جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

شامی که با چاشنی خون به میهمانان خوراندند!

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۹
کد مطلب: 878619
بایدن در این ضیافت که قدمتی 100 ساله دارد، حدوداً 10 دقیقه سخنرانی کرد که در آن هیچ اشاره‌ای به جنگ و نسل‌کشی جاری و بحران فزاینده انسانی در غزه نکرد.
شامی که با چاشنی خون به میهمانان خوراندند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایران، همزمان با سخنرانی بایدن در ضیافت سالانه انجمن خبرنگاران در کاخ سفید، گروه‌هایی از فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری نسبت به حمایت دولت ایالات متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دست به اعتراض زدند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، درحالی که مراسم «شام» در جریان بود، صدها معترض در خارج از ساختمان این مراسم گرد هم آمدند تا خواستار آتش‌بس شوند و از مواضع بایدن و رسانه‌های دولتی به نسل‌کشی در غزه انتقاد کنند.

بایدن در این ضیافت که قدمتی 100 ساله دارد، حدوداً 10 دقیقه سخنرانی کرد که در آن هیچ اشاره‌ای به جنگ و نسل‌کشی جاری و بحران فزاینده انسانی در غزه نکرد.

بنابر این گزارش، معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی مانند «شرم بر شما» و «به همدستی رسانه‌ها در نسل‌کشی پایان دهید» نوشته شده بود.

علاوه‌بر این، وقتی مدعوین از کنار معترضان عبور می‌کردند تا وارد هتل شوند، جمعیت شعار می‌داد: «هر بار که رسانه‌ها دروغ می‌گویند، روزنامه‌نگاران در غزه می‌میرند.»
 
گفتنی است که این مراسم نسبت به ادوار پیشین، تحت تدابیر و پیشگیری‌های امنیتی مضاعفی برگزار شد. آنتونی گوگلیلمی، رئیس سرویس مخفی ایالات متحده، در بیانیه‌ای ضمن اشاره به افزایش لایه‌های حفاظتی، اعلام کرد: «مسیرها به‌طور متناوب در نزدیکی محل برگزاری مراسم بسته خواهند شد.»

گوگلیلمی با لحنی تهدیدآمیز افزود: با توجه به درخواست برای تظاهرات عمومی، ما با اداره پلیس واشنگتن برای محافظت از حقوق افراد برای تجمع، در حال همکاری هستیم اما رفتارهای غیرقانونی را تحمل نخواهیم کرد.

شایان ذکر است که تیم ریاست جمهوری، اخیراً برای مصون ماندن از رودررو شدن با معترضانی که در مراسم‌های مختلف سخنان بایدن را قطع می‌کنند، اقدام به کوچکتر کردن محیط تجمعات کرده و مکان‌های سخنرانی رئیس‌جمهور را به طور مشخص اعلام نمی‌کنند.

حتی گفته می‌شود، بایدن برای سخنرانی در این ضیافت، به‌خاطر اینکه با معترضان خواهان آتش‌بس و پایان یافتن حمایت امریکا از اسرائیل روبه‌رو نشود، از ورودی پشتی وارد ساختمان محل برگزاری مراسم شد.

با این حال، طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، پس از پایان مراسم و هنگام خروج میهمانان، دو معترض که تابلوی نسل‌کشی اسرائیل را متوقف کنید در دست داشتند، وارد محوطه فرش قرمز هتل شدند ولی هر دو توسط نیروهای امنیتی دستگیر و از محوطه خارج شدند.
https://jahannews.com/vdcgq797yak9u34.rpra.html
jahannews.com/vdcgq797yak9u34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *