کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظریه پردازی جدید روحانی اصلاح طلب؛

فاضل میبدی: اقتصاد ما با سیاست خارجی گره‌ خورده/ با آمریکا مستقیما مذاکره کنیم تا مشکلات حل شود/ جناب میبدی! ظریف حرف زد، قدم زد، امتیاز داد

18 بهمن 1400 ساعت 8:05

«ما باید بپذیریم که مشکلات اقتصادی ما زمانی حل می‌شود که رویکردهای کلان سیاسی ما حل شود»!


گروه سیاسی جهان نیوز: فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب که رزومه سنگینی از نظریه پردازی های خاص و شاذ را برای خود جمع کرده است، راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور را مذاکره مسقیم با آمریکا عنوان کرده است!

فارغ از هرگونه پاسخی به این شبهه افکنی نخ نما شده امثال میبدی، از جناب ایشان باید پرسید آن موقع که در دولت مدعی «ما بلدیم با دنیا حرف بزنیم» با طرف آمریکایی حرف می زدند، قدم می زدند، امتیاز نقد می دادند، وعده نسیه می گرفتند، تعهدات ایران را پیش دستانه انجام می داند و... چرا مشکلات اقتصادی حل نشد بلکه بر تحریم های علیه ملت ایران هم اضافه شد؟

گفتنی است اساسا برای اصلاح طلبان رفع تحریم ها و سختی معیشت مردم اهمیتی ندارد و صرفا بازی های سیاسی و تلاش برای شکستن مقاومت ملت ایران در مقابل قلدری غربی‌ها اصالت دارد. برخی افراد این جریان و دولتمردان سابق نه تنها معیشت بلکه سلامت مردم را هم به آمریکا و FATF گره زده بودند. همین غرب گدایان از هرگونه روابط دیپلماتیک و تعاملات اقتصادی ایران با کشورهایی غیر از آمریکا و چند همراه اروپایی‌اش شدیدا آشفته می شوند.
 
به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*اقتصاد کشــور مدت‌هاست که با سیاست خارجی گره‌خورده و اتفاقاتی که در عرصه بین‌المللی برای ایران رخ می‌دهد در وضعیت اقتصاد داخلی تأثیرگذار است.

*ما باید یک‌بار برای همیشه مشکل خود را با جهان حل کنیم. در شرایط کنونی 200 کشور در کره زمین حضور دارند که همه کشورها تلاش می‌کنند باهم ارتباط داشته باشند و مشکلات خود را از طریق مذاکره حل کنند. مگر ایران در این زمینه استثنا است؟خیر؛ ایران نیز کشوری مانند دیگر کشورهاست.

*ما باید بپذیریم که مشکلات اقتصادی ما زمانی حل می‌شود که رویکردهای کلان سیاسی ما حل شود.

*امروز طرف اصلی ما در مذاکرات آمریکا است و به همین دلیل بهترین راه این است که ما بدون واسطه با این کشور وارد مذاکره شویم تا مشکلات حل شود. رویکرد گزینشی در روابط بین‌الملل جواب نمی‌دهد و تاکنون هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده و به همین دلیل باید متوقف شود.

درباره «فاضل میبدی» بیشتر بخوانید:
سرکوب‌های آبان ۹۸ چهره انقلاب را بسیار خراب کرد
طرح محاکمه روحانی برای پرت کردن حواس‌هاست!

روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم

وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند

مشکل خوزستان با تغییر نوع تعامل با دنیا حل می‌شود
برگزاری مراسم‌های محرم اصلا واجب نیست 
رئیسی با دنیا مذاکره کند وگرنه مسائل معیشتی حل نمی‌شود
گرانی بنزین کار نظام بود ولی به دولت روحانی حمله می‌کنند
اهانت روزنامه اصلاح طلب با سرمقاله فاضل میبدی
ظریف با خردی که داشت ایران را از انزوا خارج کرد
تراشیدن ریش برای مرد ‌نه گناه صغیره است نه کبیره


کد مطلب: 790967

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/790967/فاضل-میبدی-اقتصاد-سیاست-خارجی-گره-خورده-آمریکا-مستقیما-مذاکره-کنیم-مشکلات-حل-شود-جناب-ظریف-حرف-زد-قدم-امتیاز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com