پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۲۸۵
منجی سازی از متهم اصلی؛

خاتمی به جای عذرخواهی باید کاندیدا شود!/ افسانه‌سازی و خیال‌بافی اصلاحات تمامی ندارد

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 736107
اصلاح طلبان تصویرسازی جدیدی را از خاتمی شروع کرده اند که اگر او بیاید وضعیت کشور بهبود می یابد این درحالی است که رئیس دولت اصلاحات باید پاسخگوی مردم به واسطه سیاست این جریان در وضعیتی به وجود آمده باشد.
خاتمی به جای عذرخواهی باید کاندیدا شود!/ افسانه‌سازی و خیال‌بافی اصلاحات تمامی ندارد
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: اصلاح طلبان چندسالی است رویه جدیدی از ایمیج سازی و تصویرگری را در فضای رسانه ای و افکارعمومی کلید زده اند که با واقعیت زمین تا آسمان تفاوت دارد. تصویرگری و اسطوره سازی برای ایجاد تصویری غیرواقعی در جامعه جهت پیشبرد اهداف از جمله تاکتیک های جنگ روانی است که اصلاح طلبان در قبال نیروهای خود بکار می گیرند.

در برجام و ماجرای تصویرسازی از«محمد جواد ظریف» و همچنین دلار جهانگیری و قهرمان سازی و سوپرمن سازی از «اسحاق جهانگیری» این مسئله به وضوح دیده شد و حالا ناجی ساز از «سید محمد خاتمی» این رویه در حال پیگیری است. هدف این شیوه تصویرسازی برای افکارعمومی نیز اعتباربخشی کاذب به جریانی است که راهبردش به عنوان یک راهبرد ورشکسته شناخته می شود.

یکی از چالش های اصلاحات ریزش بدنه اجتماعی این جریان است. خصوصا بدنه خاکستری که متمایل به جریان اصلاحات است این روزها دل خوشی از این جریان ندارد. اصلاح طلبان مطرح می کنند که حسن روحانی اگرچه مورد حمایت این جریان سیاسی بود اما ریشه اصلاح طلبی نداشت. اما روحانی با راهبرد اصلاح طلبان در دولت خود از جمله مذاکره با غرب و سیاست درهای باز (البته به سوی غرب) عمل کرد. راهبردی که وضعیت موجود را بوجود آورده است و اصلاح طلبان قطعا آلترناتیوی برای این راهبرد ندارند هر چند نیروهای خود را در این عرصه تغییر دهند. درواقع تغییر مهره با یک سیاست واحد دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند و از سوی دیگر چندان هم نمی تواند در نگرش آنان در قبال این جریان سیاسی تغییری ایجاد کند.

حالا اصلاح طلبان در این حیطه پروژه بازگشت خاتمی را کلید زده اند. با این تصویر که از وی یک ناجی بسازند. جالب است که پیشتر همین تصویرسازی را برای ظریف و برجام و جهانگیری و ... داشتند اما همه این تصویرسازی واسطوره سازی ها تماما نقش بر آب شد.

اینک اصلاح طلبان طرح بازگشت خاتمی را بعد از انتقاداتی که پیشتر بر وی روا داشتند، را کلید زده اند. این بازی ضدونقیض جریان اصلاحات درست در زمین بازی انجام می شود که یک زمین سوخته است. 

«محمود صادقی» نماینده پرحاشیه اصلاح طلبان در مجلس گذشته از جمله اولین کسانی بود که پیشنهاد کاندیداتوری خاتمی را داد. وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان با کاهش اعتبار دست و پنچه نرم می کنند، گفت: «رئیس دولت اصلاحات می‌تواند در انتخابات آتی موثر واقع شود اگر روش خود را تغییر بدهد. درواقع رئیس دولت اصلاحات اگر می‌خواهد تاثیرگذاری سابق را داشته باشد یا در انتخابات آتی نقش‌آفرینی کند باید سیاست‌ها خود را اصلاح کند.»

همچنین، «علی صوفی» عضو شورای عالی سياست‌گذاری اصلاح‌‌طلبان معتقد است که تکرار دولت خاتمی، راه حل مشکل اقتصادی کشور است.

وی افزود: « آقاي خاتمي در همان دوره ۸ ساله توانست بر اوضاع مسلط شود و هنوز كه هنوز است، طلايي‌ترين دوران اقتصادي و معيشتي مردم همان دوران است. اگر اجازه بدهند كه اصلاح‌طلبان يك چهره اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار با تجربه و كارآمد را به صحنه بياورند با برنامه‌اي قابل‌ قبول مي‌توانند كشور را از اين بحران نجات دهند.»

«ناصر قوامی»، دیگر فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم نیز مطرح کرد:« هنوز هم خیلی‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند، اما فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند!»

همچنین «مرتضی مبلغ»، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز مطرح می کند: «به هر حال این طبیعی است که با توجه به شرایط حاد‌‌‌‌‌‌‌ اقتصاد‌‌‌‌‌‌‌ی که بر کشور حاکم شد‌‌‌‌‌‌‌ه و یکی از عواملش نیز د‌‌‌‌‌‌‌ولت بود‌‌‌‌‌‌‌ه و اصلاح‌طلبان هم از آن پشتیبانی کرد‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌ نارضایتی مرد‌‌‌‌‌‌‌م به اصلاح‌طلبان هم تسری پید‌‌‌‌‌‌‌ا ‌کند‌‌‌‌‌‌‌. منتها من فکر می‌کنم که این رویکرد‌‌‌‌‌‌‌ مقطعی و زود‌‌‌‌‌‌‌گذر است. چرا که مرد‌‌‌‌‌‌‌م کم و بیش اصلاح‌طلبان و سوابق آنها را می‌شناسند‌‌‌‌‌‌‌ و ‌خاطره عملکرد‌‌‌‌‌‌‌ اصلاح‌طلبان د‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌وران اصلاحات را د‌‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌‌. به‌عنوان یک واقعیت کتمان‌ناپذیر بهترین د‌‌‌‌‌‌‌وران اقتصاد‌‌‌‌‌‌‌ی، سیاسی، اجتماعی و هنری که بر کشور حاکم بود‌‌‌‌‌‌‌ه مربوط به هشت سال د‌‌‌‌‌‌‌ولت اصلاحات است. مرد‌‌‌‌‌‌‌م این را می‌د‌‌‌‌‌‌‌انند‌‌‌‌‌‌‌ ولی شد‌‌‌‌‌‌‌ت فشارها، مشکلات و نارضایتی‌ها چنین صحنه‌ای را د‌‌‌‌‌‌‌ر شرایط امروز فراهم کرد‌‌‌‌‌‌‌ه است. اصلاح‌طلبان هم باید‌‌‌‌‌‌‌ با مرد‌‌‌‌‌‌‌م صاد‌‌‌‌‌‌‌قانه صحبت کنند‌‌‌‌‌‌‌ و شرایط خود‌‌‌‌‌‌‌ را بگویند‌‌‌‌‌‌‌ که تحت چه شرایطی سیاست‌ورزی کرد‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌ و ریشه اساسی مشکلات را برای مرد‌‌‌‌‌‌‌م بازگو کنند‌‌‌‌‌‌‌. همینطور د‌‌‌‌‌‌‌ر آستانه انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌های عملیاتی و اجرائی که می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌ منجر به عبور از مشکلات باشد‌‌‌‌‌‌‌ را از منظر خود‌‌‌‌‌‌‌ تد‌‌‌‌‌‌‌وین کرد‌‌‌‌‌‌‌ه و به مرد‌‌‌‌‌‌‌م اعلام کنند‌‌‌‌‌‌‌.»

تاکتیک تقدس گرایی از سوی اصلاح طلبان درحالی بازهم اجرا می شود که تا چندی پیش با انتقاداتی که از این جریان سیاسی مطرح شده بود، اصلاحات برای اینکه خاتمی در مظان اتهام نباشد بیان کردند که وی تصمیم گیرنده نبوده است و شورای تصمیم گیری در اصلاحات وجود دارد. هر چند مردم خاطره «تکرار می کنم» های وی را در یاد و خاطره دارند. 

از سوی دیگر افرادی چون «غلامحسین کرباسچی» انتقاداتی را نسبت به این موضوع مطرح کرد و خواستار پاسخگویی خاتمی شد. هر چند که با فشاری که روی وی و حزب کارگزاران از سوی دیگر احزاب و نیروهای اصلاح طلب ایجاد شد دبیر کل حزب کارگزاران از این موضوع عقب نشینی کرد.

این درحالی بود که دبیر حزب کارگزاران با بیان اینکه «کار سیاسی که رودربایستی ندارد»، گفته بود: درباره بقیه بزرگان هم همین‌طور است. حتی دیگر کسانی که شاید برای ما کاریزما بوده و شخصیت مورد علاقه ما باشند. حالا آقای خاتمی یا هر کدام از رفقا. اگر به خاطر شخصیت‌های بزرگوار و خصلت‌های قابل تحسینی که دارند، به خاطر این که نمی‌توانند به هیچ‌کسی نه بگویند و... نباید تعارف داشته باشیم. ما باید به فکر مجموعه کشور، مردم و نظام باشیم. ما به همه شخصیت‌ها احترام گذاشته و دستشان را می‌بوسیم اما در عرصه سیاست به این شکل نمی‌توان پیش رفت.

حالا بعد از پروژه سلب مسئولیت از خاتمی در حمایت از دولت یازدهم و دوازدهم و فضایی که راهبرد اصلاحات در کشور بوجود آورده است، اصلاح طلبان در حرکتی دیگر قصد مطرح کردن افسانه کاندیداتوری رئیس دول اصلاحات را دارند. تصویرگری که به طور کاذب مطرح می کند اگر وی بیاید وضعیت کشور درست می شود. این درحالی است که اصلاح طلبان باید پاسخگوی آنچه در این هشت سال بر کشور رفته که وضعیت اقتصادی و اجتماعی را با مشکلات مضاعفی روبرو کرده است، باشند.  

هر چند که بازگشت به خاتمی هم نشان از دست های خالی جریان اصلاحات در کادرسازی و نخبه پروری دارد و از سوی دیگر نشان دهنده نادیده گرفتن نیروهای این جریان سیاسی و ساختار پیر و فرتوت آن در سپهره سیاسی کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
شگردشون عوض کردن جای جلاد و قربانی!!
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه... جهان نیوز چند مدت پیش یک مطلب درباره بورس منتشر کرد که میگفت بورس حباب است و بد.... اما حالا در گوشه پایین سمت راست هر صفحه که باز میکنید آگهی بورس و نوسانگیری بورس ظاهر میشه!!!
خیلی جالبه!! جهان نیوز نمیدونه با خودش چند چنده!!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
....
فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
مدعیان اصلاحات بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
کدام فتنه؟ دلت خوشه برادر
Iran, Islamic Republic of
...
فتنه 88 یادت نره
Iran, Islamic Republic of
ننگ فتنه 88 تا ابد از دامن خاتمی و اصلاحات پاک نخواهد شد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان همیشه طلب کارند دولت دست شون است طلب کارند دست شون هم نیست طلب کارند.
Iran, Islamic Republic of
..
آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
Iran, Islamic Republic of
32 سال بعد از انقلاب اصلاحات و کارگزاران زمام اداره امور جاری کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی و تورم بوده است.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
....
اللهم عجل لولیک الفرج
خاتمی قهرمان امید ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
....
فقط خدا
Iran, Islamic Republic of
امید ملت ایران فقط خداوند متعال است نه مخلوق ضعیفی همچون خاتمی فتنه گر.
خاتمی قهرمان امید نوکیسه گان
Iran, Islamic Republic of
نجومی بگیران و در راس آنها صفدر اصلاح طلب بودند.
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه خاتمی و دوستانش در سال 88 بود.
Iran, Islamic Republic of
امید ملت ایران را نا امید کرد
Iran, Islamic Republic of
سازندگی کشور بعد از جنگ خانمان سوز مرهون هوش وذکاوت وتلاشهای خستگی ناپذیر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی می باشد خداوند بر درجات عالی او بیفزاید ومسئولین ما را رهرو شایسته او قرار دهد.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
چندین برابر شدن نرخ دلار و طلا و مسکن و بنزین و تورم 50 درصدی و افزایش فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تبعیض نتیجه 8 سال ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی بود و دیگر هیچ !
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
دولت های هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و تورم در تمام دولت ها هستن.
Iran, Islamic Republic of
برا مایه دار خوب بود حتما تو هم از همون گروهی
کاخ مرمر
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی پایه گذار اشرافیگری مسئولان و حقوق های نجومی بود.
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته ، امروز بخشی از بندر بیروت منهدم شده ، دهها کشور باید کمک کنند تا بیروت بازسازی شود ،....
Canada
گروه 5+1 اصولا ماهیت حقوقی ندارد یعنی حتی اگر همین الآن بخواهیم آیتم هائی به آن اضافه کنیم که اعضای آنرا بخاطر عدم پایبندی به برجام به دادگاه یا سازمان ملل بکشانیم نمیتوانیم. چون شخصیت حقوقی نداشته و در هیچ سازمان جهانی بعنوان یک موجودیت مستقل ثبت نشده است.
این گروه 5+1 که ساخته و پرداخته ذهن ..خاتمی و اصلاح طلبانه نه تنها برای دولت خود خاتمی بلکه باری دولتهای بعد از او و طبعا مردم ایران مشکلات کنونی را ایجاد کرده و می کنه. .
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
خاتمی و سایر اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند که ترامپ چطور بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
چندان بی هزینه هم براشون نبوده و نیست..
روزبه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خوبم میدونن جریانو عزیز من. این ماییم که اشتباه فکر میکنیم
ب
Iran, Islamic Republic of
....
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
دلار 25000 تومانی و سکه 11 میلیونی و تورم 500 درصدی نتیجه تفکر اصلاح طلبی است اصلاح طلبان باید پاسخگوی فاجعه اقتصادی بوجود آمده باشند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
Iran, Islamic Republic of
ان همه پول از جام اومد داخل کشور کسی نیست بگه چی انهمه پول
Iran, Islamic Republic of
ادم از پیامهای کلیشه ای و تکراری حالش به هم میخوره ! مثل همین پیام که در تمام بحث ها به اسم فردی به اسم حامد تکرار میشود
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان و بنزین 400 تومان و پراید 18 میلیون بود برجام باعث فلاکت بیشتر ملت شد.
خاتمی دوستت داریم
Iran, Islamic Republic of
....
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
خاتمی فتنه گر بعد از فتنه 88 مطرود ملت و رهبری شد.
.
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
نتیجه تفکرات و سیاستهای خودخواهانه و دیکتاتورگونه بعضی افراد است
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
دلار 25 هزار تومانی و سکه 11 میلیونی و پراید 100 میلیونی ثمره برجام و اعتماد بی جا به امریکا و غرب است.
مخالف اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم۱۱ساله دوستانتون کنارشون زدن؛خودت رو اذیت نکن
مسعود
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نتیجه سوء مدیریت اصلاح طلبان در بدنه دولت است.
درس عبرت تکرار
Iran, Islamic Republic of
عزیزم 8 سال موسوی 8 سال هاشمی 8 سال خاتمی و 8 سال روحانی چه گُلی به سر مردم زدند ؟!
Iran, Islamic Republic of
چند درصد مردم جلاد ویا به قرانی بودن معتقدند؟ اگر قبول داریم نظام ما نظامی است مبتنی بر ارای مردم و این مردم هستند که از بین کامدیداهای جناح مختلف باید انتخاب کنند .
Iran, Islamic Republic of
تو این 7 سال دیدیم چی انتخاب کردید در ضمن کسی که دارای جرم و عدم صلاحیت است چگونه باید اجازه شرکت مجدد در انتخابات را داشته باشد شما اگر مدیر بی لیاقت تعیین کنید بعد تمام دوران مدیریتش افتضاح باشد مجددا به او فرصت می دهید !!!
Iran, Islamic Republic of
از شورای نگهبان می خواهیم مقابل فتنه گران زورگو که کشور را فقط حق خود و خانواده و اطرافیان خود می دانند و پیشرفت و اقتدار و محرومیت زدایی در قاموس آنها نیست محکم بایستد مثل قوه قضائیه در حال حاضر
رضا
Iran, Islamic Republic of
باز هم خواب مشروعيت مفت و مجانى ديديد ؟! .
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
دقت کردین جهان نیوز واسه دیده شدن و مخاطب جمع کردن مرتب از خاتمی مطلب میذاره،بابا اون بنده خدا بی خیال مملکت وقدرت شده شما بی خیالش نمیشین؟!!
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا دوره خاتمی طلایی بود چرا مردم به احمدی نژاد که نقطه مقابل او بود رای دادند؟ .
معین (اصلاحطلب اصل) با 15% رأی پنجم شد
کروبی هم علیرغم وعده 50 هزارتومنی، شد سوم
و هاشمی کارگزار هم با کلی شهرت در دور اول به زحمت اول شد، و در دور دوم فقط 10 میلیون رأی آورد

مجری انتخابات هم دولت اصلاحات بود
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اینها علاوه بر اینکه یک مهنسی ناشیانه در انتخابات و همچنین نفاق و شیطنت از سوی عده ای را نشان نمیدهد و بازگو نمیکند ؟
وقتی من و شما خودمون را به خواب غفلت زده ایم !!!!!!!!
االلهم عجل لولیک الفرج
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی
همیشه مجری انتخابات دولتها هستند .
United Arab Emirates
منظورت از کروبی ۵۰ هزارتومانی چیه؟ همه مسخره ش کردن غافل از اینکه احمدی نژاد با ۴۵ هزار تومان همه رو خرید
حافظه ملت
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در زمان انتخابات وعده پرداخت یارانه به مردم نداد اما کروبی وعده پرداخت 50 هزار تومانی داده بود.
Iran, Islamic Republic of
.
هاشمی مقابل احمدی نزاد بود
هر کسی به غیر از کروبی، می رفت دور دوم هاشمی را شکست می داد
حتی شاید اگر معین بود
جهان سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل و سعدآباد و پذیرش سهم 11 درصدی ایران از دریای خزر دستاورد !!! دولت خاتمی فتنه گر بود و دیگر هیچ .
Iran, Islamic Republic of
شما قرارداد کرسنت را چند بندش را خواندی . اصلا می‌دونی اون قرارداد چی بوده
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
این را می دانیم که خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار برآورد می شود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
چون فهمیدنداصلاح طلبان بدبخت کردن مردم رامخصوصاخانوادهای کم درامدوفقیررابیچاره کردخداازش نگذره که ماکارگران رانابودکرد.
Iran, Islamic Republic of
اگه دوران احمدی‌نژاد خوب بود چرا به روحانی رای دادن
Iran, Islamic Republic of
در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 8 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
Iran, Islamic Republic of
همانی که نتیجه افکارش موجب شد دلار سه برابر گران بشه دیگری تونست تا 5 سال ثابت نگهش داره و ادامه همان فکر 8 برابرش کرد.
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد 6 سال نرخ دلار را ثابت نگهداشت بعد از فتنه 88 و اعمال تحریمهای بانکی نرخ دلار افزایشی شد.
Iran, Islamic Republic of
مردم به احمدی نژاد رای دادند چون نمیخواستند هاشمی رییس جمهور شود در آن دوره هر کسی بجای احمدی نژاد در مقابل هاشمی بود حتما رای می اورد.
Iran, Islamic Republic of
مردم در سالهای 84 و 88 به حجت الاسلام هاشمی نه بزرگی گفتن.
Iran, Islamic Republic of
و البته در 92 و 94 و 96 هم یک نه بزرگ به احمدی نژاد گفتن.
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد در میان 8 کاندیدای معروف و شناخته شده توانست اعتماد مردم را جلب کند و رای بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هنوز نفهمیدی .....
Iran, Islamic Republic of
اگر دوران احمدی نژاد طلایی بود چرا مردم به نقطه مقابل آن یعنی به روحانی دو بار رای دادند؟اونم رای بدون حاشیه.
Iran, Islamic Republic of
هم محمو و هم خاتمی باید تایید صلاحیت شن
باید به مردم اجازه انتخاب داد اگه این کار بشه دوباره مشارکت 80تا 90درصدی خواهیم داشت و الا که بازم همین 40_50درصد شرکت کننده رو داریم
البته من به هیچ کدومشون رای نمیدم
احمدی نژادی ها نظر ندن لطفا
هم محمود تموم شده هم پیرمرد 77 ساله
Iran, Islamic Republic of
سوخته ها سوخته اند دیگر نه نوری نه گرمایی ندارند
Iran, Islamic Republic of
خاتمی فردی فتنه گر و خائن است
.
Iran, Islamic Republic of
.....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خاتمی دوستت داریم
میلاد
Iran, Islamic Republic of
ما ز آن سید و آن میر تنفر داریم .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای این خبرگزاری متاسفم که به جای بیان واقعیت ها به یک مشت ......تکیه کرده....
Iran, Islamic Republic of
در اشتباهی همه خوبند فتنه گر چه صیقیه مست
Iran, Islamic Republic of
خائن تووهمفکران تواند!!!!!!!!!!!
شاهین
Iran, Islamic Republic of
خیانت موسوی و کروبی و خاتمی در سال 88 غیر قابل کتمان است.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای خاتمی شخصیتی بسیار مثبت و منطقی دارند ..
دانیال
Iran, Islamic Republic of
ما ز آن سید و آن میر خیانت دیدیم .
United States
مرگ بر مثلث فتنه موسوی خاتمی کروبی
Iran, Islamic Republic of
.....
ناظر
Iran, Islamic Republic of
....
آریا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امثال شما ها ....
علی
Iran, Islamic Republic of
عجب این توهین حساب نمیشه؟ .
دلسوخته از اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتش کنه و دیگه بر نگرده
Iran, Islamic Republic of
یعنی با لعنت شما خدمت پیش خدا پاک میشه!!!!!!!!!!!!!
خخ
Iran, Islamic Republic of
کدام خدمت ؟!!!!
دیگه کجات سوخته برادر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بی ادب محروم ماند از لطف رب
تمام کامنتاتون پر از لجن پراکنیه اونوقت دم از ادب میزنی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مملکت واس ماس ما هر چی بگیم حق داریم ولی شما نه
Iran, Islamic Republic of
مملکت مال مردمه و هر کی رای بیاره باید خواسته اکثریت را براورده کنه.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
......
ناظر
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
شعورت همینه!!!!
Iran, Islamic Republic of
و....!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالت؛توهین شما چاپ میشه،ولی نقد مودبانه ما از یک مسئول دون پایه که همفکر حضرات هست چاپ نمیشه
Iran, Islamic Republic of
کلاعصروادادگی وخسران سازی ورانت خوری وبی لیاقتی در ایران سپری شدومردم بعد از۴۰ سال محرومیت وفشارناشی ازحضورجریان لیبرال باپوست وگوشت خود انراشناخته ومجددا وارد ان چاه نخواهند شد
Iran, Islamic Republic of
این حضرات باز بیکار شدن دنبال یک صاحب کارباحال وبی خیال میگردن که حقوق نحومی بده وسبیلشون چرب کنه،.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی و اصلاح طلبان شریک دولت روحانی هستند و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند..
Iran, Islamic Republic of
دیگه حالمون برخی اصلاح طلب بهم میخوره.
رصا
United Kingdom
سلام واقعا اصلاح طلبان مگه 8سال روحانی ازوزیرواستانداروفرماندارومجلس دهم نبودند به مردم بگن فقط یک کارانجام دادن فقط شعاربابا باچه رویی میخان بیان دوباره
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چند روزیه که یه برنامه به صدا و سیما اضافه شده به اسم یاریگران و هر شب با یک تیپ و رنگ خاصی مثلا مقنعه بنفش مجری و ... پخش میشه . اما نکته ای که مهم است اینه که در تیتراژ اول این برنامه تصویری از معصومه ابتکار را نشان میدهد.!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
البته خوب که نه عالی میشود برای دار دسته اصلاح طلبها !
ب
Iran, Islamic Republic of
چندین سال هست که دست شما هست چه کار مفیدی برای مردم کردین؟
مردم را به همه کس و چیز بد بین کردین؟
خاتمی و دولت بخاطر انفجار قطار نیشابور که 300 نفر از مردم این کشور پرپر شدن عذرخواهی کرد؟؟
ملت
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران هر چه بدبختی دارد ازاین فرددارد.انشالله خداوند شر او و همراهانش را از سر این ملت دفع نماید.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
خداوند شر شیوخ نهروان را از سر این مردم برکَند.
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
ارائه نظرات شعارگونه و پر از احساسات کور ... راهگشا نیست.
بهتر است به جای حواله نفرین و انتساب همه بدبختی ها به یک نفر کمی کارنامه رسمی ایشان را در باب تنش زدائی و جذب سرمایه خارجی و رشد اقتصادی و کاهش بیکاری و جذب جوانان به جریان انقلاب مطالعه و بعد اظهار نظر فرمائید.
امید
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی دولتهای هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد اگر دولت اصلاحات عملکرد قابل قبولی داشت مردم در سال 84 به احمدی نژاد رای نمی دادند.
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد کارنامه خوبی داشت سال 92 و 96 مردم به جریان همفکرش رای میدادند نه به مخالفش.
پاسخ به 02:27
Iran, Islamic Republic of
تا سیاهی شب نباشد قدر روشنایی روز مشخص نمی شود حالا قدر احمدی نژاد را بیشتر میدانیم .
Iran, Islamic Republic of
سیاست خارجی احمدی نژاد بود که موجب ورود تحریم به کشور شد.چندین قطعنامه قبل ۸۸ صادر شد که ایشان آنها را کاغذ پاره میدانست.
ولی
United Kingdom
اگر بعد از انقلاب کارنامه ای بهتر از خاتمی وجود دارد ارائه دهید؟
Iran, Islamic Republic of
چه انتخاباتی بشه رقابت خاتمی و احمدی نژاد
تو خواب ببینید
Iran, Islamic Republic of
انتخاب حق مردم است.
Iran, Islamic Republic of
یعنی قطع الرجاله دیگه ؟ یه مشت پیرمرد که امتحانشون رو پس دادن که اینکاره نیستن دوباره بخوان بیان سر کار . مگر اینکه روی حماقت یه عده حساب کرده باشن والا آدم با وجدان نه خاتمی رو قبول داره و نه احمدی نژاد رو
United States
تو که هی پیرمرد پیرمرد میکنی چرا با جنتی ۹۰ ساله مخالف نیستی
Iran, Islamic Republic of
مگر کاندید ریاست جمهوری شده؟؟
Iran, Islamic Republic of
ریاست جمهوری نیاز به تلاش و کوشش فراوان دارد اما ریاست شورای نگهبان کار پر مشقتی نیست و نیاز به انرژی جوانی ندارد.
محمد یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
.........د.
Iran, Islamic Republic of
ایشون واقعا که نماد یک کاندیدای جوان و پر شور و انقلابی هستن و کی به کیه بنده هم احتمالا معاون اولشون میشم
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
یه نگاهی به سن و سالشون بندازید . طبق قانون اساسی کامدیدای ریاست جمهوری نمیتونه بالای شصت سالش باشه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کجای قانون اساسی نوشته نباید سن نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از 60 سال باشه؟؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
حداقل سن ۴۰ و حداکثر سن ۷۵
جامد
Iran, Islamic Republic of
کجای قانون اساسی برای کاندیداهای ریاست جمهوری شرط سنی گذاشته؟ اول مطالعه کن برادر بعد کانت پراکنی کن
Iran, Islamic Republic of
همین الانم دولت منتخب ایشون سرکاره .
Iran, Islamic Republic of
اره داریم میبینیم حتمامستاجران هم تحریم شدندکه خونه گیرشان نمیادودربه دردارندسراغ یه خرابه میگردندکه خودورن وبچشون اواره نشن‌ توخیابون ماکه زمینهاوملکهامال کشورخودمانه که اینقدرگران ونایاب شدنداینجاکه دیگه تحریم نیستیم
Iran, Islamic Republic of
چقدر این اصلاح طلبان بامزه هستن . یکی از سه ضلع فتنه۸۸ بخواد کاندید بشه؟ واقعا که مرغ پخته خندش میگیره
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان میدونن که نه خاتمی جرات داره کاندید بشه چون میدونه بخاطر فتنه۸۸ رد صلاحیت میشه و هم میدونن رای ندارن . .
Iran, Islamic Republic of
..........
United Arab Emirates
........
بینام
Iran, Islamic Republic of
خاتمی جرات داره شرکت کنه ...
شاهد
Iran, Islamic Republic of
در رقابت انتخاباتی سال 84 فیلم تبلیغاتی حجت الاسلام هاشمی بیانگر اوضاع اسف بار دولت خاتمی بود.
رضا
United Kingdom
شما یک مورد ازکارنامه خاتمی بگید مردم فقیر ورهاکرده بود فقطشعار
Iran, Islamic Republic of
یک مورد دلار را 1000 از هاشمی گرفت و 800 به احمدی نژاد تحویل دادو...و احمدی نژاد دلار 800 را 4000تحویل داد حالا هم که می بینید.
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
دولت خاتمی دلار را با نرخ 400 تومان تحویل گرفت و 1000 تومان تحویل داد.
Iran, Islamic Republic of
اون دلار 1000 تومان مربوط به افت شدید قیمت نفت تا بشکه ای 10 دلار در اواخر 77 بود که تا آخر دوره خاتمی ثابت ماند ولی احمدی نژاد با بشکه بالای 100 دلار کشور را رو به تحریم برد.
شهاب
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
Iran, Islamic Republic of
تحریم ها مربوط به موضوع هسته ای بود که قبل از ۸۸ هم چند قطعنامه صادر شده بود که احمدی نژاد میگفت اینا همش کاغذ پاره است.
حجت
United Kingdom
در ابتدای دولت خاتمی حقوق ما ۳۵ تومان و انتهای آن بدون تورم و کمبود و... ۷۰۰ تومان شد. ابتدای دولت احمدی‌نژاد ۷۰۰ و با تورم ۴۰۰ درصدی پایان دولت او فقط ۱۵۰۰ شد.
Iran, Islamic Republic of
در مملکت ما در آمد به رئال و هزینه بر حسب دلار است .
رحم اب منگل
Iran, Islamic Republic of
یکساعت دولت احمدی نژاد به تمام دولت خاتمی وروحانی می ارزد
Iran, Islamic Republic of
عشق به احمدی نژاد موجب میشه که دیگه آدم به فکر تحریم و گرانی دوره اش نباشه و اون را فرشته ببینه.
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
.........
کهولت سنش چی میشه؟
سال 1400، حدوداً 78 سالشه
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت یک نگاه به سن وسال اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان ،دادستان کل کشور و ... بنداز؛مثل اینکه تو این مملکت زندگی نمیکنی ها
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت یک نگاه به سن وسال اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان ،دادستان کل کشور و ... ...
Russian Federation
به همین دلیل باید فکر اینکه خاتمی سال دیگر کاندید شود را بیخیال شد به نظرم برادر کوچکش رضا خاتمی ۶۲ ساله گزینه بهتری است که او هم به احتمال زیاد رد صلاحیت می شود.
طلایی ترین دوران اقتصاد؛ دوران خاتمی است؟؟؟؟؟
چی میگی جناب صوفی؟
حقوق پدر من در ارتش به عنوان ستوان دوم کادر
95 هزار تومن در ماه بود
در حالی که
پیکان قراضه صفر 3 میلیون تومن
یک خط موبایل 1 میلیون و 500 هزار تومن
و خیلی موارد دیگه
Iran, Islamic Republic of
، خاتمی بره بمیره بهتر ازایناست
رضا
Netherlands
خاتمی باید محاکمه ومجازت شود !....
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بزرگ در قلب مردم ایران جای دارد.
Iran, Islamic Republic of
اینها دارن به اصطلاح ذهن مردم را به بازی می گیرند تا دوباره برای دولت منتخب 1400 که اگر دست خودشون و دارودسته اشرافی گر غرب پرست متکبر نیفتد فتنه به پا کنند....
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
فراموشی چیز خوبیه البته برای ماهیگیرا
فتنه ۸۸ اگر تدبیر رهبری نبود چی میشد ؟
اینها روی حافظه مردم حساب باز کردند
Iran, Islamic Republic of
مقصرین وضع موجود کسانی نیستند جز مخالفین برجام
!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم فکر کردم کمی از مستی برجام خارج شده نوشته مقصرین برجام
امضاء جان کری تضمین است !!!!!
Iran, Islamic Republic of
بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجام و تشدید تحریم ها را به گردن رقیب سیاسی شون می اندازند و فرار به جلو می کنند !
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همون احمدی نژاد موجب بروز تحریم شد که با صد تا رییس جمهور و برجام هم حل نمیشه ..!!
اشکان
Iran, Islamic Republic of
خاتمی انسانی شریف و درستکار و به تمام معنا پاک دست بوده و بهترین و موفقترین دولت رو از نظر اقتصادی مدیریت کرد..
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
بهترین دوران و آرام ترین زمان بعد انقلاب زمان ریاست جمهوری این سید بود.....
بعد ایشون دیگه آرامش رفت.
مرد باشید و انعکاس بدید ، هر چند میدونم که.....
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
بعد از فتنه 88 کشور و مردم هرگز روی آرامش و رفاه ندیدند و نرخ دلار و سکه و غیره هر روز افزایش یافت و مردم بیچاره شدند.
عادل
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما...تا اینها دوباره با احساسات مردم بازی نکردن و مث دفعه قبل ملت رو گول نزدن باید جلوی اینها ایستاد...صاحبان تریبون به اینها معترض بشن...
32 سال قدرت به انحاء مختلف دست اصلاحات-کارگزار بوده
موسوی = جریان چپ
هاشمی = کارگزاران و راست سنتی
خاتمی = اصلاحات
روحانی = ترکیب هنرمندی همه موارد

میشه بسه؟
علیرضا نیکرو
Iran, Islamic Republic of
جریان اصلاحات به رهبری خاتمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را تحریم کنند
Russian Federation
خاتمی در سال ۹۷ عذرخواهی کرده ضمنا عملکرد دولتش خوب بوده والسلام
سالم
.......
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای‌ خاتمی مانیروهای شهرداری ارانتخاب شمانه تنهاسودنکردیم بلکه ضررهم کردیم باتین روی‌کاراوردن شوراهاتون مخصوصاتوی استان لرستان شهرستان دورودکه یکسره درعشق طایفه بازی وطایفه گری هستندهمش درپی پارتی بازی وفامیل باری‌ هستندواقعامتاسفم برات.
Iran, Islamic Republic of
کل مردم و کشور به خاطر همون چند سال احمدی نژاد هنوز گرفتار تحریم و گرانی اند.
علی
Iran, Islamic Republic of
از نظر اقتصادی و پایین بودن نرخ فساد، دولت خاتمی دوره طلایی بود و برای کارمندان هم وضعیت خوبی بود.
حسن
Iran, Islamic Republic of
اینا 30 سال دولت دستشون بود ایران رو فقط به عقب بردند .
Iran, Islamic Republic of
......
United States
اومدن یا نیومدنش مهم نیست. اصلاح طلبی مرد
امین
Romania
فقط خاتمی.بهترین رئیس جمهوری بعد از انقلاب خاتمی و بعد هم هاشمی.شک نکنید.خاتمی حلاج مشکلات است.
علی
Iran, Islamic Republic of
ببینید خاتمی انسانی بود که به هر دلیل در دو دولتش گشور روبه عمران گذاشت واگر کسی راه اونو ادامه می‌داد حتما شرایط کشور این نبود واگه راست می‌گوید اجازه حضور به ایشان داده شود تا مردم انتخاب کنند حق با کیست
بهمن
United Arab Emirates
خیانتی که خاتمی به مردم کرد داعش درعراق نکرد .....
م ن
Iran, Islamic Republic of
خاتمی ۱۵ سال است مرده است ازشما اصلاح طلبان منافق رونیست سنگ پای قزوین لست . اوبایداعدام میشد همین عمراضافی راا هم مدیون نظام است
هوشنگ صدری
Iran, Islamic Republic of
گره کوری که بدست جریانات سیاسی به پای اقتصاد و معیشت مردم خورده است به این سادگی حل نمی شود .....
حوحه مختار
Iran, Islamic Republic of
یقین است که اگرخاتمی بیایدوضع بهترمیشود !!!!!!!!!!!!
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
از همه جریانها از چپ و راست و میانه رئیس جمهور شدند و فایده ای نداشت ....
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی ما از این اصولگرایانی است که فکر می کنند فقط خودشون مسلمون هستن و بقیه کافر هستن.!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در کافر بودن اصلاح طلبان فتنه گر حرمت شکن عاشورا شک نداشته باش.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان روز عاشورا ادم کشتن....
ننگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان روز عاشورا بسیجی آتش زدند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
آخوندی ..زنگنه..ربیعی..نوبخت..و اساسا رئیس جمهور هیئت دولت و تمامی مدیران اجرایی کشور که چنین اوضاع و احوال به عبارتی مصیبت به کشور تحمیل نمودند در مکتب خاتمی آموزش دیده اند....
Iran, Islamic Republic of
.......
-
Ukraine
نظربه اوضاع اجتماعی اقتصادی سیاسی کشورآقایان مطرح سیاسی از اصولگرا و اصلاح طلب را که برای اینان دست دوایی بر امراض اجتماع و اقتصادثابت نیست ....
محمد حسن حاج نصیری
Iran, Islamic Republic of
تاریخ انقضای خاتمی تموم شده
سجاد
Iran, Islamic Republic of
....
صابرین
Iran, Islamic Republic of
جالبه هنوزجرات ندارن عکسشوچاپ کن مات ونیم تنه و.....!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چون به دلیل فتنه ها ممنوع التصویره نمی دانی برو جرایمش را پیگیری کن
کدام جرایم؟ مگه محاکمه ای صورت گرفته؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر خاتمی ناشناس بود ممنوع التصویری توجیه داشت.ولی تو عصر کامپیوتر کار عجیبیه.
Iran, Islamic Republic of
زمان خاتمی قیمت نفت ب بشکه ای ۷دلار هم رسید ولی زمان احمدی نژاد که نفت شد۱۰۰ دلار چطور این دورا مقایسه میکنید؟؟؟؟؟ .
کاوه
Iran, Islamic Republic of
من با محاکمه خاتمی موافقم
البته به شرطی که احمدی‌نژاد هم محاکمه شود
از نظر من کمترین حکم برای هردو حبس ابد است
Iran, Islamic Republic of
آفرین دقیقا همین است
Iran, Islamic Republic of
خاتمی به کشور خیانت کرد اما احمدی نژاد به کشور و مردم خدمت کرد.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی پرسیدند چرا مردم به احمدی‌نژاد رای داذنذ؟؟؟؟
سال ۸۴ که هیچ ولی سال ۸۸ سوال مهم مردم همین بود که .....
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 کودتای باند قدرت و ثروت بود زیرا از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
Iran, Islamic Republic of
خسارت اون دوره به گرد پای حیف و میل کردن 700 میلیارد دلار نفت نمیرسه.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
حیف و میل 700 میلیارد دلار دروغی است که هرگز نتوانستید ثابت کنید.
مهران
Iran, Islamic Republic of
دوران پرافتخار خاتمی قطعه وپازل افتخار ایران اسلامی دردنیا میباشد!!!!!!!!!!!!!!
کامران
Iran, Islamic Republic of
در زمان احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم و دوران پر افتخار ایران بود.
Iran, Islamic Republic of
سلام هسته ای شدن ایران بخاطر ۱۶ سال دولت هاشمی و خاتمی بود و احمدی نژاد فقط اومد رسانه ای کرد و باعث لو رفتن و ترور دانشمندان هسته ای شد. مستندات فیلم مستند پخش شده از صدا و سیما
Iran, Islamic Republic of
در دولت خاتمی 164 عدد سانتریفیوژ داشتیم که آنهم با قرارداد سعدآباد تعلیق شده بود اما در دولت احمدی نژاد به 19000 سانتریفیوژ رسیدیم و اما برنامه هسته ای ایران توسط نمایندگان مجلس ششم از جمله آقای شیرزاد لو رفت.
Iran, Islamic Republic of
در عوض در دولت خاتمی مردم روی آرامش و فضای باز سیاسی و شکوفایی اقتصادی و کمترین تورم را دیدند که در دولت های بعدی دیگر میسر نشد.
Iran, Islamic Republic of
ایشون تو امتحاناتش مردود شده دیگه جایز نیست دوباره ازش امتحان بگیرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تو رو.خدا دیگه این یکی نیاد . این اصلاح طلبها هرجا بودند گند زدنند.
Iran, Islamic Republic of
ربطش به کل مردمه نه چند تا اقلیت.
عباس
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید همه چیز درست میشه
کمی صبر داشته باشید و کاسه داغ تر از آش نباشید.
من
Iran, Islamic Republic of
........
داود
Iran, Islamic Republic of
خاتمی که از سران فتنه و دشمن اسلام و انقلاب و ملت ایران است، باید فورا اعدامش کنند
Iran, Islamic Republic of
من هم موافقم آخه رافت اسلامی تا چه این باید اعدام می شد
کدی قدرت
Iran, Islamic Republic of
.........
محمد
Iran, Islamic Republic of
خب بجای تلقین طرز تفکر خودتون به مخاطب اجازه بدین ایشون نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشن تا ببینم آیا واقعا بدنه اجتماعی جریان اصلاحات ریزش داشته یا نه؟؟؟!!!.........
Iran, Islamic Republic of
اجازه انتخاب ایشان که هیچ.نه میتونند عکسش را نشون نه حتی در باره اش فکر کنند.اعصابشون تو همین چند خط که علیه اش هست به هم ریخته.
حاج احمد
Iran, Islamic Republic of
بهترین شاخص های اقتصادی بعد انقلاب مربوط به دوره خاتمی بود. !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بیشترین توهین به مقدسات در مطبوعات در زمان خاتمی صورت گرفت.
سیدعباس
Iran, Islamic Republic of
..........
علی
خاتمی باجهان ارتباط برقرارکردخاتمی تنهاراه نجات این کشوره!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
برای همه گواه است که اگر اقای خاتمی کاندید شود اکثریت قاطع مردم پای صندوق رفته و به ایشان رای خواهند داد.!!!!!!!!!!!!!!!!
ههههه
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خیر است !
محمد
Iran, Islamic Republic of
هردم ازاین باغ بری میرسد. مردم تومنجلاب بدبختی این قوم گرفتارن بازم ول کن نیستن .
Iran, Islamic Republic of
فقط کم مانده که خاتمی کاندید شو د ایک مهره سوخته بی خاصیت و تاریخ مصرف گذشته
Iran, Islamic Republic of
خاتمی یک جنایتکار است
سجاد
Iran, Islamic Republic of
وای ای خدا چه کنیم ما از دست این اصلاحات چرا دست از سر مردم برمنیدارن این همه بدبختی واسه مردم و کشور به بار اوردن بازم سیر نمیشن بابا ول کنین جون هر که میپرستین بزارین اصول گرا کارشون بکنن شاید تنوس
Iran, Islamic Republic of
نگرانی از اصلاح طلبان بی مورده. از اقبال آنان و رای مردم باید نگران باشید.
Iran, Islamic Republic of
تره بجای اینکه به سر و کول هم بکوبید برید از مردم سوال کنید که طرفدار کدام گروه هستن تا جواب بگیرید ....
نجات کشور فقط با خاتمی
Iran, Islamic Republic of
....
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کشور را ته دره بردند تنها راه نجات کشور حذف اصلاح طلبان از چرخه مدیریتی و سیاسی کشور است.
Iran, Islamic Republic of
یکبار هم سعید عسکر حذف حجاریان را به همین روش ها رقم زد.
رنج دیده بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
روحانی دلار۲۸۰۰تومانی ازاحمدی نژادتحویل کرفت داشت خودش رامی کشت .۰۰۰۰۰۰۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
شما هم به مردم گفتید دلار نجسه ولی الان دارید خودتون را براش میکشید.
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی برای ریاست جمهوری خوبه ولی به شرط اینکه بازهم مثل سابق به اصلاحات خودادامه بده !!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
علیرضا
United States
...
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
تند نرویدترمز می برید؛
چرا خاتمی جوابگوی وضع موجود باشد؟.
درس عبرت
Iran, Islamic Republic of
تکرار میکنم خاتمی مسبب وضع موجود است.
Iran, Islamic Republic of
این بازی کثیف برانگیختن احساست مردم هست نه آگاهی مردم و ثمرش برای احزاب و جناح هاست تا مردم....
سعادت
باامدن باغی انقلاب درسیاست ایا .. مصی علینژاد هم میان ایران یانه؟!!!
عبد
Iran, Islamic Republic of
مرگ برخاتمی وکروبی وموسوی
Iran, Islamic Republic of
هرچه بدبختی و سرعت گیر برای جامعه بوجود آمده در طول تاریخ انقلاب به دست مدعیان اصلاح طلب و روغن فکر و دگر اندیش و غربگرا ها و نفوذیها و باج بده ها بوده است لطفا دست نگه دارید
Iran, Islamic Republic of
مگر خاتمی جز خیانت کار دیگری کرده است
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر وطن فروش
حجت
Iran, Islamic Republic of
به قول افلاطون، برای رسیدن به مدینه فاضله یا حاکمان باید فیلسوف باشند یا فیلسوفان حاکم!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطا است
United States
...
ارش
Iran, Islamic Republic of
تاریخ انقَضاء مردان خوب و خدمتگزار تمامی ندارد.خاتمی به خاطر خدمات و عملکردش محبوب شد.خاتمی همیشه زنده است.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
وای و حسرت.چقدر خوب بودیم .چقدر ناز و نعمت بود.چقدر سفره معیشتشان بزرگ بود.چقدر ناشکر بودم.چقدر نمک نشناس بودیم .دوره طلایی خاتمی تمام شد.خیلی زود. افسوس که همه خواب بودند. زنده باد خاتمی.
درس عبرت تکرار
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز کشور نتیجه تکرار می کنم خاتمی است.
Iran, Islamic Republic of
سیاستهای خارجی احمدی نژاد و بی توجهی به قطعنامه ها و تحریم موجب وضع فعلی است.در دوران خاتمی که چنین تحریمی نبود.
Iran, Islamic Republic of
تحریمهای ظالمانه بانکی و نفتی نتیجه فتنه خاتمی و دوستانش در سال 88 است خود کرده را تدبیر نیست.
جاوید
Iran, Islamic Republic of
...
.شتر در خواب بیند پنبه دانه ....
Iran, Islamic Republic of
هر چند وقت یکی از چهره های درخشانشون رو درمعرض نظرات مردم قرار میدهند تا میزان محبوبیتش باتوجه به حافظه کم ملت ،بدست بیاد
Iran, Islamic Republic of
....
بهنام
Iran, Islamic Republic of
فعلا جلو این تورما یکی بگیره بعد برا مردم قصه تعریف کنید
صادق
Romania
..........
امین
Romania
خاتمی به خاطر خدماتش و عملکردش محبوبیتش هرگز فراموش نمیشود و زنده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مخالف اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
مسبب وضع کنونی کشور خاتمی و اصلاح طلبان هستن.
Iran, Islamic Republic of
میگید خاتمی و هاشمی سیگنال تحریم را به آمریکا دادند.خوب این دولت که برجام را امضاء کرد و به قول شما از اصلاح طلبان غربگراست و فتنه ای هم در کار نبود.پس چرا آمریکا تحریم کرد که بهانه به دست جناح رقیب بدهد!؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
اشکالی نداره.
کاندید بشه شورای نگهبان تاییدش کنه دیگه مردم بهش رای نمی دهند و از صحنه برای همیشه خارج میشه
چنان می گویند خاتمی بیاید که انگار این مرد خودش بیل برمی دارد و اقتصاد و کشور را می سازد! یکی نیست به این جماعت آفتاب پرست صفت بگوید که همه مردان خاتمی الان تو راس امور دولت هستند در همه عرصه ها! چه کار کردند مگه؟!...
امین
Iran, Islamic Republic of
وضعیت فعلی مملکت نتیجه سوء مدیریت هشت گانه احمدی نژاد دز طول دولتش بود.یعنی هر چه خاتمی کاشت. احمدی نژاد سوزاند.
صادق
Iran, Islamic Republic of
خاتمی را اگر تایید صلاحیت شود و کاندید شود.بیشترین رای را خواهد آورد..مانند خاتمی اصلا نداریم.!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خاتمی محبوب قلوب است و فراموش نشدنی /
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
شگرد به مرگ بگیر که به تب راضی بشه رو اصلاح طلب ها خیلی خوب بلدند
امید ملت خاتمی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ریس فتنه ۸۸ است مگه مردم فراموشی دارند اینا چه جوری فکر می کنند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...،،
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
کاش ملت از دست این ها راحت می شد.
Iran, Islamic Republic of
....