کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عباس آخوندی:

شرایط این روزها بحرانی است!/ امیدوارم بتوانیم از آن عبور کنیم/ نشانه‌ها، نشانه‌های خوبی نیست

10 مهر 1401 ساعت 9:54

به طور کلی تاخیر در رسیدگی به عملکرد مدیران دولت پرخسارت روحانی باعث می شود که متهمان و بانیان وضع موجود که معیشت مردم را به سختی کشاندند، این روزها جسور شده و در قالب تحلیلگر و منتقد و حتی طلبکار عرض اندام نمایند.


گروه سیاسی جهان نیوز: عباس آخوندی، وزیر مسکن پنج سال از دولت های روحانی که هنوز افکار عمومی منتظر محاکمه اش به دلیل ترک فعل های صورت گرفته در دوران وزرات او هستند، در جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب اصلاح طلب «ندای ایرانیان» پیرامون شرایط روزهای اخیر کشور گفته است: «این روزها شرایطی بحرانی را پشت سر می‌گذاریم. امیدوارم بتوانیم از آن عبور کنیم و به صلح اجتماعی برسیم تا موقعیت رشد فراهم آید؛ چرا‌که نشانه‌ها، نشانه‌های خوبی نیست».

ادعای آخوندی در حالی است که اصلاح طلبان نقش پررنگی در شروع این ماجرا و بنزین ریزی روی شعله آن داشتند. از سوی دیگر از اُفت تحریکات اغتشاش گران صریحا ابراز ناراحتی کرده و وعده شروع دوباره اعتراضات خیابانی در آینده را می دهند.

نکته دیگر آن است که این اندیشمند(!) اصلاح طلب مدعی شده که شرایط این روزها بحرانی است و امیدوارم بتوانیم از آن عبور کنیم! آخوندی در حالت خوش بینانه احتمالا معنای بحران را نمی داند وگرنه توحش یک عده اغتشاش گر معدود در کف خیابان با آتش زدن مسجد و قرآن، آدم کشی، آدم سوزی و خسارت به آمبولانس و بانک را بحران نمی نامید؛ اساسا این افزایش خشونت به دلیل عدم همراهی مردم با این آشوبگران است. آقای آخوندی به عنوان یکی از فعالان فتنه ۸۸ باید وسعت و پیچیدگی آن فتنه را به یاد داشته باشد که نظام اسلامی از آن هم همچون سایر بزنگاه ها نظیر جنگ تحمیلی با حمایت و حضور مردم از آن عبور کرد و البته که متاسفانه آخوندی به دلیل نقش آفرینی در فتنه ۸۸ محاکمه نشد.

بیشتر بخوانید:
افشای نقش عباس آخوندی در فتنه ۸۸

آخوندی همچنین گفته است: «اساسا انتقاد بزرگی که به دولت روحانی داشتم، این بود که شما به‌عنوان یک سیاست‌مدار موظف بودید برجام را امضا کنید؛ زیرا این مسئله در دولت بعدی تمام نمی‌شود؛ زیرا آشکار بود که جریان قدرت در دولت بعدی اراده‌ای در فرجام‌بخشیدن به کار برجام ندارد. افزون بر این دانش و مهارت لازم برای به‌سرانجام‌رساندن مذاکره را ندارد؛ بنابراین هم فن و مهارت و هم آگاهی و نحوه تصمیم‌گیری جریان قدرت مهم است. به‌همین‌دلیل نمی‌توان یکی را فدای دیگری کرد».



به طور کلی تاخیر در رسیدگی به عملکرد مدیران دولت پرخسارت روحانی باعث می شود که متهمان و بانیان وضع موجود که معیشت مردم را به سختی کشاندند، این روزها جسور شده و در قالب تحلیلگر و منتقد و حتی طلبکار عرض اندام نمایند.

پیش تر هم آخوندی در نقش یک فیلسوف(!) نظراتی درباره «چلوکباب مجانی»، «وابستگی جهانی»، «بحران هویت» و «زوال اخلاق» منتشر کرده بود.

درباره «عباس آخوندی» بیشتر بخوانید:
در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم!
آخوندی در ویلای لواسانش در حال استراحت هست
نظریه چلوکباب مجانی در اقتصاد چیست؟
می‌دانستید آخوندی تحلیلگر مسائل فلسفی هم هست؟
کرونا وابستگی جهان را نشان داد و ما دنبال تجزیه جهانی هستیم!
خرد سیاسی می‌گوید ما هیچ‌وقت نباید از برجام خارج شویم
بعد از انقلاب بحران هویت ایرانی بیشتر شد
خاطره آخوندی از ارتعاش همه بدن روحانی


کد مطلب: 814029

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/814029/شرایط-این-روزها-بحرانی-امیدوارم-بتوانیم-عبور-کنیم-نشانه-ها-نشانه-های-خوبی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com