سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۳
۱۸
غزه‌ ظالم و اسرائیل مظلوم

صغری کبری روشنفکری «شرق» برای تبرئه اسرائیل/ چرخه انتقام جویی باید متوقف شود +جزئیات

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 857278
با استدلال روزنامه شرق، یک دزد نیز پس از سرقت اموال مردم میتواند ادعا کند که حق با اوست و در صدد انتقام از مال باختگان برآید. چراکه مال باخته ظالم با دستگیری دزد مظلوم حین سرقت، علیه او خشونت ورزیده و در صدد انتقام گیری از سارق بی تقصیر برآمده است.
صغری کبری روشنفکری «شرق» برای تبرئه اسرائیل/ چرخه انتقام جویی باید متوقف شود +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه اصلاح طلب شرق در شماره امروز خود مطلبی با عنوان «چرخیدن بی‌پایان آسیاب خون» منتشر کرده است. در بخشی از این مطلب که پیرامون جنگ غزه می باشد به تقبیح انتقام جویی پرداخته شده و آمده است: «واقعیت این است که عملا برای بسیاری از ما، انتقام بسیار تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش و حتی جزئی از ضروریات است. ضرورتی که گاهی نه‌تنها فقط با انتقام‌کشی از کسی که مسبب آن ستمی است که بر ما رفته، زخم‌ها التیام نمی‌یابد، بلکه به‌ دنبال کینه‌جویی ابدی از هرکس که دست‌مان برسد، هستیم».

نویسنده یادداشت در ادامه مطلب ضمن تاکید بر عدم توانایی تشخیص ظالم و مظلوم از سوی طرفین دعوا نوشته است: «چه کسی قرار است از چه کسی انتقام بگیرد؟ و آیا اگر ما به خود حق می‌دهیم که انتقام بگیریم، طرف مقابل هم می‌تواند به خود حق بدهد که با همین نگاه به موضوع بپردازد و او هم خود را صاحب حق انتقام بداند یا خیر؟ آیا چنین نیست که همه خود را مظلوم می‌دانند و بر این عقیده‌اند که حقی داشته‌اند که از آنان ستانده شده و بر آنها ستم رفته؟»

با این استدلال، یک دزد هم پس از سرقت اموال مردم می تواند ادعا کند که حق با اوست و درصدد انتقام از مال باختگان برآید. چراکه مال باخته ظالم با دستگیری دزد مظلوم حین سرقت، علیه او خشونت ورزیده و درصدد انتقام گیری از سارق بی تقصیر برآمده است. اما سوال اینجاست که مسئولان روزنامه شرق در چه جامعه ای زیست می کنند که در آن مجرم خود را محق می داند و هر دزد و قاتلی می تواند ادعای مظلومیت کند؟

از طرفی تقلیل اقدام ملت فلسطین در بازپس گیری سرزمینشان و شکستن محاصره‌ شانزده ساله غزه به انتقام جویی، ظلم مضاعفی است که روزنامه شرق در حق ملت غزه روا می دارد.

ظاهراً نویسنده تمام تلاش خود را در صغری کبری چینی به کار گرفته تا بین حق و باطل مسلم بایستد و به مظلومان غزه که 75 سال در حال مقاومت برای تحقق بدیهی ترین حقوق خود با بیشترین هزینه هستند، پیشنهاد کوتاه آمدن می دهد. در بخش دیگری از مطلب اینگونه آمده است: «شعار "نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم" که به ما حق انتقام‌جویی می‌دهد، به طرف مقابل هم چنین حقی می‌دهد. در مقایسه بین آن که قدرت و امکان بیشتری برای انتقام‌جویی دارد و آن کسی که ضعیف‌تر است و تا‌کنون ظلم بیشتری را متحمل شده، کدام‌یک بازنده اصلی این انتقام‌کشی است؟ آیا چنین نیست که ضعیف‌تر، هم صدمه بیشتری می‌بیند، هم تلفات بیشتری می‌دهد و هم شعاری که داده، دست ظالم را برای ستم بیشتر بازتر کرده است؟»

اولا با این اوصاف از نظر شرق، هرگونه اقدام علیه مجرم، میتواند چرخه خشونت را شدت بخشد. پس راهی چون بخشش نیست. البته در گذشته عده ای با همین فرمان سعی کردند ظالم صهیونیست را ببخشند و با او وارد توافق اسلو شدند اما قاتل صهیونیستی نشان داد که هر گونه صلحی را به منزله‌ عقب نشینی تلقی کرده و توافق را برهم میزند. همانطور صاحبان آمریکایی آن‌ها نیز با ملت ایران چنین کردند.

ثانیا شرق مدعی است، مظلوم چون ضعیف است نباید درصدد انتقام برآید چرا که هزینه بیشتری میدهد. اما خنده دار است که این روزنامه هیچ اشاره ای به سوءاستفاده ظالم از عقب نشینی مظلوم و شدت بخشیدن ظلم روزانه خود علیه فلسطینیان نمی‌کند.


شرق در ادامه سعی می‌کند بدون آنکه اشاره مستقیمی به تحولات فلسطین کند، صهیونیست‌ها را مورد ظلم دوهزار ساله نشان دهد و می‌نویسد: «به گمانم نیازی به آوردن مثال نیست، فقط کافی است در حافظه دور و نزدیک خود و حتی در همین روزها جست‌وجو کنیم تا ببینیم که چه کسی و کسانی این انتقام‌جویی را حق خود می‌دانند و چگونه از آن بهره می‌برند. یکی می‌گوید دو هزار سال است که ما را کشته‌اند، پس من حق دارم از این به بعد هر کسی را بکشم. من نمی‌گویم مظلوم انتقام نگیرد؛ اما مسئله این است که همه خود را مظلوم می‌دانند و این وسط آن کسی که زورش می‌رسد، دستش برای انتقام‌گیری بازتر است و آن کسی که ضعیف‌تر است، آسیب بیشتری خواهد دید».

البته که همه اشرار خود را قربانی و مظلوم می دانند. سوال اینجاست که روزنامه نگاران شرق چه کسی را ظالم و چه کسی را مظلوم می دانند؟ ادعای ظلم دوهزار ساله بر یهودیان از سوی روزنامه شرق، موضوعی است که حتی صهیونیست‌ها هم در مورد آن ادعای چندانی ندارند. از طرفی اگر ظلمی هم بوده از سوی اروپاییان چشم آبی بوده نه مسلمانان منطقه. اساسا اگر صهیونیست ها خود را مورد ظلم هیتلر تلقی می‌کنند چرا انتقام آن را باید از مسلمانان در منطقه دیگری بگیرند؟ و چرا یکی از مناطق آلمان را پایگاه اختصاصی خود نکردند؟ ظاهرا این جریده با پیش کشیدن این موضوع موهومی، سعی در تبرئه رژیم صهیونیستی از جنایات مرتکب شده دارد.

ماجرای فلسطین و رژیم نحس و نجس صهیونیستی آنقدر واضح و شفاف است که جای هیچ اصطلاحا «وسط بازی» را بر نمی‌تابد. اندک فاصله‌ای با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین، فرد یا جریان سیاسی را در اردوگاه صهیونیست‌ها یعنی اردوگاه ضدانسانی قرار می دهد. مسئله امروز غزه فارغ از دین و مذهب است؛ محک شرافت است. 
https://jahannews.com/vdceff8vvjh8nwi.b9bj.html
jahannews.com/vdceff8vvjh8nwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين روزنامه در اسرائيل چاپ ميشه ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
باید جنایات غزه زد توی سرشان، نباید به راحتی از کنار سکوت شان گذشت.
Iran, Islamic Republic of
در اسرائیل چاپ نمیشه ولی توسط سرمایه های اسرائیل در ایران یعنی اصلاح طلبان چاپ میشود
محمد
Iran, Islamic Republic of
روزنامه شرق یکی از زنجیره ای های اصلاح طلبه که در اصل نقش....برای رسانه های اونور آب رو بازی می کنه.

Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرايیل و نوکرانش
Iran, Islamic Republic of
شرقه دیگه بابا
جاسوس خبرنگارش هم که الان زندانه
Iran, Islamic Republic of
به این می گویند یک سفسطه کامل ... این افراد حرفهای قشنگ را بدون نگاه به موضوع که شنونده و خواننده سطحی را به قضاوت عموق می کشاند در قالب سفسطه ارائه می کنند و این از شگردهای اصلاح طلبان است ..
حسین
Iran, Islamic Republic of
يکی بزنید تو گوشش ببینیم چقدر پای حرفای خودش وایمیسه!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این حرفها رو برای ما زده که ما ببخشیم. خودشون که تا طرف رو آسفالت نکنند دست بردار نیستند
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
روزی نامه های زنجیری اصلاح طلب ؛ عمله های رسانه ای دشمن !!
Iran, Islamic Republic of
وقتی عاشورای امام حسین را زیر سئوال میبرن میخوای درباره غزه چه تحلیلی بدهند
Iran, Islamic Republic of
اون نادان هایی که از جنایت روسیه علیه مردم اوکراین می گفتند باید رفت دم خانه این نادان ها.
ی
Iran, Islamic Republic of

شما از آمریکا و اسرائیل چه استفاده هائی می.بریرید؟!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
رزق و روزي شان از سوي آنها تامين ميشه
ذ
Iran, Islamic Republic of
چه توقعی از سرمایه های صهیونیست ها در ایران میتوان داشت؟!
Iran, Islamic Republic of
حالا حساب هم دست آنها می آید که چندان هم مسلمان با اعتباری نیستند و هم مردم اینها را خوب می شناسند
Iran, Islamic Republic of
با خون خواری کودکان فلسطینی امرار معاش میکنه ، این ها سرمایه اسرائیل اند
Iran, Islamic Republic of

تو آمریکا مهد آزادی بیان جرات دارن کوچکترین حقی برای فلسطینی قائل باشن به جرم یهودی ستیزی اخراج میشن