شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۱۰
به امید رسیدگی؛

عابر بانک‌ها به جای پول خرد، اعصاب مردم را خرد می‌کنند

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 834651
نباید دریافت اسکناس‌های خرد از بانک مثل گرفتن وام برای مردم اذیت کننده شود. به ویژه آنکه با توجه به گسترش کارت‌ها در انواع خریدهای ریز و درشت، فقط چند مورد نظیر تاکسی و... برای استفاده از اسکناس باقی مانده است.
عابر بانک‌ها به جای پول خرد، اعصاب مردم را خرد می‌کنند
گروه جامعه جهان نيوز: فرض کنید صبح زود می‌خواهید به محل کار خود بروید و عجله هم دارید، پس از مدتی انتظار در کنار خیابان یک تاکسی شما را سوار می‌کند و زمانی که می‌خواهید کرایه تاکسی را پرداخت کنید راننده از شما پول خرد(۵ و ۱۰ هزار تومانی) بخواهد هر چندتا کارت بانکی هم که همراه داشته باشید که در آن به اندازه کافی پول هم باشد باز به کار شما نمی‌آید.

از همه بدتر اینکه برای گرفتن پول نقد هم که به دستگاه عابر بانک مراجعه می‌کنید بسیاری از این دستگاه‌ها مبلغی کمتر از اسکناس 50 هزار تومانی نمی‌دهد.
 
این اتفاق بارها برای اکثر ما پیش آماده و نبود پول خرد باعث می‌شود بین مسافر و راننده تاکسی سوءتفاهم‌ پیش آید و نارضایتی‌ هر دو طرف را به همراه داشته باشد.

زمانی هم که نرخ کرایه تاکسی مبلغی رند نباشد این مشکل دو چندان می‌شود.
 
در گذشته نیز شاهد این اختلاف بین رانندگان اتوبوس و مسافران بر سر کرایه اتوبوس بودیم، اما خوشبختانه چند سالی است که اتوبوس‌ها به دستگاه کارت بلیط مجهز شدند و مسافران در پرداخت کرایه از این کارت استفاده می‌کنند.
 
شاید نصب چنین دستگاهی در تاکسی‌ها هم این مشکل را حل کند و یکی از نگرانی‌های روزانه برای مسافران و رانندگان تاکسی حل شود.
 
اما اگر هم کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی پرداخت شود، باز هم دلیل نمی‌شود که دستگاه‌های عابر بانک پول خرد ندهند. بارها برای همه ما پیش آمده که پس از مراجعه به چند دستگاه ATM با گزینه‌های خاموش دریافت مبالغ خردتر مواجه شدیم و یا آنکه دستگاه از پرداخت نوع مبلغ عاجز مانده است.
 
حال که هنوز کرایه تاکسی به صورت نقدی پرداخت می‌شود و تأمین پول خرد هم نسبتا سخت شده؛ نباید دریافت اسکناس‌های خرد از بانک مثل گرفتن وام برای مردم اذیت کننده باشد. به ویژه آنکه با توجه به گسترش کارت‌ها در انواع خریدهای ریز و درشت، فقط چند مورد نظیر تاکسی و... برای استفاده از اسکناس باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:
زورگویی نانوایان ادامه دارد!/ چاره مردم چیست؟
زیرآبی ریز برخی نانوایان محترم!/ بازی جدید این بار با دستگاه هوشمند +جزئیات
ماجرای معطلی اجباری در نانوایی بدون صف/ باید کنجدی بخری!
آقای راننده! بازهم می‌خواهید مسافر سوار کنید؟!
https://jahannews.com/vdcene8vzjh8xpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcene8vzjh8xpi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخه دیگه الان تراول پنجاهی هم پول خرد محسوب میشه و نمیتوان با آن یک ساندویچ خرید
Iran, Islamic Republic of
بحث تاکسیه
United Arab Emirates
البته اکثر بانکها اساسا پولی داخل دستگاههای خودپرداز قرار نمیدهند و گزینه دریافت مبلغ در بیشترشون غیر فعاله.
محمد
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما میگویی

به نظرم این کار بانک ها یک کم مشکوکخ. چون باعث نارضایتی مردم میشه.
نیاز به اقدام قاطع داره.
Iran, Islamic Republic of
گزارشاتی که جهان میپردازه هیچکس توجه نمیکنه
واقعا دمتون گرم// دردهای ریز مردمو میگین
Iran, Islamic Republic of
دردی که من بارها به آن دچار شده ام.
Lithuania
دقیقا.. این قضیه واقعا باعث آزاره...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگر یک عابر بانک خودش پول را بوجود میاورد حرف شما درست بود. ولی وقتی عابر بانک همه بانکها یک ماه است فقط چک پول درشت تحویل میدهند مسئله بر عهده بانک مرکزی است که یا کنترل نمی کند یا دستور داده که به این شکل مشکل تراشی شود
Iran, Islamic Republic of
....