پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

اُورِیُون چیست و چگونه درمان می‌شود؟

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 880213
بیماری اُورِیُون یک بیماری ویروسی است و به طور معمول کودکان بالای دو سال به آن مبتلا می شوند.
اُورِیُون چیست و چگونه درمان می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، دکتر پیمان اشراقی با بیان اینکه این بیماری یک عفونت واگیر دار است، خاطر نشان کرد:

سردرد، تب، تورم غدد لنفاوی، و آبریزش بینی و چشم از علائم ابتلا به این بیماری است.

رئیس بخش غدد بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر تصریح کرد: دوره کمون بیماری بین ۱۴ تا ۲۱ روز بوده و ممکن است یک یا دو روز پیش از شروع علائم عمده، کودک دچار بدحالی عمومی شود، سپس غدد بزاقی در ناحیه بناگوش و زیر چانه متورم می‌شوند که این علامت می‌تواند همراه تب دیده شود.

وی گفت: تورم ممکن است نخست باعث اشکال در بلعیدن شود و ممکن است به علت توقف ترشح بزاق از غدد بزاقی، خشکی دهان نیز وجود داشته باشد.

دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توجه به علائم دیگر نظیر تورم بیضه ها یا تخمدان ها را (که در موارد نادر ممکن است اتفاق بیفتد) جدی برشمرد و خاطر نشان کرد: علی‌رغم این علائم، اُورِیُون یک بیماری کم خطر است، با این حال اگر قبل، در طی یا بعد از تورم غدد بزاقی، کودک دچار درد و سفتی گردن شود، علامت بروز مننژیت ناشی از اُورِیُون است که می‌تواند خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه روش آزمایشگاهی تشخیص این بیماری بررسی کردن آنزیم آلفا آمیلاز s است تصریح کرد:کنترل درجه حرارت، استفاده از رژیم غذایی مایعات و خوردن شیر، استفاده از مایعات فراوان و در صورت خشکی دهان استفاده از نی برای رساندن مایعات به بدن بیمار، استفاده موضعی از کیسه آب گرم و مراجعه به پزشک جهت استفاده از داروها طبق نظر پزشک از اقدامات مهم در کمک به درمان این بیماری محسوب می شود.
https://jahannews.com/vdcjvyeotuqeo8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjvyeotuqeo8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *