کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابطحی:

خاتمی احیاگر یک مکتب در ایران بود/ انتظار براندازی از خاتمی توقع درستی نیست/ دولت خاتمی از هر نظر بهترین و سالمترین بود

7 مرداد 1399 ساعت 11:11

آقای خاتمی بیشتر یک مکتب را در ایران احیا کرد. این مکتب از مشروطیت آغاز شده بود و جامعه را به سمت مدنیت پیش می‌برد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز و معاون پارلمانی دولت اصلاحات در بخشی از گفتگوی جدید خود گفته است: «ما ادعای براندازی نداریم. توقع از رئیس‌دولت اصلاحات به این منظور توقع درستی نیست».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات ابطحی را در مصاحبه با آرمان را ادامه خواهید خواند:

*اصولگرایی تمام شده و اصلاح‌طلبی توقفگاه جامعه نیست یعنی اصلاح‌طلبی در بدنه جامعه به‌صورت قدرتمندی شکل گرفته است به‌طوری که سران اصولگرایی اسمی از اصلاح‌طلبی نمی‌آورند ولی شعارهای آنها همان است که در دوره‌ای با اصلاح‌طلبی شروع شده است. من عقیده دارم جامعه مبانی اصلاح‌طلبی را پسندیده است اما از اصلاح‌طلبانی که قدرت را مراعات می‌کردند گذشته است.



*ما جریانی اصلاح‌طلبیم و انکار نمی‌کنیم اصلاح‌طلبی یعنی ما به اصلاح علاقمندیم. ما ادعای براندازی نداریم. توقع از رئیس‌دولت اصلاحات به این منظور توقع درستی نیست و این طیف باید اردوگاه دیگری را انتخاب کنند. ما جبهه اصلاح‌طلبی هستیم و اگر از حوزه اصلاح طلبی بیرون بیاییم و منتقد نباشیم از این حوزه خارج شده‌ایم. باید با شفافیت و بدون تعارف گفت که توقع براندازی از اصلاح‌طلبی توقعی مبنایی و نادرست است.

بیشتر بخوانید:
فضای بین‌الملل از پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس استقبال نمی‌کند

*آقای خاتمی بیشتر یک مکتب را در ایران احیا کرد. این مکتب از مشروطیت آغاز شده بود و جامعه را به سمت مدنیت پیش می‌برد. اگر از آن لانگ شات نگاه کنیم رئیس دولت اصلاحات همیشه موفق بوده است. جامعه‌ای که چند دولت بعد از انقلاب ایران را دیده است متوجه خواهد بود که آن دولت از هر نظر بهترین و سالمترین دولت بود.


کد مطلب: 735291

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/735291/خاتمی-احیاگر-یک-مکتب-ایران-انتظار-براندازی-توقع-درستی-نیست-دولت-نظر-بهترین-سالمترین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com