جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

سهام عدالت در راه فرابورس

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 309162
مدیر عامل شرکت فرابورس اعلام کرد: معامله سهام عدالت در این بازار در انتظار مصوبه مجلس است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، امیرهامونی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مطالبی را درباره تبدیل سهام عدالت به ETF عدالت (صندوق های قابل معامله در بورس ) ارائه کرده است در جمع خبرنگاران افزود: ETF عدالت به قانون نیاز دارد و قانون کنونی در باره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت است که دستور العمل آن نیز تصویب شده و فرابورس آماده اجرای آن است.

وی اظهار داشت : دستورالعمل شرکت های سرمایه گذاری با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تخصصی شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی در فرابورس تهیه شده است.

هامونی گفت: اگر نظر اصلاحی مطرح نشود و مصوبه کنونی تغییر نکند خرید و فروش سهام عدالت از شهریور امکان پذیر می شود.

هامونی گفت: مشمولان سهام عدالت کد سهامداری در قالب سهام عدالت یا ETF عدالت دریافت می کنند و تعداد کدهای سهامداری در این بخش ۴۵ میلیون نفر است.

وی گفت: پرونده یکی از شرکت های سرمایه گذاری استانی بررسی و با کلیات پذیرش آن نیز موافقت شده اما تاکنون هیچ شرکتی پذیرش نشده و تنها موافقت اصولی انجام گرفته است.

هامونی افزود: پذیرش قطعی منوط به افزایش سرمایه - تعیین تکلیف آخرین وضعیت سبد دارایی - تعیین تکلیف آخرین وضعیت سهامداری و گزارشگری مالی خاصی است که شرکت های سرمایه گذاری استانی باید از طریق سامانه کدال ( ناشران اوراق بهادار) به بازار اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *