يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

چراغ جاروبرقی روشن میشه ولی مکش نداره؟

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 879556
یکی از بدترین چالش هایی که می توان با جاروبرقی داشت، کم بودن قدرت مکش آنها و نواشتن توان کافی برای جمع آوری زباله و گرد و غبار است.
چراغ جاروبرقی روشن میشه ولی مکش نداره؟
یکی از بدترین چالش هایی که می توان با جاروبرقی داشت، کم بودن قدرت مکش آنها و نواشتن توان کافی برای جمع آوری زباله و گرد و غبار است. اما در تمام برندها با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از دستگاه با این قبیل مشکلات مواجه خواهید شد. البته جای نگرانی نیست، چون با راهکارهای پیشگیرانه می توان مانع از کم شدن قدرت مکش شد و با چند راه حل می توان قدرت مکش جاروبرقی را نیز افزایش داد. در ادامه این روش ها را معرفی خواهیم کرد.
علت کم شدن مکش جاروبرقی

علت کم شدن مکش جاروبرقی

از مهم ترین ویژگی های جاروبرقی قدرت مکش آن در جمع آوری گرد و غبار و زباله های روی سطح مورد نظر است. اما چند دلیل برای کاهش این قدرت وجود دارد که عبارتند از:

پر شدن کیسه جاروبرقی

اگر توجه کرده باشید، بعد از تعویض یا خالی کردن کیسه جاروبرقی قدرت مکش آن به یکباره تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. چون فضای کافی برای وورد گرد و غبار و آلودگی ها به داخل کیسه وجود دارد. اما بعد از پر شدن کیسه به سختی آلودگی ها می توانند به داخل آن راه پیدا کنند. در نتیجه قدرت مکش دستگاه کاهش پیدا می کند! همچنین دقت داشته باشید که اگر کیسه جاروبرقی را درست نصب نکرده باشید نیز می تواند باعث کم شدن مکش آن شود. کیسه جاروبرقی باید کاملا با نوع و برند دستگاه تناسب داشته باشد.
کم شدن مکش جاروبرقی

ضعیف بودن موتور

از بدترین دلایل کم شدن قدرت مکش جاروبرقی، ضعیف بودن موتور آن است. موتور قلب جاروبرقی است و اگر قدرت کافی نداشته باشد، قطعا مکش نیز کاهش پیدا می کند. دقت داشته باشید که اگر مهارت کافی ندارید، به هیچ عنوان موتور را عیب یابی و تعمیر نکنید. برای این قبیل قطعات بهترین کار تماس با مراکز تعمیر جاروبرقی در محل است.

کثیفی فیلتر جاروبرقی

از دیگر عواملی که باعث کم شدن قدرت مکش جاروبرقی می شود، کثیفی و مسدود شدن منافذ فیلتر است. در جاروبرقی چند فیلتر وجود دارد که از ورود گرد و غبار به قطعات داخلی و موتور جلوگیری می کند. به مرور منافذ فیلترها با مقدار زیاد گرد و غبار مسدود شده و هوا در داخل دستگاه جریان نخواهد داشت. در نهایت این شرایط به کم شدن قدرت مکش جاروبرقی منتهی می شود.

ترک و شکستگی بدنه جاروبرقی

دقت داشته باشید که تمام بخش های بدنه جاروبرقی باید کاملا بسته باشه و هوا از آن به بیرون انتقال پیدا نکند. اگر به تازگی مکش جاروبرقی کم شده است، پیشنهاد می کنیم بدنه آن را به طور کامل بررسی کنید و اگر ترک و شکستگی دارد آن را رفع کنید. علاوه بر بدنه، محل اتصال لوله به داخل دستگاه را نیز بررسی کنید. اگر بدنه دستگاه شکسته است بهترین کار تماس با نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش در تهران یا سایر برندهای مرتبط با دستگاه است.

کثیفی برس جاروبرقی

برس پارویی جاروبرقی از دیگر قطعات بسیار مهم و تاثیرگذار در نحوه عملکرد دستگاه است که همیشه در معرض مسدود شدن با مقدار زیاد پرز و مو است. علاوه بر این، در دهانه این برس ها نیز امکان تجمع تکه های کاغذ، پلاستیک نیز وجود دارد و مانع از عبور سایر زباله ها به داخل لوله و خرطومی می شود.

تنظیمات اشتباه جاروبرقی

در جاروبرقی های جدید برنامه های متعددی برای تنظیم نحوه کار دستگاه متناسب با شرایط وجود دارد. اگر جاروبرقی بر روی برخی از سطوح مکش مناسب ندارد، بررسی کنید که آیا تنظیمات آن درست انتخاب شده است یا خیر؟

مسدود بودن لوله و خرطومی جاروبرقی

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود جاروبرقی روشن شود اما مکش نداشته باشد، مسدود بودن لوله و خرطومی آن است. در لوله و خرطومی جاروبرقی ممکن است تکه های کاغذ، پلاستیک و پرز و مو تجمع کنند و مسیر را مسدود کنند. به همین دلیل مکش جاروبرقی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. علاوه براین، یکی از دلایل داغ شدن جاروبرقی نیز گرفتگی و مسدود بودن لوله ها و خرطومی است و به مرور می تواند به موتور نیز آسیب وارد کند.
همچنین دقت داشته باشید که ارتفاع لوله های جاروبرقی نباید بیش از اندازه زیاد باشد. اگر قدرت مکش جاروبرقی کم شده است، ارتفاع لوله را کمی کاهش دهید و مجدد بررسی کنید که آیا مشکل رفع شد یا خیر؟
راه های افزایش قدرت مکش جاروبرقی

راه های افزایش قدرت مکش جاروبرقی

حال سوال این است که چطور قدرت مکش جاروبرقی را زیاد کنیم؟ بهترین روش ها برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی عبارتند از:
  • تخلیه کیسه یا مخزن: اولین و ساده‌ترین قدم برای افزایش مکش جاروبرقی، تخلیه کیسه یا مخزن آن است. اگر کیسه یا مخزن پر باشد، جریان هوا مسدود می‌شود و مکش دستگاه کاهش می‌یابد.
    تمیز کردن فیلترها: جاروبرقی‌ها دارای فیلترهای مختلفی مانند فیلتر موتور، فیلتر HEPA و فیلتر اسفنجی هستند که به مرور زمان با گرد و غبار و آلودگی‌ها مسدود می‌شوند. گرفتگی فیلترها می‌تواند جریان هوا را مختل کند و باعث کاهش مکش جاروبرقی شود. فیلتر را از جای خود خارج کرده و آن را تمیز یا یا فیلتر جدید جایگزین کنید.
    لوله و خرطومی را از جاروبرقی جدا کنید. سپس با استفاده از وسایلی مانند شلنگ یا میله های بلند داخل آن را تمیز کنید.
    اگر ارتفاع لوله های جاروبرقی بیش از اندازه زیاد است آن را کم کنید.
    اگر لوله خطرمی دچار پارگی شده یا سطح آن سوراخ است، بهتر است این قطعه را تعویض کنید.
    محل اتصال لوله به بدنه جاروبرقی را کاملا مسدود کنید تا هوا از آن خارج نشود.
    برس غلطک جاروبرقی را تمیز کنید.
    اگر جاروبرقی قدیمی است، موتور باید توسط تعمیرکار بررسی و سرویس شود.
    گرد و غبار و کثیفی های داخل جاروبرقی باید تمیز شوند.
    تنظیمات روی جاروبرقی را با دقت بررسی کنید. متناسب با میزان کثیفی و جنس سطح و نوع آلودگی های روی آن باید برنامه را انتخاب کرد. در دفترچه راهنمای جاروبرقی اطلاعات کافی برای تنظیمات آن ارائه شده است.
    از سرویس دوره ای جاروبرقی غافل نشوید. با سرویس سالانه نه تنها می توان قدرت مکش دستگاه را در سطح استاندارد قرار داد، بلکه طول عمر آن نیز افزایش پیدا می کند.

جمع بندی

اصلی ترین دلیل کم شدن مکش جاروبرقی پر بودن کیسه و کثیفی فیلترهای داخل آن است. علاوه براین، ممکن است لوله های جاروبرقی ارتفاع زیادی داشته باشند یا مسیر داخل آنها مسدود شده باشد. موارد دیگری از قبیل ضعیف بودن موتور، شکستگی بدنه، اتصال نادرست لوله به جاروبرقی و مسدود بودن برس نیز از دیگر دلایل کم بودن مکش جاروبرقی هستند.
 
 
 
https://jahannews.com/vdchmwn6-23nqmd.tft2.html
jahannews.com/vdchmwn6-23nqmd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک ایرانی شرمنده
Iran, Islamic Republic of
دو سیخ کباب کوبیده بده بخوره درست می شود اگر نشد دو سیخ هم کسی که با جارو برقی کار می‌کنه بخوره احتمالا او بنده خدا ضعیف شده