رفته، چرا؟ چون دلار ۵۵، ۶۰ هزار تومان شده است. البته این مسائل فقط مختص به این دوره هم نیست، تقریبا از دوره احمدی‌نژاد شروع شد، در دوره احمدی‌نژاد ارزش دلار یک دفعه چند برابر شد.

*اگر برجام برای ایران مفید نبود آیا ترامپ آن را پاره می‌کرد؟ اما، چون مفید بود آن را پاره کرد تا عمل نشود و ایران بهره‌ای هم از آن نبرد. نماینده ما هم آمد در مجلس ژست انقلابی گرفت و در مجلس آن را آتش زد و  گفت این به درد مردم نمی‌خورد.
https://jahannews.com/vdcdzf0j9yt05o6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzf0j9yt05o6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز بوی قدرت به مشامشان خورد وبیدارشدند!!!
Iran, Islamic Republic of
آزاد مرد علی مطهری
Iran, Islamic Republic of
عملکرد علی مطهری در مدت 12 سال نمایندگی مجلس اصلا"قابل دفاع نیست.
Iran, Islamic Republic of
کف گرگی!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی برجام واسه ایران مفید بود که دلار را از سه تومن به سی تومن رساند همسال شماها که از نظر مالی
کمبود ندارید اینو درک نمی کنید
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
ترامپ از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و منطقه ای برسد گویا بتن ریزی هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود !
Iran, Islamic Republic of
کاش برادر شیخ مغروق استخر فرح توضیح می فرمودند کدوم فکر علی مطهری برگرفته از افکار انقلابی و ولایی و دشمن ستیز شهید مطهریست؟؟!
Iran, Islamic Republic of
قابل درکه عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر وارد شد
Iran, Islamic Republic of
محمد هاشمی به کجا رسیده
Iran, Islamic Republic of
به آنجا، شمابه کجا رسیدین
Iran, Islamic Republic of
خود طرف مقابل اعلام کرد با بر جام کاملا راههای پیشرفت را گرفتیم.اینها هنوز به تسلیم شدن می گویند نفع
Iran, Islamic Republic of
رابرت مالی اعتراف کرد که برجام ابزار فشار و تحریم بر علیه ایران است.
Iran, Islamic Republic of
شهید مطهری می فرمود که یزید زمانه ات را بشناس علی مطهری بنظر شما یزید زمانش را که امریکا و غرب گراها هستند شناخته است
Iran, Islamic Republic of
پس چرا برای ورود مجدد به برجام اینقدر شرط و این غورت اوردند
علی
United Kingdom
واقعا علی مطهری و اون دار و دسته منشا تحول بودن، کلی خندیدم
Iran, Islamic Republic of
دقیقا کجاش به نفع بود؟؟ خوندی؟؟؟
ناشناس
Germany
باز سر وکله این جماعت پیدا شد ! تا از انتخابات به نفع خود استفاده کنند !
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری از رو نمیرید باز هم دفاع از برجام و تفکر اصلاح طلبی؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خودتحقیرها باز میخان عکس سلفی بگیرن تو مجلس باکسی که این ملت رو تحریم کرده که حتی دارو به بچه ها نرسه کی میخان متوجه بشن که استکبار هیچ وقت نمیخاد ایران توسعه پیدا کنه دنبال غارت منابع هستن واس پیشرفت خودشون
مرگ بر ضد ولایت فقیه
معرفت
Iran, Islamic Republic of
منهم به مطهری رای نمیدهم