کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله روحانی اصلاح طلب به جشن میلیونی ولایت امیرالمومنین/ «مهمونی ده کیلومتری» بازی بی‌خاصیت سیاسی است!

18 تير 1402 ساعت 10:49

به تعبیر یکی از کاربران فضای مجازی، برخی افراد از عداوت با جمهوری اسلامی در حال نزدیک شدن به مرزهای کفر هستند.


گروه سیاسی جهان نیوز: رسانه های اصلاح طلب در مرحله اول بدون هیچ واکنشی از کنار جشن میلیونی عید غدیر در تهران و سایر استان‌ها عبور کردند. حال در روز دوم پس از جشن، قدم را فراتر گذاشته و با حمله به این جشن دینی که با میزبانی و حضور عموم مردم برگزار شد، اظهار می کنند: «این بازی‌های بی‌خاصیتی است که به نظر می‌رسد مقامات دولتی انجام می‌دهند و حقیقت و پایه اصلی جشن را از آن خلوص و پاکی خارج می‌کند».

ریشه عصبانیت این افراد نه به حکومت بلکه به خود مردم و عمق اعتقادات دینی آنها بر میگردد.

بیشتر بخوانید:
اصلاح طلبان نمی‌بینند؟ +تصاویر
جشن میلیونی، مهمونی ۱۰ کیلومتری و چشم‌هایی که ندید


ظاهرا منافع کثیف حزبی چنان باعث سقوط برخی اصلاح طلبان (حتی روحانیون این جریان) شده است تا جایی که علی رغم همراهی با آمریکا و ... حتی با غاصبان ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام و اهالی سقیفه هم همراه شوند.

به تعبیر یکی از کاربران فضای مجازی، برخی افراد از عداوت با جمهوری اسلامی در حال نزدیک شدن به مرزهای کفر هستند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات انصاری راد را در ادامه خواهید خواند:

*پیش از انقلاب دولت کاری به چنین جشن‌ها و اعلام خبری در تلویزیون، رادیو یا روزنامه نداشت و در برگزاری آن دخالتی هم نمی‌کرد. این مردم بودند که با تمایل خودشان و بر اساس عقاید اکثریت کشور که شیعه است، در ولادات و وفات مراسمی را برگزار می‌کردند. در زمان جشن‌ها، مغازه‌ها، منازل، سکانداران و هیئت‌ها از دل و جان و بر اساس عقایدشان، اعلان جشن می‌کردند و خشنودی‌شان را در جشن‌ها و حزن‌شان را در ایام وفات اعلام می‌کردند. ولی الان جشن‌ها و مراسمات مذهبی از طریق دولت انجام می‌شود.

*شب عید غدیر خیابان اصلی شهرمان را از اول تا آخر تماشا کردم هیچ مغازه‌ای را ندیدم که با پرچمی اعلان جشن کرده باشد ولی کارناوال‌هایی به وسیله شهرداری و مقامات دولتی راه‌اندازی شده بود. به نظر من این جشن‌های دولتی گاهی از حد خود خارج می‌شود و توام با یک سری از مسائلی است که با برخی از مذاهب برخورد دارد. البته غذیر به نظر شیعیان روز بزرگی است ولی هرگز نباید این جشن یا مراسم به شکلی درآید یا سخنانی در آن گفته شود که برادران سنی ما یا دیگر مذاهب آزرده خاطر شوند.

بیشتر بخوانید:
حاکمیت از اصلاح طلبان برای وساطت استفاده کند!
جهانگیری می تواند کشور را از این شرایط خارج کند!
ترکیب ظریف و جهانگیری به عنوان رئیس‌جمهور و معاون اول خوب است
هرکس جای روحانی بود با این شرایط به اداره کشور ادامه نمی‌داد
ظریف مرد درستکاری که به مصالح کشور پایبند است


*دولتی شدن این مراسمات مذهبی اتفاق مطلوبی نیست. برگزاری این مراسمات را باید به خود مردم واگذار کرد. اکثریت مردم کشور شیعه هستند و خودشان این مراسم را انجام می‌دهند. دولت اگر هم می‌خواهد مراسمی برگزار کند باید در حد معمول و متین باشد تا شکل مانور سیاسی پیدا نکند. به نظر می‌رسد این مهمانی‌های چند کیلومتری که دولت انجام می‌دهد، مانورهایی است که جنبه سیاسی دارد تا جنبه اخلاص و عقیدتی. به نوعی می‌خواهند اعلام کند که با یکی از عقاید اساسی مردم شیعه همراه هستند درحالی که این مراسم باید بر عهده مردم و با انگیزه‌های شخصی خودشان باشد.

*نباید حرف‌هایی عنوان شود که به مذهب اهل سنت که جمعیت بسیار مهمی در کشور ما هستند، تعارض و تضاد پیدا کند. تا آنجایی که این تضاد به وجود نیاید برادران سنی ما هم همراه جشن خواهند بود. از سوی دیگر این بازی‌های بی‌خاصیتی است که به نظر می‌رسد مقامات دولتی انجام می‌دهند و حقیقت و پایه اصلی جشن را از آن خلوص و پاکی خارج می‌کند.


کد مطلب: 843137

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/843137/حمله-روحانی-اصلاح-طلب-جشن-میلیونی-ولایت-امیرالمومنین-مهمونی-ده-کیلومتری-بازی-بی-خاصیت-سیاسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com