يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۳
۲۴
در میانه حملات رسانه‌ای؛

آماری که به راحتی از کنار آن گذشتیم/ چرا باید از وزیر ارتباطات تشکر کرد؟ +جزئیات

يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 830902
مدت ها بود که عده ای مدام در گوش مردم می خواندند که سکوهای داخلی امن نیستند و مردم به این سکوها اعتماد نمی کنند؛ اما امروز شاهد استقبال قابل توجه مردم هستیم و دیگر جایی برای بیان این حرف ها نیست.
آماری که به راحتی از کنار آن گذشتیم/ چرا باید از وزیر ارتباطات تشکر کرد؟ +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: چند روز پیش بود که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تعداد کاربران حاضر در سکوهای داخلی به خبرنگاران گفت که این تعداد در ایتا قریب به 21 میلیون، در بله حدود 15 میلیون و در روبیکا حدود 38 میلیون کاربر فعال ماهانه است. زارع پور در یک آمار کلی هم به این موضوع اشاره کرده است که مجموعاً بیش از 35 میلیون نفر از مردم (کاربران یکتا) از سکوهای ایرانی استفاده می کنند.
 
در این زمینه چند نکته قابل بیان است:
 
یک: مدت ها بود که عده ای مدام در گوش مردم می خواندند که سکوهای داخلی امن نیستند و مردم به این سکوها اعتماد نمی کنند؛ اما امروز شاهد استقبال قابل توجه مردم هستیم و دیگر جایی برای بیان این حرف ها نیست.

دو: حمایت های وزرات ارتباطات و دولت از سکوهای داخلی موجب شد که ما در این وضعیت قرار بگیریم. همین شرایط در زمان فیلترینگ تلگرام برای دولت قبلی هم فراهم بود اما اساساً دولت به اصطلاح تدبیر و امید، دولت تلگرام و اینستاگرام بود نه دولت سکوهای داخلی! آن دولت از اینکه ما به جنگ افزارهای مجازی دشمن وابسته شدیم و آنها ما را اشغال کردند، افتخار هم می کرد!
 
سه: امروز، ما در آستانه ملی شدن حوزه پیامرسان و شبکه اجتماعی قرار داریم. اهمیت این حوزه به دلیل نقشی که در دنیای امروز دارد و اثرگذاری آن بر بخش های مختلف، اگر از ملی شدن صنعت نفت، فناوری هسته ای، موشکی و ... مهمتر نباشد، کمتر از آنها هم نیست.
 
چهار: به خلاف اعتقاد برخی افراد که گمان می کنند سکوهای داخلی فقط در داخل ایران استفاده می شوند، اتفاقاً  کاربرانی از سایر کشورها هم دارند! برای مثال، چند وقت پیش، امیر تجلیان، قائم مقام پیامرسان بله در گفتگو با خبرگزاری برنا گفته است: «بعد از فعال شدن بله برای کاربران خارجی، این پیام‌رسان مورد اقبال کاربران خارج از کشور نیز قرار گرفته است به طوری که طی مدت کوتاهی یک درصد از کاربران ما را تشکیل دادند، اغلب این کاربران از کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه، عراق و امارات هستند، البته برخی از مخاطبان ما در کشورهای غربی همچون آلمان و کانادا زندگی می‌کنند».

البته این موضوع، اختصاصی به بله ندارد.
 
پنج: پس از آنکه جای پای این سکوها در داخل کشور محکم شد، در مرحله بعد برای شکستن حصر رسانه ای دشمن و رساندن صدای انقلاب و اسلام باید کاری کنیم که این سکوها در مقیاس بین المللی حضور فعال تر داشته باشند. برای این موضوع باید برنامه ریزی جداگانه انجام داد تا بتوانیم علاوه بر مردم منطقه و جهان اسلام، تا قلب اروپا و آمریکا نفوذ کنیم.
 
جا دارد که از وزیر ارتباطات و همکاران او به دلیل حمایت هایشان از سکوهای داخلی تشکر کنیم؛ زارع پور هم می توانست مانند آذری جهرمی نمایش به راه اندازد، او هم می توانست مشغول توییت بازی شود، او هم می توانست از مسئولیت خود در برابر سکوهای داخلی شانه خالی کند، اما حاضر شد حمله های برخی افراد سطحی نگر و هجمه برخی رسانه ها را تحمل کند و در عوض، به قدرتمند شدن کشور در این بخش از حوزه ICT کمک کند و عقب ماندگی های گذشته را تا اندازه ای جبران کند.
https://jahannews.com/vdcjyyeo8uqethz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyyeo8uqethz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به موقع وارد یک رقابت نشی بازنده ای
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت باید وارد می شدیم. در دولت قبل این کار به این صورت انجام نشد. اگر دیرتر از این بود باز هم ضرر بیشتر ی می کردیم.
Iran, Islamic Republic of
به امار خرید فیلتر شکن هم یه سری بزنید
Iran, Islamic Republic of
حداقل نیمی از کسانی که از فیلتر شکن استفاده میکردن، به ویژه نوجوانان و جوانانی که با یک کلیک صدتا فیلترشکن نصب کی‌کردند، الان نزدیک شش ماه است که از شرّ شیطان مجازی و بسیاری ورودی های مستهجن خلاص و آزاد شدند. .
آفرین به وزیر در این مورد
Iran, Islamic Republic of
انتن دهی عاللللللللللللللللللللللللی تلفن همراه و کیفیت اینتتتتتتتتتتتتتتتتترنت واقعاًًًً تشکر هم دارد!
Iran, Islamic Republic of
بحث سر این نیست تو مطلب
قشنگ بخون
Iran, Islamic Republic of
بالاخره با همت این دولت انصحار تلگرام و واتس اپ شکسته شد
دوستانی هم که میگن چرا فیلتر کردین.. این ماجرا تو همه دنیا هست
همه محدودیت و هم هدایت به پیامرسان داخلی
واقعا از نکات مثبت دولت رئیسی بود این موضوع
نعره های اصلاح طلبا رو گوش نکنید
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه پلتفرم های خارجی فیلتر کنيد باید باز باشند که با هم رقابت کنند نه که همه رو فیلتر کنيد
Iran, Islamic Republic of
ابزارهای راهبردی اینطوری نیستند که خارجی رو بیاری کنار داخلی تا رقابت کنند. باید خودت مالکش باشی.
Iran, Islamic Republic of
تیک تاک رو در آمریکا و اروپا دیدید؟!.
Iran, Islamic Republic of
چشم فقط امر دیگه داری بفرما داریم جمع میکنیم
Iran, Islamic Republic of
تلگرام و واتساپ دقیقا چه انحصاری داشتند؟؟.
Iran, Islamic Republic of
البته پیام رسان های داخلی هم بابد مجهزتر بشند و هم شکیل تر تا جایی که همه ایرانیان جذب بشند
Iran, Islamic Republic of
چشم
عبدا...
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
ارسال و دریافت پیام در شاد ایتا بله خیلی ضعیف هست
United Arab Emirates
احسنت هزاران آفرین . تولید داخل
Bulgaria
ی سری شرکت ها از تجربه ایران خودرو و سایپا به این نتیجه رسیدند که فقط با انحصار دولتی می توان سرپا بود و سود کرد.
Iran, Islamic Republic of
مشکل دسترسی به تلگرام واتساپ و اینستا، حق انتخاب مردم را محدود کرد و برخی از روی ناچاری پلتفرم ایرانی نصب کردند ولی هنوز اکثر مردم از این پلتفرم ها استفاده نمی کنند..
1
Iran, Islamic Republic of
از مردم بخاطر حمایت از پلتفرم های داخلی و تحمل کمی ها و کاستی ها تشکر می کنم .
اما ن
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دولت مردمی و خدمتگزار
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر خبر خوبیه من الان خیلی وقته از ایتا استفاده میکنم خیلی هم راضیم
احمد
هر پیام رسانی در هر جای دنیا مثلا (آمریکا .انگلیس )باید تحت نظارت نهاد حکومتی آن کشور باشد بنابراین این حق طبیعی مردمه که باخیال راحت از این سکوها استفاده کنند مشکل سرعت اینترنت هم به مرور برطرف میشود