پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۶۶
سنگ اندازی در مقابل یک اقدام خوب؛

حمایت دولت از حضور طلاب در آموزش و پرورش/ اصلاح طلبان عصبانی شدند؛ حملات آغاز شد +جزئیات

يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 863226
اگر برخی از اصلاح طلبان را رها کنی، سند 2030 را بالای سرشان می گذارند؛ آنگاه وقتی سخن از حضور روحانیون در مدارس که می شود، می گویند که آموزش و پرورش، نهاد ایدئولوژیک نیست.
حمایت دولت از حضور طلاب در آموزش و پرورش/ اصلاح طلبان عصبانی شدند؛ حملات آغاز شد +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: همزمان با حمایت دولت از ورود طلاب و روحانیت به آموزش و پرورش، برخی اصلاح طلبان نیز از مدت ها پیش وارد گود شدند و با تحلیل های غلط خود به نوعی، حاشیه سازی کردند. اخیراً این هجمه ها شکل تازه ای به خود گرفته است.

برای مثال، به تازگی، جماران گفتگویی با رحیم عبادی، معاون پرورشی آموزش و پرورش در دولت اصلاحات داشته و از قول وی نوشته است: «ما نمی‌توانیم کار تعلیم و تربیت کودکان را در اختیار افرادی بگذاریم که دانش تخصصی و تجربه کار آموزشی ندارند. این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم؛ این کار عواقب بسیار بدی خواهد داشت».

*«مسئولیت طلاب دینی تبلیغ و ترویج دین در جامعه است. محیط مدرسه اقتضائاتی دارد که سازگاری با حضور مستمر یک طلبه نخواهد داشت».

*«متأسفانه مدتی است رویکرد بسیار بدی در آموزش و پرورش اتخاذ شده و آموزش و پرورش را یک نهاد ایدئولوژیک تلقی کرده‌اند و فکر می‌کنند آموزش و پرورش بخش عقیدتی و سیاسی حکومت جمهوری اسلامی است».
 
همچنین اعتماد به نقل از محمد تقی فاضل میبدی نوشته است: «جذب هزاران طلبه در مدارس براي آموزش دانش‌آموزان كار تخصصي و درست نيست، چراكه طلبه‌ها در قم درس حوزه خوانده‌اند و تعليم و تربيت در آموزش و پرورش يك كار فني و تخصصي است. سابق دانشسراي عالي بود و امروز دانشگاه تربيت معلم است و افراد بايد دوره‌هاي فني لازم را ديده و بعد اقدام به تربيت دانش‌آموزان كنند. اينكه افراد به اعتبار درس خواندن در حوزه بتوانند در مدارس هم درس دهند، معقول نيست. اگر قرار است طلبه‌ها در مدارس درس دهند، بايد به دانشسراها و تربيت معلم‌ها مراجعه كرده و دوره ببينند».
 
به بهانه این نوع موضع گیری ها، در این زمینه، چند نکته قابل بیان است:
 
یک: متأسفانه وقتی قرار است که اصلاحات اساسی در آموزش و پرورش صورت گیرد، عده ای دارای تفکرات سطحی، سنگ اندازی می کنند و این، موضوع جدیدی نیست و حملات اخیر هم مشت نمونه خروار است.
 
دو: اگر دانشجویان رشته هایی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی و ... می توانند در آموزش و پرورش آزمون دهند و استخدام شوند، به چه دلیل این شرایط نباید برای طلاب و روحانیون وجود داشته باشد؟ نکته مهم این است که اتفاقاً برخی از طلاب به صورت تخصصی در حوزه علوم تربیتی و رشته های مرتبط با آن - علاوه بر دروس حوزوی رایج – تحصیل کرده اند. حال اینکه برخی از دانشجویان اصلاً با این مقولات، بیگانه اند!
 
در کنار این موضوع، بدون تردید در حالت عادی در میان اقشار جامعه، حوزه علمیه به دلیل درگیر بودن با مسائل تعلیم و تربیت و امور فرهنگی و پرورشی، یکی از بهترین گزینه ها برای همکاری با آموزش و پرورش است.

سه: آیا طلاب و روحانیون می خواهند برای تدریس دروس ریاضی، فیزیک و یا شیمی دوره متوسطه در مدارس استخدام شوند؟! واقعاً چه اشکالی دارد که طلابی که سال ها در حوزه های علمیه تحصیل می کنند – برای مثال، طلاب برای دریافت مدرک سطح 3 (معادل کارشناسی ارشد در دانشگاه) چند سال بیشتر از دانشجویان تحصیل می کنند – در دروس دینی و به طور کلی در اموری که مربوط به حوزه پرورشی و فرهنگی است، حضور فعال داشته باشند؟

البته به این نکته هم توجه کنیم که حضور طلاب در آموزش و پرورش ممکن است در قالب طرح ها و ذیل عناوین مختلف باشد و اینگونه نیست که هر طلبه ای که در آموزش و پرورش حضور دارد، یعنی به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمده است.
 
چهار: حمایت از ورود طلاب و روحانیون برای ورود به آموزش و پرورش قطعاً به معنی بی قید و شرط بودن آن نیست. اینگونه نیست که هر کسی در حوزه علمیه درس خوانده باشد، یعنی اینکه می تواند در آموزش و پرورش موفق باشد. شکی در این نیست که طلابی که قصد به ورود به آموزش و پرورش دارند باید دوره های مهارتی مخصوص به آموزش و پرورش را بگذرانند و با حضور در دوره های تکمیلی، با شرایط و ساز و کارهای موجود در مدارس و ارتباط گرفتن با دانش آموزان، آشنایی کافی پیدا کنند. البته این را هم اضافه کنیم که همین الآن هم برخی از طلاب در موسسات و کانون های فرهنگی با همین دانش آموزان در ارتباط هستند.
 
پنج: در سال های گذشته، ارتباط نداشتن بسیاری از دانش آموزان با طلاب و روحانیون موجب این شد که شاهد آسیب های فرهنگی و اعتقادی قابل توجه در میان دانش آموزان باشیم. اساساً بسیاری از دانش آموزان ممکن است به هر دلیلی در طول عمر خود، تجربه ارتباط نزدیک با روحانیت را نداشته باشند. ضمن اینکه پاسخگویی به بسیاری از دغدغه های فکری و روحی آنها – مخصوصاً مسائل عقیدتی که نقش حیاتی در شکل گیری شخصیت و رفتار آنها دارد - اساساً کار هر کسی نیست و این دغدغه ها، سؤالات و شبهات باید توسط طلاب و روحانیون برطرف شود.

در صورتی که دانش آموزان با پاسخ های نامناسب، ناکافی و یا آمیخته شده با افکار التقاطی روبرو شوند، از آنجایی که در سنین پایین قرار دارند، ممکن است که در ذهنشان حک شود و زمینه انحراف در آینده را به دنبال داشته باشد.
 
شش: اخیراً دیده بان ایران به نقل از دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش نوشته است: «اگر به نظر سنجی ها و گزارش عملکردهای استانی و کشوری نگاهی داشته باشید حکایت از آن دارد هر مدرسه ای که روحانی در آن حضور دارد، آمار بزه کاری در آن به شدت کاهش یافته است».

*«حضور طلبه ها  به اذعان بسیاری از مدیران مدارس و خانواده ها منشا خیر و برکت و کمک کارخوبی برای مدیر مدرسه در امور پرورشی می باشند و دانش آموزان نیز رابطه عاطفی خوبی با این قبیل روحانیون برقرار می کنند که در نظر سنجی های صورت گرفته بیش 95 درصد خانواده ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند».
 
 هفت:
اگر برخی از اصلاح طلبان را رها کنی، سند 2030 را بالای سرشان می گذارند؛ آنگاه وقتی سخن از حضور روحانیون در مدارس که می شود، می گویند که آموزش و پرورش، نهاد ایدئولوژیک نیست. نکته این است که مگر می توان دانش آموزان را در خلأ، تعلیم و تربیت داد؟! حتی اگر نهاد آموزش و پرورش ما بی دین محض هم باشد، همین خودش التزام به یک ایدئولوژی و تفکر و باور خاص است! چطور وقتی سند 2030 که حاصل اعتقادات و باورهای پوچ و کفرآلود است در آموزش و پرورش بیاید اشکال ندارد اما طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش حضور داشته باشند، نیازهای دانش آموزان را برطرف کنند و آنها را به سوی حق، هدایت و دعوت کنند، اشکال دارد؟!

هشت: اصلاح طلبان توجه کنند که فردی مانند محمد علی نجفی، در دولت های مختلف، مدیریت آموزش و پرورش کشور را در دست داشته اند. حضور طلاب و روحانیون و فعالیت آنها در آموزش و پرورش نه تنها عوارض حضور امثال نجفی را ندارد، بلکه فایده های بسیاری هم دارد!
 
نه: دولت و وزیر آموزش و پرورش به این توجه کنند که چقدر فرصتشان محدود است و قطعاً برای اصلاح وضعیت آموزش و پرورش با سنگ اندازی هایی از طرف اصلاح طلبان روبرو خواهند شد. بنابراین ریل گذاری بر اساس اسناد بالادستی و مصالح نظام تعلیم و تربیت کشور باید هرچه سریعتر صورت گیرد.
https://jahannews.com/vdcewx8vpjh8pwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcewx8vpjh8pwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دانش آموزی که نه تو خونه نماز می بینه نه تو مدرسه آخرش این می شه دیگه.
Iran, Islamic Republic of
راه کاراین است مقاطع دبستان و راهنمایی به حوزه های علمیه واگذار گردد. قطعا نتایج مثبت آن مشخص میگردد
Iran, Islamic Republic of
از بی خدایی به هزیان گفتن افتادن
Iran, Islamic Republic of
در این سالهای بعد انقلاب حوزه های علمیه مظلوم واقع شدند. دولت باید حمایت جدی کند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا، هرجا از حوزه های علمیه فاصله گرفته ایم، شیطان قوت کرفته
Iran, Islamic Republic of
این دیگه یک مساله دیگه هست
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
۱_این کار مثل شمشیر دولبه است که اگر کارشناسی نشه
خطر داره
۲_ بهترین و موثرترین شکل تربیت دبیران علوم پایه از بین طلاب
۳_حفظ موضوعی آیات قرآن همراه با تفسیر به جای درس معارف ودینی
۴_کلیه رشته های ورزشی ؛ توجیه ورزشکاران در زمینه ایدیولوژیک ؛ امنیتی ؛فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
تو مدرسه که سالهاست داره میبینه چرا متحول نشد پس
مریم
Iran, Islamic Republic of
اگر به منفی و مثبت های جهت دار این خبر که طبق معمول توسط دار و دسته مجازی یه عده هدایت میشه نگاه کنید متوجه میشید ارزش بالای حضور روحانیون در مدارس چقدر هست . حتما باید برای هر مدرسه یک روحانی که هم به دانش آموزان مشاوره بده و هم به سؤالاتشون جواب بده و هم راهنماییشون کنه حضور داشته باشه . خواهش میکنم به فکر دانش آموزها باشید .
Iran, Islamic Republic of
اصلا هرجا دیدی اصلاح طلبا دارن نعره میزنن بدونید کار خوبیه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت کشور هستن.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا از زمانیکه امور تربیتی از مدارس کنار گذاشته شد معضلات اجتماعی دانش آموزان و خانواده ها و به طبع اون دانشگاه ها و جامعه زیاد شد.
Iran, Islamic Republic of
کلا اصلاحطلبان با هر چیزی که نشانی از خدا و قرآن و دین و اهل بیت باشه مشکل دارند چون بنا به گفته نتانیاهو که هیچوقت هم از طرف اصلاحطلبان تکذیب نشد: اصلاحطلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کلمه منافق به کسی میگویند که در پشت ظاهر دین پنهان شده و تظاهر به دینداری میکند اما همیشه در حال خنجر فروکردن از پشت به کمر دین و دیانت است . واقعا در حال حاضر به مجاهدین خلق دیگر نمیتوان منافق گفت چون تکلیف همه با آنها مشخص شده و آنها ذاتا دشمن دین هستند و دستشان رو شده ولی به اصلاحطلبان نه
Iran, Islamic Republic of
چکار خوب گفتی واقعا درسته مجاهدین دیگه منافق نیستند بلکه تبدیل به دشمنان رودرو شدند. منافقین این اصلاح طلبان هستند اگر از 20 سال قبل تفکراتش ن رو بررسی کنید می‌بینید ابتدا با سلام به امام و رهبری حرف می‌زدند الان دیگه مقابل حرف رهبری می ایستند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نه تنها دشمن دين بلكه دشمن بشريت و انسانيت هستند و با داعش و رژيم كودك كش فالوده كوفت مي كنند ديگه عنوان منافق به آنها بار نمي شود.
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
دم شما گرم عالی گفتی
شاهین
Iran, Islamic Republic of
مگه چی گفت
Iran, Islamic Republic of
تحليل قوي نيست شما بايدروي صحبت هاي ايشان نقدداشته باشيد
Iran, Islamic Republic of
چرا نعره نزنن ؟ اصلاحطلبان سربازان غرب و غربگرایی در ایران هستند و یقینا باید با آمدن دین و دیانت به مدارس مخالف باشند چون با سند 2030 که ناموس غربگراهاست همخوانی ندارد
Iran, Islamic Republic of
من که به عنوان یک پدر با تمام توان از این کار حمایت میکنم و یقین دارم اکثر پدر و مادرها هم ازین کار خوشحال میشوند جز معدود خانواده هایی که کلا با دین و خدا مشکل دارند
Iran, Islamic Republic of
ما با دین خدا مشکلی نداریم
Iran, Islamic Republic of
هر پدری اختیار فرزندانش را دارد
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی ها اینقدر با خدا و دین خدا مشکل دارند ؟
Iran, Islamic Republic of

با اسلام مشکل نداریم با بی‌عدالتی مشکل داریم.
Iran, Islamic Republic of
برای همین به دین خدا حمله میکنید به اسم عدالت؟ مگه اصلا بدون خدا و دین عدالتی هم هست؟
Iran, Islamic Republic of
از کدام عدالت سخن میگی
Iran, Islamic Republic of
تو بخواب عزیزم . کسی با تو نبود
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فکر میکنن اگر پشتشون رو به خورشید کنن اون خورشید خاموش میشه نمیدونن که خودشون رو مسخره کردند و فقط پشتشون بیشتر می سوزه . حالا هی بعضی ها با دین و دینداری بچه ها مشکل داشته باشند و مسخره کنن
ناظم مدرسه ای در اصفهان
Iran, Islamic Republic of
چه کسی خوشش بیاد و چه نیاد این قضیه خیلی جدیه و بصورت آزمایشی هم در بعضی استانها شروع شده و ان شالله تا سال آینده بصورت کلی انجام میشه و اگر کسی نمیخواد بچه اش تعلیمات با خدا و دین خدا پرورش پیدا کنه فقط یک راه داره که تمام دوران تحصیلش رو در منزل با معلم خصوصی یگذرونه
Iran, Islamic Republic of
برادر صرماد از کی تا حالا ناظم شدی
Iran, Islamic Republic of
ساکت شو زامیاد .
Iran, Islamic Republic of
مهاجرت تحصیل کرده ها
Iran, Islamic Republic of
تحصیل کرده ای که فکر و ذکرش خدمت به هموطنانش نباشه همون بهتره بره . ضمنا اینهمه دکتر و مهندس داخل کشور هستند و دارند کار میکنند و نیازی به عاشقان خدمت به غربی ها نیست
Iran, Islamic Republic of
هر کس نمیتونه از این مملکت بره
حمید
Iran, Islamic Republic of

کجای این حرف مبین آزادی بیان و حس وطن دوستی است !؟
فهیم
Iran, Islamic Republic of
امور تربیتی سابق موفق تر بود
آموزش وپرورش براساس فنون و فنی و کار طراحی نشده و روش فعلی جواب نمیده
Iran, Islamic Republic of
این تعداد زیاد منفی ها به نقدهای خوب هم شک ندارم کار اصلاح طلب هاست .
Iran, Islamic Republic of
بی عدالتی در استخدامهای آموزش وپرورش : من یک خانم با فوق لیسانس ریاضی از دانشگاه صنعتی با معدل ۱۸/۵ ، در آزمون قبول شدم استخدامم نکردند .
Iran, Islamic Republic of
مشکلت چی بود و چرا قصه رو از وسط تعریف میکنی؟ به قانون اساسی و مذهب رسمی کشور و قوانین جاری کشور هم اعتقاد داری و هیچ سوء سابقه ای نداری؟ اگر در موارد بالا مشکلی نداری اعتراض کن و حتما استخدام میشی
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به متن خبر داره؟
Iran, Islamic Republic of
ربطش اینه که برای نابودی یک فرهنگ نخبگان را حذف کن .
Iran, Islamic Republic of
ایکاش برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها هم اراده ای وجود داشت
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان زمینه کار هست ولی متاسفانه هر کسی فکر میکند تا از دانشگاه فارق التحصیل شد بلافاصله باید استخدام رسمی یک اداره یا سازمان بشود .
علی
United Kingdom
اصلاح‌طلب ها از اتحاد قوی ایران و روسیه و چین هم ناراحت بودن‌.
Iran, Islamic Republic of
نمی توان بر پوتین خرده گرفت چرا که هر زمامداری باید به فکر منافع کشور خودش باشد در بسیاری از کشورها منافع ملی اولویت بر سایر حوزه ها دارد.
Iran, Islamic Republic of
کدوم اتحاد ؟ موضع روسیه اخیرا در مورد تمامیت ارضی ایران رو نشنیدی ؟ مثل اینکه شما از روسیه جز شیفتگی چیزی درک نمیکنید
Iran, Islamic Republic of
قبول کنیم خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته ادبیات یا آموزش ابتدایی در حال حاضر بیکار هستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
یک مدیر بازنشسته هنرستان:
-حضور روحانیت معظم در آموزش و پروش از ضروریات نظام انقلابی ماست .
اما باید رسالت خود را مثل نظام زیبای حوزه علمیه بدون اغماض ،تساهل یا تسامح انجام دهد .
Iran, Islamic Republic of
خیلی ازهمکارن ما متاسفانه دارای مدارک بالا ولی کمترین اخلاق معلمی رو دارن تمام تلاش اونا برای بالا بردن مدرک وحقوق هست .
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
حداقل منفعتش اینه که ؛ یه طلبه ، موارد منفی یه آموزگار ولنگار ، لاابالی و منحرف اخلاقی رو ، نداره !!
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
در دهه 60 ؛ نسلی مومن ، متعهد و کارشناس ، از مربیان تربیتی ، تربیت و به کار گمارده شدند ، که عملکرد درخشانی داشتند ! هر چند که ، به دلیل بها ندادن مدیران لیبرال اصلاح طلب ، سالها بعد ، بسیاری از آنان ، در جاهای دیگری ، مشغول گردیدند
ا
Romania
طلبه ها و روحانیت معظم ناشران دین و حافظان نظامند و اصلاحات مخالف دین و نظام جمهوری اسلامی هستند
هادی
Iran, Islamic Republic of
این کار ،دقیق نشان میدهد که به هدف خورده است
انشاالله
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به اصلاح طلبان چه مربوطه ؟؟
وضعيت جوانان و نوجوانان امروز در كوچه و خيابان و مترو ...نتيجه حضور اصلاح طلبان در آموزش و پرورش و آموزش عالي است ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
طبق امار هرجا پرورش بهتر،

اموزش و فراگیری هم قویتر

کافیه سرامدان ایران در عرصه های پزشکی، هسته‌ای، نطامی، نانو تکنولوژی، و... ببینید تا باورتان شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
حضور طلاب مستعد در آموزش و پرورش دارای محاسن متعددی است
در این مدتی که محیط آموزش و پرورش از حضور طلاب خالی گشت چه فجایعی به بار آمد که خدا میداند
براتعلی آب برین
Iran, Islamic Republic of
حاضرند که لائیک ها در مدارس باشند ولی روحانیون نباشند
من یک معلم هستم
یکی از طلاب عزیز که برای بصیرت افزایی به مدرسه تشریف آوردند دو دقیقه تحمل کلاس رو نداشتند
Iran, Islamic Republic of
من هم یک معلم هستم و از وقتی که روحانی به مدرسه آمده رفتار پسر بچه های پایه دوم دبیرستانی کاملا متفاوت شده و تا حدودی احترامها برگشته و دیگر کمتر با دانش آموزان زامبی طرف هستیم
Iran, Islamic Republic of
خودت نتونستی درست تربیت کنی
مشکل از خودته
Iran, Islamic Republic of
هر فردی اگر رویکرد دینی داشته باشه موفق تره وهیچ وقت دچار افسردگی نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
دههاسال حضور اصلاح طلبان در مدیریت آموزش وپرورش را لایک کرده