شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲
خبر ویژه//

دلایل مهم خاتمی برای نامزدی یک اصلاح طلب در کنار روحانی

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 506782
بالاخره بدنه جریان اصلاحات در این 4 سال چیز زیادی از دولت روحانی ندیده است. بدنه مطالبه خیلی فراوانی از ما دارد و ما باید یک نفر اصلاح طلب را بیاوریم که بعد که این اتفاق افتاد آن بدنه را به این ترتیب راضی کنیم و آن وقت بعد از اینکه بدنه رضایتش جلب شد ممکن است در دقیقه 90 این یک نفر به نفع حسن روحانی هم کنار برود.
دلایل مهم خاتمی برای نامزدی یک اصلاح طلب در کنار روحانی
گروه سیاسی جهان نيوز: خاتمی همچنان به نامزدی یک اصلاح طلب در کنار حسن روحانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری اصرار دارد.

به گزارش جهان نيوز، گرچه هدف نهایی و مشکوک خاتمی از معرفی یک کاندیدای اصلاح طلب در کنار رییس دولت تدبیر و امید برای اعتدالیون کاملا مشخص نیست، ولی خاتمی دلایل ذیل را توسط یکی از وزرای اصلاحات به مقامات ارشد دولت در توجیهه این اصرار خود بیان کرده است:

الف: دلیل اول این است که در مناظرات حتما باید یک فردی باشد که به حسن روحانی کمک کند و او به تنهایی اگر در مناظرات شرکت کند با چند نفر که به مناظره می‌آورند شرایط خیلی سختی برایش به وجود میایید. در واقع وقت چهار به یک خواهد بود. یعنی آنها 4 برابر رییس دولت تدبیر و امید وقت دارند که حرف بزنند و حرف هایشان را با هم تقسیم می‌کنند و همدیگر را نمی‌زنند، فقط به او حمله می‌کنند که  حسن روحانی نیز اصلا قادر نخواهد بود از خودش دفاع کند و احتمال می‌دهیم عصبانی هم شود.

ب: دلیل دوم این است که بالاخره بدنه جریان اصلاحات در این 4 سال چیز زیادی از دولت روحانی ندیده است. بدنه مطالبه خیلی فراوانی از ما دارد و ما باید یک نفر اصلاح طلب را بیاوریم که بعد که این اتفاق افتاد آن بدنه را به این ترتیب راضی کنیم و آن وقت بعد از اینکه بدنه رضایتش جلب شد ممکن است در دقیقه 90 این یک نفر به نفع حسن روحانی هم کنار برود.

ج: دلیل دیگر احتمال رد صلاحیت حسن روحانی است! اگر حسن روحانی رد صلاحیت شود گزینه ای به عنوان ذخیره داشته باشیم. (لازم به ذکر است موضوع رد صلاحیت روحانی پروژه اصلاح طلبان برای تحت تاثیر قرار دادن اعتدالیون بوده و تاکنون به صورت غیر رسمی این موضوع تاکنون تکذیب شده است)

د: ما به عنوان یک جریان سیاسی و اصلاحات زیر فشار قرار داریم و اگر ما یک کاندیدا در صحنه انتخابات داشته باشیم ممکن است فشار روی جریان ما کم شود و به خاطر فضای انتخابات می توانیم آزادانه تر فعالیت سیاسی داشته باشیم. به این دلایل حسن روحانی بپذیرید که یک نفر در کنار او بیاید و حضور داشته باشد.

گفتنی است که خاتمی اصرار دارد که گزینه اصلاح طلبان را هم خود روحانی انتخاب کند تا به نظر وی به دیده شک و فریب دیده نشود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی که سرش شما باشید وای به حال بدنه ان .!
سید
Iran, Islamic Republic of
چقدر مغرور و متکبر و خودخواهانه .... میگوید : بدنه اصلاحات راضی نیست و باید بدنه راضی بشه ..!!!! پس رضایت عموم مردم چی !!؟؟ حاشا اگر ذره ای دلتان برای خلق خدا و دین خدا بتپد