جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اقدام بی‌سابقه انتخاباتی در تاریخ اردن

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 267614
در یک اقدام بی سابقه که برای اولین بار در تاریخ اردن صورت می گیرد، چهار نامزد انتخابات پارلمانی این کشور به اتهام خرید آرای بازداشت و تحقیقات از دو نامزد دیگر در این زمینه ادامه دارد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از پایگاه عربی شبکه خبری ˈسی ان ان ˈنوشت:  این بازداشت ها 48 ساعت قبل از شروع انتخابات پارلمانی زود هنگام در اردن موجب جار وجنجال رسانه ای شده است.

این اقدام پس از شکایت از چند نامزد به اتهام خرید آرای مردم در مقابل ارائه کمک های مادی صورت گرفت که دولت اردن وکمیته مستقل نظارت بر انتخابات این کشور برای برگزاری انتخاباتی سالم بر خلاف دوره های گذشته که شاهد تقلب بود، مصمم به مقابله با آن هستند.

ناظران، شیوع تقلب وخرید و فروش رای در اردن را به دلیل عدم پیگیری های قانونی وقضایی در دوره های قبلی انتخابات در سالهای قبل از جمله 2007 و 2010 می دانند و برخی دیگر تصمیم برای پیگیری موضوع در بالاترین سطوح را وجود یک نهاد مستقل برای نظارت بر انتخابات برای اولین بار در این کشور دانسته اند.

ˈمحمد الحسینیˈ، رئیس ˈائتلاف النزاهةˈ برای نظارت بر انتخابات تصمیم سیاسی برای تعقیب متهمان را منجر به بازداشت آنها دانست وگفت که پدیده خرید و فروش رای جدید نیست، اما پیگیری آن شکل جدیدی به خود گرفته است.

ˈممدوح العبادیˈ نماینده سابق مجلس اردن نیز با تاکید بر برخورد قاطع برای مقابله با این پدیده در شرایط کنونی کشور ومنطقه، گفت که ترکیب مجلس آینده اردن حتی با وجود پیگردهای قانونی از چارچوب قبیله ای خود خارج نخواهد شد.

العبادی پیش بینی کرد که با وجود اقدامات مقابله با تقلب در انتخابات، عده ای پس از اعلام نتایج به آن اعتراض نموده وخواستار ابطال آن خواهند شد.

گفتنی است که گروه اخوان المسلمین در اردن در اعتراض به قانون انتخابات اعلام کرد که آن را تحریم می کند وقصد دارد بر روند انتخابات نظارت نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *