يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۴

برای محرم سال بعد برنامه نگذارید! +جزئیات

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 775006
پیش از آغاز ماه محرم بود که برخی از رسانه‌ها در داخل و خارج از کشور شروع به حملات گسترده نسبت به برگزاری مراسم عزاداری کردند.
برای محرم سال بعد برنامه نگذارید! +جزئیات
گروه جامعه جهان نيوز، محمد هادی: روز گذشته هم محرم 1400 تمام شد. هر ساله و با فرا رسیدن این ماه جنب و جوش خاصی در بین بچه مذهبی‌ها و هیاتی‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری دیده می‌شود و فضای شهر هم حال و هوای عزا به خود می‌گیرد.

اما به جز هیاتی ها و مذهبی ها قشر دیگری هم هستند که توجه ویژه ای به این ماه دارند. قشری که اکثرا با رسانه‌های خود و بیشتر از بیرون کشور سعی در تخریب گسترده مراسم عزاداری محرم دارند. به خصوص پس از شیوع کرونا و به بهانه اینکه این مجالس سبب شیوع کرونا می شود، تبلغات علیه مراسم عزاداری بیش از گذشته دیده و شنیده می‌شود.

این رسانه ها که کوچکترین تجمعات ضد دینی و حکومتی را به گسترده‌ترین شکل پوشش می‌دهند معمولا اجتماعات عظیم ملی و مذهبی را در رسانه های خود سانسور می‌کنند، اما در این یک سال و نیم اخیر با پیدایش و شیوع کرونا کوچکترین تجمعات ملی و مذهبی را به صدر اخبار این رسانه آورده، آن هم نه به خاطر اهمیتش بلکه به خاطر تخریبش.

این رسانه ها در دهه اول محرم درکنار انتشار آمار روزانه کرونا تصاویری از مراسم عزاداری محرم منتشر می‌کردند تا به مخاطبانشان القا کنند که آمار کرونا با مراسم عزاداری بی ارتباط نیست.
 

حال سوال اینجاست که آیا آمار بالای فوتی های کرونا در آن ایام مربوط به مراسم عزاداری محرم بود؟ طبق گفته خود پزشکان علائم ویروس کرونا تا دو هفته بعد در بدن فرد نمایان می شود و آمار بالای آن روزها مربوط به عدم رعایت پروتکل‌ها و سفرهایی بود که عده زیادی از هموطنان در تعطیلات قبل از محرم رفته بودند.

بیشتر بخوانید:
امسال هم روسیاهی به زغال ماند +تصاویر

از طرفی کرونا باعث شده بود تا شیوه برگزاری مراسم عزاداری از حالت قبل خارج شده و در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی با محوریت حفظ سلامت مردم برگزارشود. برگزارکنندگان هیات مذهبی و شرکت کنندگان در این مراسم با توجه به اعتقاداتشان خود را بیش از همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانستند و اکثر این مجالس با رعایت همه ضوابط بهداشتی و فاصله اجتماعی بین حاضران برگزارشد. حتی برخی از مجالس بزرگ به خاطر فراهم نشدن مکانی مناسب جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شد.
 


این رسانه ها که اکثر توسط دشمنان ملت ایران اداره می‌شود با موضوع شیوع کرونا سلیقه‌ای و سیاسی برخورد کردند  و به جای بررسی صحیح دلایل شیوع کرونا با برجسته کردن برگزاری مراسم مذهبی سعی داشتند به مردم القا نمایند که این مراسم‌ها عامل شیوع بی سابقه کرونا در کشور بوده است. این حملات رسانه‌ای در حالی به مراسم عزاداری می‌شد که از مدت‌ها قبل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع کرونا در کشور شدت گرفته بود و بی توجه عده‌ای به این مسائل باعث شد که آمار کرونا در کشور ناگهان بالا رود.

آمار مبتلایان کرونا در 19 مرداد یعنی در اولین روز محرم 39 هزار و  139 نفر بود و در 16 شهریور یعنی در اولین روز بعد از محرم به 26 هزار و 854 نفر رسید. علاوه بر مبتلایان آمار فوتی ها با خواسته بدخواهان جور درنیامد و آن روزهای سیاهی که بعد از محرم وعده می‌دادند محقق نشد. کاهش حدود دوازده هزار نفری مبتلایان نشان می‌دهد که عزاداری‌ها با حداکثر مراعات موارد بهداشتی انجام شده است.

باید به بدخواهان، خیرخوهانه توصیه کرد که از این هجمه‌ها و حملات دست بردارند و حداقل برای سال بعد بیش از این خود را ضایع نکنند. این افراد در سال‌های قبل از کرونا با حمله به هیات، مداح، سخنران، عزادار، غذای نذری و ... خودشان را بی آبرو می‌کردند و امسال و سال گذشته هم برای حمله به عزای سالار شهیدان از کرونا و نگرانی مردم از بحث سلامتی استفاده کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *